Chapter 12 : Meeting 2

109 7 18
                                    

Di Takanashi Pro
Bilik berlatih Idolish7...

"Huam... I still want to sleep desu~", ckp Nagi menguam kuat.

"Hora Nagi! Ikut kami panaskan badan juga", marah Mitsuki.

Nagi pun join bersama yg lain yg sedang memanaskan badan.

"Nee Riku san... Abang kau bagaimana orangnya?", tanya Sogo kpd Riku yg berada di sebelahnya. Mereka masing2 sedang memanaskan badan sekarang sebelum mula berlatih utk lagu baru.

"Doushite?", tanya Riku balik.

"Takde apa2... Saja tanya", cakap Sogo. Riku angguk kepala faham dan teruskan sesi mereka.

"Niisan... Tadi, aku nampak Niisan ada bawa sebuah buku tadi. Adakah ia utk tandatangan dari Kirigaya san nanti?", ckp lori.

Mitsuki terus berhenti gerakkannya dan terus pandang lori dgn muka sedikit merah.

"lori kau memang baka...", marah Mitsuki dalam nada yg biasa. lori hanya tersenyum nakal.

"Aku tak tahu pun Mitsuki san fans Ken nii!", ckp Riku dgn nada yg ceria.

"Ha? Ah... Ya... Aku suka baca novel dia sejak menengah tinggi lagi. Cerita dia sangat menarik", ckp Mitsuki garu pipinya tak gatal.

Riku hanya tersenyum lebar. "Huh... Ossan ingin minum bir dan tidur", ckp Yamato.

"Leader perlu kerja lebih kuat dri kami hehe~", usik Tamaki. Yamato buat muka kecewa pada Tamaki.

"Okay mari kita mulakan!", cakap Riku tepuk tangan tarik perhatian mereka. Mereka semua angguk kepala setuju dan mula berlatih dgn lagu jenis balada seperti Sakura Message.

Lagu Mallow Blue mula dimainkan (salah satu my fv songs from Idolish7). Mereka pun mula koreagrafinya.

Semasa mereka sedang asyik dengan menari dan mendalami lagu tersebut tiba2...

Brakk!!

"Ri chan!!! Rumi neechan di sini!", cakap Kurumi terus buka pintu tu dgn kuat sampai bergegar bilik tu dan buat mereka semua terperanjat dan pegang dada masing2.

Riku sweatdrop dgn perangai kakaknya seorang. Dari dulu suka ceroboh masuk bilik orang walaupun dah besar masih sama.

"Rumi neechan... Kau cuba rosakkan pintu mereka kali ni. Nanti kau yg bayar", cakap seorang lelaki yg memasuki bilik tu selepas Kurumi dan Subaru masuk tadi bersama Banri dan Tsugumi.

Mata Riku bersinar melihat siapa yg datang. Lelaki tu alih pandangannya melihat Riku matanya sudah bersinar seperti anak anjing yg dah lama tak jumpa tuannya.

Lelaki itu tersenyum dan buka kedua-dua tangannya utk memberi ruang baginya dipeluk. Riku pun berlari ke arahnya.

"Nanase san jangan lari!", tegur lori walaupun dia masih hairan apa yg sedang berlaku sekarang ni.

"KEN NII!!", Riku pun peluknya dgn erat dan Kenta pun peluknya semula. Idolish7 terngaga mulut melihatnya malah Yamato tersenyum jahat dan ambil gambar hantar dan hntr dlm Rabbitchat.

"Hai Riku... Riku sihat? Tak kerja terlalu kuat?", tanya Kenta dgn nada yg lembut seperti Tenn. Sekali lagi Idolish7 dan lupa juga Banri dan Tsugumi terngaga mulut dan dua manager tu kebil mata.

'Dia seperti Tenn! iie... Malaikat!', ckp mereka semua.

"Rindu Ken nii... Riku baik2 saja", ckp Riku masih dalam pelukan Kenta. Kenta usap2 rambutnya.

"Mou~ Ri chan hidoi! Dengan kakak kau tak buat macam tu pun. Hmph!", marah Kurumi pura2 merajuk atau betul?

Riku pun lepaskan pelukan tersebut. "Gome Rumi neechan cuma dah lama tak jumpa Ken nii... Dah 3 bulan kot. Rumi neechan tak pa lah boleh jumpa selalu", cakap Riku sambil senyum polosnya.

Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)Where stories live. Discover now