Chapter 7 : Flashback 1

146 11 0
                                    

Pemberitahuan‼️

Chapter ni menunjukkan selepas apa berlaku pada Riku selepas kemalangan yg telah meragut nyawa mak ayahnya dan berjumpa dgn Alice dan Irena.

_________________________________________________________________________

Pada masa itu, Riku menangis dgn kuat selepas maknya menghembuskan nafas terakhirnya. Asma Riku mula menyerang dan dia mula susah bernafas dgn sakit di dada.

Tapi, Riku tidak hiraukan rasa sakit itu sbb dia berasa sangat sedih dan hancur apabila hari yg bahagia ni bertukar tragedi. Mak ayahnya mati depannya dan telah memberi kesan padanya.

Riku baru 3 bulan berumur 13 tahun. Dia sudah tiada siapa2 lagi dan tinggal sebatang karang.

"Hiks... Kaasan... Hiks hiks... Otousan... Hiks hiks.... Doushite? Dou... Shite... Kami... Sma? Hiks... Hah.. ahh... Hah... Sakit.... Kaasan... Otousan.... Tolong...

Jangan tinggalkan Riku seorang diri.... Hiks... Macam mn... Riku... Nak hadapan dgn... Tenn nii nanti? Hiks...", ckp Riku menangis-nangis depan mayat mak ayahnya.

"Nee... Kaasan... Kenapa tu?", tanya seorang gadis berambut mint hijau yg berada dlm keretanya bersama 3 orang lagi sambil tunjuk jarinya ke luar tingkap.

Mak dan ayah gadis itu pun melihat sama. Kereta mereka dua mahu lalui jalan itu dan apabila hampir ke tempat Riku. Gadis itu nampak Riku berada atas jalan tapi dia tak nampak mayat2 itu sbb gelap dan dia juga belum cukup tinggi.

Apabila mak ayah gadis itu lihat ke depan sbb mereka dua bersembang tadi automatik si ayah terus brek keretanya secara mengejut.

Seorang gadis berambut pink di hujungnya biru membuka matanya sbb terkejut dgn tindakan si ayah tadi. Kelihatan mata biru seperti baru jaga tidur dan menguap.

"Why tousan stop?", tanya gadis itu sambil mengosok-gosok matanya. Gadis berambut mint hijau tu pun terkejut dgn tindakan ayahnya tadi.

"Doushite tousan? Kenapa ti-", si gadis berambut mint hijau tu tak habiskan ayatnya apabila dia melihat di depannya penuh dgn merah dan dua badan terlantar atas jalan dan seorang budak lelaki berrambut crimson sedang menangis di situ.

Sebelum si gadis tu sempat bertanya. Si ayah dah bercakap.

"Irena... Tutup mata adik kamu... Sayang... Hubungi ambulans dan polis sekarang!", ckp si ayah. Dengan segera Irena tutup mata adiknya dan maknya pulak hubungi polis dgn ambulans.

Si ayah keluar dri kereta kelam kabut. Si adik berasa hairan kenapa matanya kena tutup.

"Ahh... Doushite Irena neechan?", tanya si adik. "Tiada apa2 Alice... Akak akan cerita nanti. Buat masa sekarang jangan soal apa2 atau cuba buka mata faham?", ckp Irena dgn suara yg tegas dan serius.

Dengan segera Alice angguk kepalanya sbb takut dgn percakapan kakaknya tadi.

Si ayah yg keluar telah menghampiri Riku. Alangkah terkejutnya dia melihat atas jalan penuh dgn darah. Dua badan yg ada di situ juga seperti hampir hancur seolah-olah sesuatu yg besar telah melanggar mereka.

Si ayah terkaku di situ sbb terkejut melihat perkara kali pertama dia lihat. Lamunannya terhenti sbb dengar suara budak menangis. Dia lupa ada budak di situ.

Si ayah pun menghampiri Riku dan lagi sekali terkejut melihat seluruh badan budak itu penuh dgn darah.

Dia pun segera tenangkan dirinya dan cuba ukir senyuman yg lembut.

"Boya? Kamu tak cedera kan? Hey... Jangan takut aku mahu tolong kamu. Kamu okay?", tanya lelaki berambut mint tu. Riku yg dengar ada orang memanggilnya perlahan-lahan mengalih pandangannya.

Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)Where stories live. Discover now