Di suatu tempat... Atau tanah kuburan...
Kelihatan si rambut merah sedang berdiri di hadapan batu lisan.
Nanase Ken
Nanase Saki
Riku tatap kedua-dua batu lisan itu dgn sedih. Dia tersenyum sedih dan letak sejambak bunga ros putih yg besar di hadapan kubur mak ayahnya.
"Kaasan... Otousan... Gome sbb aku datang sendiri lgi. Eh! Tak maksud saya... Riku datang dgn kawan Riku mcm biasa. Kazuya san", ckp Riku senyum kecil.
Kazuya pun berdiri sebelah Riku dan tunduk hormat.
"Kaasan dan otousan jngan risau sbb Riku ada kawan2 yg baik jaga Riku... Keluarga angkat Riku juga sangat baik dgn Riku. Dan Tenn nii... Gome sbb x bawa dia sekali kali ni.
Tapi, Riku janji akan bawa Tenn nii dan kenalkan kawan2 Riku pada Kaasan dan otousan", ckp Riku masih senyum tpi nampak sedih.
Angin bertiup kuat. Riku boleh merasakan mereka ada di sini. Utama lgi, dia boleh lihat benda halus. Riku tersenyum lembut sambil pejam mata menghayati tiupan angin itu.
Rambut Riku turut berterbangan. Dia buka matanya semula.
"Jangan risau... Kaasan dan otousan tunggu ya? Riku akan datang", bisik Riku tpi Kazuya masih nendengarnya.
Kazuya sentuh bahu Riku. "Hoshimi kun... Mari kita pergi. Cuaca sekarang agak sejuk di sini... Dia sedang tunggu sekarang", ckp Kazuya dgn nada lembut. Riku angguk kepala dan minta diri dulu pada mak ayahnya.
"Kaasan... Otousan... Riku akan datang melawat balik", ckp Riku dan pergi dri situ. Dia pun pakai balik topi, spek mata dan masknya.
Di cafe rabbit...
Kelihatan dua orang lelaki sedang duduk di satu meja tepi tingkat seperti sedang menunggu seseorang.
"Mou... Hoshi nii lambat lah...", Mengeluh seorang lelaki berambut blond lembut dgn matanya yg merah crimos. Dia letak mukanya atas meja.
Seorang lagi iaitu kawannya atau ketua dia hanya mengeluh melihat anak buahnya itu.
"Sabarlah Keiko kun... Nanti Riku kun datanglah. Dia kan pergi melawat kubur mak ayahnya. Aku tau dah lama kau tk jumpa dia", ckp ketuanya sambil main hpnya.
"Mou... Kizaki san hidoi! Aku dh lama x jumpa abang aku... Sejak kami dah capai impian masing2 dan mula bekerja kami jarang berjumpa... Hah... Aku nak masa kami selalu bersama semula", keluh Kieko lagi.
Haruto hanya rolling matanya. Kemudian, dia tersenyum kecil. "Aku tak sangka dia betul2 menjadi seorang idol", ckp Haruto masih pandang hpnya sambil senyum.
Kieko melihatnya dan tersenyum juga. "Ah Ketua... Jangan senyum mcm tu ia menakutkan", tegur Kieko membuat suasana hangat tadi jadi hampa.
💢 Haruto rasa mahu sepak budak ni. Kalau bukan di tempat awam dia mesti dah tendang budak berambut blond tu.
Keiko hanya tersenyum menang dan merenung kek strawberry chees yg dia pesan utk Riku.
YOU ARE READING
Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)
FanfictionBe side with me (Berada di sisi saya) Selepas Tenn tinggalkan Riku. Begitu banyak perkara berlaku padanya hingga membuat Riku hilang harapan dan hampir putus asa dengan hidupnya. Hinggalah Riku jumpa cahaya dan harapan baru dalam hidupnya semula. Di...