Chapter 3 : Meeting

179 14 1
                                    

Hari pagi yg nyaman dan tenang.... Tak. Tak langsung bagi penghuni di dorm idolish7 sebabnya...

Flashback...
Di Zero Arena...

"Esk kita ada meeting... Dan kita semua takde kerja esok pagi... Jadi...", Momo tak habiskan ayatnya sambil senyum sinis.

Geng idolish7 tau makna senyuman itu. Mereka semua menggeleng kepala. Manakala Zool dan Trigger hairan. Para manager juga.

"Jadi... KITA AKAN TUMPANG DI DORM IDOLISH7!!! SEMUA SEKALI TAKDE PENGECUALIAN!", ckp Momo teruja di samping Yuki tepuk tangan.

'Kami dah agak!!!'_ Idolish7

"Eh? Kenapa kita perlu tinggal di dorm idolish7 pulak?", tanya Haruka.

"Sebabnya meeting tu di buat di Takanashi Production. Betul tak Tsugumi chan?", tanya Momo pada manager Idolish7.

"Eh? Hah... Memang pun", balas Tsugumi.

"Alasan kedua pulak... Dorm Idolish7 lebih dekat dgn Takashi Production lebih baik kita tumpang dorm mereka! Tak payah ulang alik jauh2 kan!? Dan akhir sekali, kita bukan nak lawat mak ayah Riku dan Tenn?", Ckp Momo lagi mcm biasa semangat yg tinggi.

"Oi oi oi. Mintalah izin dulu", ckp Yamato tak mau tinggal dgn senpai mereka lagi.

"Hah... Nampaknya esok akan jadi lebih bising...", Ckp Riku bisik.

"Aku tak mau tinggal dgn mereka!", bantah Haruka.

"Kami senpai korang~", ckp Momo dan Yuki pada Haruka dgn Yamato. Mau tak mau terpaksa juga.

"Hai...", Balas Yamato dgn Haruka. (Mcm dlm musim 2 ep 5 tu😅)

"Jadi... Jom kita pergi! Lokasi di dorm Idolish7!", ckp Momo dgn semangatnya.

Manakala Tsugumi dgn Utsugi hanya sweetdropped dan Anesagi dgn Rinto tepuk dahi.

'Kita pulak kena ambil baju mereka utk esok'_ Utsugi, Rinto dan Anesagi.

End flashback...

Di dorm idolish7...

Aut Mirin: Hah... Pagi yg tenang bukan?

Idolish7: TAK!

"Ohayao Mitsuki san! Sogo san! Tsunanshi san! Minami san!", sapa Riku sebaik saja bangun tadi dan terus pergi cuci muka. Dia dah nampak tenaga.

"Ohayao Riku kun/ Riku san/ Riku/ Nanase san", sapa mereka empat balik yg berada di dapur sedang menyiapkan sarapan pagi.

"lori dgn Yuki san mana?", tanya Riku perasan patner dan senpai dia takde di ruang tamu. Mereka semua tidur di ruang tamu dan semalam mereka masing2 tido lewat sbbnya senpai mereka, Tamaki dgn Sogo bergaduh pasal puding, Tenn dgn Gaku gaduh mcm biasa.

Ryu, Yamato dan Yuki minum bir. Manakala lori study di biliknya dan Riku baca buku.

"Mereka dua pergi beli bahan utk buat sarapan. Tak cukup", balas Minami tenang. Ohh...

Riku pun duduk di meja makan dan Sogo memberinya susu madu. "Arigatou Sogo san", balas Riku sambil senyum biasa dia tu. Pipi Sogo merah sikit.

"Um! Sama2", balas Sogo senyum lembut. "Hah... Kita perlu bangunkan mereka semua nanti kita lewat nak pergi lawat mak ayah Riku dan kita ada meeting satgi", ckp Ryu sedang hidang pinggan di atas meja.

"Cah... Biar aku saja pergi bangunkan mereka", ckp Riku tawar diri. "Biar aku bantu Riku kun sama", ckp Sogo. Mereka dua pun pergi ke ruang tamu.

"Hora! Tamaki kun! Bangun!", panggil Sogo sambil goncang2 badan Tamaki tapi tetap tak mau bangun.

Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)Where stories live. Discover now