Di aparment Keiko...
Sudah 2 hari Riku berada di situ. Sekarang dia berada di ruang tamu dengan Sora yg sedang asyik tengok tv manakala Riku sedang main dgn hpnya, entah apa dia tengok.
Keiko pulak sedang kemas barang. Dia akan pergi ke Eropah untuk latihan dan perlawanan StarBall di sana. Riku sedar semalam dan badan dia baru dapat boleh bergerak semula hari ini.
"Nee Keiko chan... Berapa hari kau akan pergi ke Eropah tu?", tanya Riku pada Keiko yg berada di biliknya sekarang. "Sebulan!", jerit Keiko. Riku angguk kepala faham.
"Riku... Sejujurnya aku tak boleh lupakan konsert kau hari tu. Ia sangat hebat malah aku sangat beruntung dapat lihat dari dekat. Warna rambut tu sangat sesuai dgn kau. Aku tak dapat cakap apa sbb masih terpaku dgn persembahan korang tu", ckp Sora sambil senyum gembira pada Riku.
Riku kebil mata dan tersenyum lembut. "Baguslah Sora suka dengan lagu aku. Aku ni tak profesional sangat. Lagu2 tu aku buat suka2 jer", cakap Riku.
"Demo, kau tak tahu ka lagu2 kau tu sekarang dah jadi terkenal di rabbit tube dan kau dgn Keiko jadi topik hangat di Rabbitchat. Satu, tentang pernampilan warna rambut kau, dua lagu2 kau, tiga konsert kau dgn Keiko, empat tentang hubungan kau dgn Keiko dan terakhir pasal Idol Starlight.
Apa tu Idol Starlight?", tanya Sora tentang StarLight. Riku terkejut dan terus tersedak sbb minum air teh tadi. Keiko yg mendengar Riku batuk terus berlari ke arahnya.
"Hoshi nii!! Daijobul?", tanya Keiko sedikit panik. Riku angkat tangan minta Keiko tenangkan dirinya dulu. "Dai... Daijobul... Cuma tersedak", balas Riku sambil beri senyuman pada Keiko.
Keiko hembus nafas lega. "Mou~ Hoshi nii... Sentiasa ceroboh macam dulu", marah Keiko. Riku hanya tersenyum janggal. Sora pulak sengek kepala sebelah sbb hairan tentang sesuatu yg dah lama berada di otaknya.
"Nee Riku... Kenapa dia panggil kau Hoshi? Bukan nama kau? Aku tahu dia adik angkat kau... Adakah itu nama kau yg lain?", tanya Sora. Riku kebil mata lepas tu tersenyum lebar.
Keiko hairan kenapa abang dia senyum di ruang kosong tu tapi dia baru teringat tentang Sora. Keiko hanya mengeluh. Sora pulak hairan kenapa Riku senyum begitu.
"Aku boleh beritahu kau tentang identiti aku. Tapi, janji jangan beritahu ni pada siapa2. Kalau kau nak tahu keseluruhannya, kau boleh tanya Keiko chan atau Kazu san", ckp Riku.
Keiko yg mendengarnya akhirnya faham. Mesti dia tanya pasal idol StarLight itu dan nama Riku. "Hah... Hoshi nii bercakaplah dengan Sora san dulu. Aku mahu sambung kemas barang. Kazu san akan datang nanti jemput Hoshi nii", pesan Keiko.
Dia pun bangun dari sofa dan kembali ke biliknya. Riku angguk kepala faham. Dia pun pandang Sora balik dan ceritakan padanya tapi tak keseluruhannya kerana Riku masih lagi trauma.
Skip
Di dorm Idolish7..."Ohh... I miss Riku desu~", ckp Nagi dgn muka sedihnya sedang meniarap di atas sofa. lori yang sedang duduk di sofa depan Nagi hanya menggeleng kepala dan sambung lihat di telefonnya.
"Sone... Aku pun rindukan dia. Baru dua hari dia pergi tapi dah rindukan dia... Hah... Keiko san kata Riku dah sedar semalam dan baik2 saja. Aku betul2 risau pasal dia", ckp Mitsuki baru kembali dari dapur mengambil snek2 utk di makan.
"Aku pun rindukan Riku kun. Entah kenapa rasa sunyi tanpa dia di sini", ckp Sougo pulak letak air teh yg dia buat untuk mereka semua tadi.
"Ossan pun rindukan Riku kita tu...", Ckp Yamato mengeluh di atas sofa sambil minum birnya.
"Ossan... Tolong jangan minum bir waktu siang", tegur Mitsuki.
"Hah... Rikkun lama lagi ka nak balik?", soal Tamaki pulak. lori pulak hanya diam dan dengar semua keluhan member2nya. Dia sendiri pun rindukan Riku tapi tak tunjukkannya. Dasar tsundere.
YOU ARE READING
Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)
Fiksi PenggemarBe side with me (Berada di sisi saya) Selepas Tenn tinggalkan Riku. Begitu banyak perkara berlaku padanya hingga membuat Riku hilang harapan dan hampir putus asa dengan hidupnya. Hinggalah Riku jumpa cahaya dan harapan baru dalam hidupnya semula. Di...