Note: untuk pastikan tak keliru. Ini chapter sambungan dari chapter 13. Bukan chapter yang berkaitan kerja Idolish7 selepas chapter 13 tu.
Dan ini ialah chapter kisah silam riku. Semoga terhibur😊
...
Sebelum ni...
"Riku... Aku nak kau jadi anak aku", ckp Rei dgn serius.
Seketika...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
."EEHHHHHH"
Skip
Esok harinya..."Jadi, riku san betulkah kau ingin jadi idol?", tanya irena kedengaran lembut suara dia dan mukanya kelihatan ingin tahu.
Riku angguk kepala sambil senyum kecil lepas tu dia tunduk muka ke bawah.
"Aku... Ingin menyanyi bersama tenn nii atas stage yang sama dengannya dan... Aku ingin gembirakan dan beri harapan kepada orang yang mempunyai kehidupan susah juga seperti aku. Aku ingin... Semua orang tersenyum dan terhibur apabila aku menyanyi", cakap riku tersenyum sedih sambil pejam mata.
Irena terpesona dengan senyuman itu. Bagi dia, riku tak seperti budak mereka katakan. Dia kelihatan matang sedikit. Mungkin sebab kesan dari semua kejadian yang timpa dia sebelum ni.bi
Irena tersenyum kecil dan pegang kedua-dua tangan riku.
"Aku pun... Ingin nyanyi bersama riku san!", cakap irena dengan mata bersinar dan muka serius. Riku undur belakang sedikit sebab irena dekat sangat dengannya. Muka riku sedikit merah.
"Ah... Sudah tentu boleh. Kita dua pasti boleh menjadi idol bersama-sama!", cakap riku sambil senyum manis dan pejam mata.
Irena tergaman dan dia berasa bersalah. Mukanya yang ceria tadi dan mata yang bersinar tu telah hilang menjadi sedih dan kosong.
Riku menyedarinya. Dia fikir apa patut dilakukan sekiranya ada orang sedih. Dia teringat abangnya tenn yang selalu peluknya bila dia sedih, takut atau sakit.
Dia pun gerak sedikit ke depan dan peluk irena. Irena terkejut tapi dia berasa kehangatan dari peluk itu dan peluk riku balik dengan muka letak di bahu riku.
Riku berasa sesuatu basah di bahunya dan rupanya irena menangis senyap dan memeluk riku lagi erat. Riku berasa sedikit sakit tapi dia biarkan.
Dia cuba fikir balik apa tenn buat lagi. Dia pun angkat tangannya dan usap2 dengan lembut di belakang irena.
"Rena san, sejujurnya aku tak tahu kenapa kau pun berada di hospital dan aku fikir mungkin kau pun sama seperti aku dari apa alice beritahu tapi...
Kau seperti mengalami sesuatu yg lebih teruk dari aku. Boleh kau... Cerita kat aku? Tapi, kalau kau tak mau tak apa aku faham...", cakap riku sambil ukir senyuman kecil.
"Hiks... Tak riku san... Hiks... Aku akan beritahu... Hiks... Aku tak mahu tipu kau... Sebab ini tak betul... Hiks...", cakap irena masih lagi menangis peluk riku.
Riku tersenyum kecil lagi entah kenapa dia berasa terharu dengar irena cakap begitu.
"Aku ... Aku..."
Riku pun leraikan pelukan itu apabila irena ingin cakap sesuatu. Irena pulak tidak tentang mata dengan riku. Dia mengenggam dengan erat di selimut riku.
Riku hanya diam menanti apa irena ingin katakan. "Aku... Aku sebenarnya... Ada... Penyakit leukimia", cakap irena.
Ping
YOU ARE READING
Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)
FanfictionBe side with me (Berada di sisi saya) Selepas Tenn tinggalkan Riku. Begitu banyak perkara berlaku padanya hingga membuat Riku hilang harapan dan hampir putus asa dengan hidupnya. Hinggalah Riku jumpa cahaya dan harapan baru dalam hidupnya semula. Di...