Chapter 15: Riku and Tenn

150 10 0
                                    

Di Tokyo, Jepun...

Di dorm Idolish7....

Seperti biasa, dorm tu tak pernah aman. "Ossan! Bangun dan kemas bir2 ni sekarang! Nagi! Berhenti tengok Cocona tu dan siap cepat!!!!", jerit Mitsuki sedang vakum di ruang tamu dengan apron masih dipakai.

lori facepalm melihat drama di depannya. Dia sendiri tak faham bagaimana dia boleh lagi bertahan dengan mereka semua ni.

"But~ Mitsuki~ I still want to watching this~"

"Shut up! Pergi bersiap sekarang sebelum aku vakum semua dvd Cocona kau tu!"

Terus Nagi lari sambil balik dvd kesayangan dia tu. Putera otaku... Yamato pulak masih bersenang atas sofa sambil skroll melihat rabbitchat dalam telefonnya.

Mitsuki geram dan vakum rambut Yamato. "Aaah! Mitsu!!?"

"Aku. Kata. Kemas. Semua. Bir. Tu. Lelaki. Tua!!!"

"Okay2, aku kemas sekarang", cakap Yamato mengalah juga dan perbetulkan rambutnya semula selepas divakum tadi.

Di Sougo dan Tamaki...

"Ta. Ma. Ki. Kun~"

"Ha- Hai!!"

"Apa aku cakap tadi?"

"Bawa pudding hanya 5?"

"Jadi, kenapa aku jumpa sekotak pudding dalam beg kau~?"

"Demo... Sou chan-"

"5 ousama puding atau takde~"

"HAI!!"

Brakk!

"Minna! Masa untuk... Ber... Tolak. Hah, korang semua masih belum sedia lagi?", tanya Tsugumi sebaik saja masuk melihat huru hara didepannya. lori hanya pasrah saja.

"Manager san, Nanase san akan ada di sana?", tanya lori.

"Eto... Tak silap aku Riku san patut dah sampai. Dia kata, dia akan datang bersama kakak dan abangnya jadi jangan risau", jelas Tsugumi dengan pen di letak di pipi.

lori angguk kepala faham dan beralih melihat semua member dia masih belum siap lagi. lori hanya mengeluh panjang.

Skip
Di tempat kerja...

Hari ini, Idolish7 bersama pelakon2 utama Be side with me akan ditemu ramah oleh wartawan.

"Oh! Idolish7! Sini!", lambai Mitsuko dengan Minako dan Minami di sampingnya. "Hai Mitsuko san, Minako san dan Minami san. Maaf kami baru sampai", cakap Tsugumi tunduk sedikit badannya.

"Tak mengapa Takanashi san lagipun kami semua baru sampai tapi... Mana Nanase san?", tanya Minami mencari si rambut merah tu.

"Nanase san datang bersama Kirigaya san dan Hinata san. Mereka sepatutnya sampai dah sekarang", jawab lori. Mereka semua saling memandang.

Brakk!

Tiba2 kedengaran pintu dibuka dengan kasar dan terlihat kaki seseorang. "Kami dah sampai!", jerit Kurumi si pelaku yang tendang pintu tadi.

Semua orang dalam bilik tu masing2 pegang jantung mereka dan terkaku. Kenta dan Riku masuk hanya boleh menghela nafas lelah.

"RIKKUN!", Tamaki dulu pecahkan suasana sunyi tu selepas nampak Riku. Dia jerit dan peluk Riku dengan kuat. Riku hampir terjatuh nasib Kenta sempat tangkapnya.

Semua orang dan staf2 kembali buat kerja. Idolish7 dan yang lain mengeluh panjang.

"Tamaki kun! Lepaskan aku!"

"Oh sori hehe"

"Lama tak jumpa Riku kun!", sapa Mitsuko sambil garu pipinya yg kelihatan merah sedikit dan senyum kecil. lori pandang Mitsuko dengan tatapan tak suka manakala Mitsuki dan Yamato saling memandang sambil senyum sinis.

Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)Where stories live. Discover now