Keesokan harinya...
Kelihatan semua idol dan manager sedang bersarapan tapi... Macam biasalah bising.
Idolish7 hal mereka...
"Tamaki kun! Jangan makan puding waktu pagi!", tegur Sogo. Tamaki masih lagi mengunyah pudingnya. Mezzo hal mereka sentiasa.
"Ossan! Jangan minum bir waktu pagi lah!", tegur Mitsuki pada Yamato yg sedang minum bir waktu2 pagi begini.
"Bisinglah Mitsu... Onisan nak minum bir sikit jer", ckp Yamato sambung minum bir.
"Yamato san... Kita ada kerja lepas ni", tegur Tsugumi pulak sambil sweetdrop.
"Oh~ Cocona magic ada promosi utk figure desu~ I will take this!", Ckp Nagi terus tekan beli. Banri tersenyum janggal lihat mata Nagi bersinar-sinar. Memang sukar percaya dia putera Northmarea (betul ka aku eja ni?)
Fly away pulak... U know. lori tegur Riku sbb Riku nampak seperti zombie.
"Nanase san... Adakah kau tengok movie tengah malam lagi? Atau baca buku lewat malam?", tanya Lori pada patner berada di sebelahnya.
"Eh? Kenapa kau tanya macam tu?", tanya Riku balik. lori mengeluh. Dia guna jari telunjuknya tunjuk tepat depan muka Riku membuat kawan tu terkejut dgn tindakan patnernya.
"Mata kau dah macam panda. Muka kau nampak lesu. Dan, kau tak semangat macam selalu. Itu bermaksud kau tak cukup tidur semalam. Kita dah tinggal bersama lama dh Nanase san... Aku boleh tau semua tu", jelas lori dgn muka yg yakin.
'Dia ni memang menakutkanlah!', getus Riku dlm hati sambil buat muka aneh pada lori.
"Doushite Riku nii? Kau tak tidur ka semalam?", Tanya Keiko kelihatan risau. "Iie! Cuma... Ya... Aku tak boleh tidur semalam", ckp Riku garu rambutnya.
Keiko mengeluh. "Riku nii... Tak ambil ubat tu dh kan?", tanya Keiko lagi dgn muka yg serius kali ni. Riku gelabah.
"Aku dah tak makan ubat tu! Aku dah berhenti makannya 3 tahun lalu... Lupa ka, tousan marah pasal tu sebelum ni. Aku dah janji takkan ambil ubat tu lagi", ckp Riku.
"Ubat? Ubat apa Riku kun?", Tanya Sogo terdengar perbualan mereka. Mereka semua pandang si center Idolish7 tu. Riku jadi kecil.
Keiko mengeluh. Malah, StarBall pun tak tau pasal ni."Dulu... Riku nii ada masalah tidur dan dia ambil ubat tidur selama 3 tahun. Kami langsung tak tau pasal tu. tousan jumpa ubat tu dlm almari baju selepas Riku nii pengsan sbb asma di sekolah.
Dan, sejak tousan memarahinya dan merajuk dgn Riku nii. Riku nii dah berhenti makan ubat tu. Nasib dia tak makan selalu sangat, doktor cakap ia bahaya utk jantung dia.
Kalau Riku nii makan ubat tu lagi... Aku akan beritahu Kazu san", sempat lagi Keiko ugut Riku. Riku hanya sweetdrop.
Tapi, dia masih belum selamat lagi. Masih ada dua orang yg sentiasa risau pasal dia. Tenn and lori. Mereka dua pandang Riku dgn tatapan tajam membuat Riku jadi kecil lagi. Kawaii....
Lepas habis Riku kena berleter oleh Tenn dan lori mereka semua pun sambung makan. Nasib Keiko hentikan mereka dua kalau tak jadi 3 jam.
Kali ni hal Trigger pulak...
Tenn macam biasa suka buat Gaku marah dan mereka dua mula rutin harian pergaduhan mereka. Ryu perlu tenangkan mereka manakala manager mereka hanya boleh mengeluh panjang.
Zool... ( Aut tak tau sangat pasal mereka sbb belum tngok s3... Kata nk tunggu hingga s5 kalau tak tak puas nanti )
"Haru... Jangan makan sambil main game...", tegur Torao kelihatan Haruka masih bermain hpnya dgn tekun dgn sudu di mulut.
YOU ARE READING
Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)
FanfictionBe side with me (Berada di sisi saya) Selepas Tenn tinggalkan Riku. Begitu banyak perkara berlaku padanya hingga membuat Riku hilang harapan dan hampir putus asa dengan hidupnya. Hinggalah Riku jumpa cahaya dan harapan baru dalam hidupnya semula. Di...