Sehari sebelum mulanya pengambaran...
"Ainana night with you!!", sapa semua member Idolish7 sambil lambai pada kamera dan beri senyuman yg menawan pada para fans.
"Konbawa minna san!! Hari ni kami kembali lagi!", ckp Mitsuki pembuka sebagai mc rancangan malam itu.
Semua fans yg dijemput di situ tepuk tangan gemuruh.
"Seperti semua sedia maklum, kami akan mengeluarkan mv baru!!! Yeah!!", ckp Mitsuki lagi kali ni semua fans menjerit memanggil nama mereka semua.
"Nii san! Kita akan beritahu nanti lah", tegur lori. Mitsuki jadi gelabah dan tersenyum janggal. lori hanya boleh mengeluh. Para fans turut ketawa melihatnya.
"Baiklah baiklah... Sekarang mari kita bercakap dgn center kita tentang sambutan StarBall sebelum ni dan lagu baru kita semua", ckp Mitsuki.
Sebab diikuti rancangan Riku akan beritahu perkara sebenar malam ni jadi dia akan cakap dulu.
Riku pun ambil mic dan lambai pada kamera dan para fans dgb senyuman manisnya. Semua fans jerit histeria melihatnya.
"Konbawa minna san... Saya Riku desu. Eto... Tentang StarBall... Sebenarnya ia sangat menyeronok sebab dapat menyanyi dgn semua group idol yg terkenal dan memberi kejutan pada para fans haha.
Sebenarnya, saya saja warna rambut saya tapi itu rambut palsu lah hehe", ckp Riku tersenyum janggal. Para fans turut ketawa juga dan dengar lebib tekun.
"Eto... Sebenarnya tentang lagu2 tu... Saya buatnya masa saya umur 15? Waktu tu, saya bosan jadi saya hanya saja2 tulis dan otousan cakap ia boleh buat lirik lagu. Jadi, sejak tu saya mula belajar tentang komposer", ckp Riku.
Semua para fans di situ dan di luar fokus mendengarnya sebab Riku seperti mahu cakap sesuatu yg penting.
Malah para idol yg sedang berehat dri kerja yg panjang juga sedang menontonnya utama lgi Tenn.
Riku menarik nafas dan senyum lembut. "Sebenarnya... Tentang ramai yg bertanya tentang hubungan saya dgn Mizuki Keiko sampai sekarang. Saya akan beritahu. Saya dah bincang dgn Idolish7, manager dan sachou tentang ni.
Begitu juga StarBall dan sachou Suzuki.... Saya merupakan abang Keiko chan. Dan Keiko chan ialah adik saya. Kami berdua diangkat oleh orang yg sama. Saya pernah beritahu sebelum ni tentang keluarga saya.
Keiko chan merupakan salah satu ahli keluarga baru saya. Sebab kenapa kami tak guna nama keluarga baru kami... Kami masih belum boleh beritahu. Harap minna san faham dan maaf sembunyikannya.
Kami dua ada fikir sebelum ni sekiranya para fans dpat tahu nanti... Kami akan beritahu perkara sebenar. Dan tentang ahli keluarga yg lain buat masa sekarang kami perlu rahsia.
Gome nee... Sebab lambat beritahu tentangnya. Idolish7 juga tidak mengetahuinya. Maafkan saya dan harap faham sbb kenapa saya buat begini", ckp Riku tunduk badannya 90 darjah.
Idolish7 saling memandang. Para fans semua terkejut mendengar kenyataan itu tapi fans2 di situ jerit nama Riku dan menyokongnya.
"Riku kun arigatou beritahu kami!!"
"Riku kun angkatlah muka kamu tu!!"
"Jangan risau Riku kun kami faham!"
"Kami tak marah!!"
"Senyumlah Riku kun!!"
Riku kebil mata hairan. Dia pandang kawan2nya dan mereka hanya tersenyum. Riku pandang depan balik dan senyum lebar. Dia tunduk sekali lagi..
"Arigatou minna san!! Sebagai tanda terima kasih dan maaf saya akan beritahu satu pengumunan!", ckp Riku. Semua fans mula menjerit apa lagi kejutan Riku.
YOU ARE READING
Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)
FanfictionBe side with me (Berada di sisi saya) Selepas Tenn tinggalkan Riku. Begitu banyak perkara berlaku padanya hingga membuat Riku hilang harapan dan hampir putus asa dengan hidupnya. Hinggalah Riku jumpa cahaya dan harapan baru dalam hidupnya semula. Di...