Warning: Mungkin akan ada unsur yg tak menyenangkan dlm chapter ini seperti 'sentuhan fizikal' Boleh skroll bahagian itu.
.
.
.
.
.Di suatu tempat...
Kelihatan seorang budak lelaki berpakaian baju pesakit sedang terlantar atas lantai yg sejuk tak sedarkan diri dgn kedua-dua tangannya diikat ke belakang dan mulut ditutup dgn kain.
Dia mula membuka matanya perlahan-lahan. Budak tu kebil mata banyak kali utk mendapat vision yg elok. Apabila view dah elok, dia sedar seluruh bilik tu gelap dan hanya satu cahaya lampu di atas siling itupun malap. ( Tak terang ).
Budak tu ialah Riku. Riku sedar tangannya diikat dan mulutnya ditutup dgn kain membuatnya tak boleh bersuara. Riku berasa panik, dengupan jantungnya jadi laju begitu juga pernafasannya.
Riku pov
Argh... Di mana ni? Kenapa sejuk sangat di sini? Eh? Ini bukan bilik aku... Kenapa bilik ni gelap? Maite... Tangan aku kena ikat! Kenapa suara aku tak keluar!? Di mana ni? Aku kena culik ka?
Bertenang... Bertenang Riku... Kalau aku panik asma aku akan serang. Bawa bertenang... Tarik nafas seperti Tenn nii ajarkan... Tenn nii??? Tenn nii... Di mana kau? Kaasan dan otousan dah takde... Aku takde siapa lagi... Bukankah lebih baik aku mati saja?
Demo... Aku dah janji pada kaasan aku akan teruskan hidup dan cari Tenn nii. Aku perlu buang fikiran negatif tu...
Tap, tap, tap
Bunyi tu... Bunyi tapak kaki! Siapa!? Penculik tu ka!? Dia akan bunuh aku ka!?
Tap tap tap
Bunyi tu makin dekat...
Crek ( bunyi kunci utk buka pintu )
End pov
Kedengaran bunyi tapak kaki diluar membuat Riku jadi kelam kabut dan bangun duduk. Matanya tertumpu pada pintu di depannya.
Dia berasa takut dan cemas. Air peluh mengalir dri dahinya. Pintu pun di buka dan muncul seorang lelaki sekitar umur 30 an. Dia terkejut melihat Riku dah sedar dan sedang menatapnya.
Riku kelihatan ketakutan dan mengigil. Dia tak tau apa lelaki tu mahukan tapi dia macam pernah nampak. Lelaki tu tutup pintu dan jalan mendekati Riku.
"Kau dah sedar rupanya boy a", ckp lelaki tu sambil mendekati Riku. Riku pulak mengundur belakang dgn mengheret punggungnya. Kakinya tak kena ikat tapi badan dia terasa lemah dan takde tenaga utk berdiri.
Riku mengundur sampai belakangnya kena dinding di ruang itu. Lelaki tu tunduk sama tinggi dgn Riku. "Kau ingat aku siapa?", tanya lelaki tu.
Riku geleng kepala laju. Badan dia masih mengigil mungkin sbb sejuk sama. Pernafasan dia jadi laju. "Ah ah ah... Jangan kau nak kena asma pulak... Cuba ingat betul2... Ia berlaku 2 minggu lalu... Kaasan... Otousan...", Ckp lelaki tu dgn nada dingin memberi hint pada Riku.
Mata Riku buka luas. Dia dah ingat. Lelaki ni... Lelaki ni yang bunuh mak ayahnya. Riku nampak sekilas lalu tapi dia pasti lelaki inilah.
Flashback...
Riku masih terkaku di situ melihat mak ayahnya terlantar atas jalan dgn berlumuran darah. Riku beralih melihat ke arah lain. Dia melihat seorang lelaki keluar dri kenderaanya melihat dia dgn mak ayahnya dgn reaksi muka terkejut. Muka dia nampak merah mesti lelaki tu mabuk.
Lelaki tu terus lari masuk dlm kenderaannya semula dan pergi dari situ meninggalkan Riku yg menatap sendu melihat mayat mak ayahnya.
End flashback...
YOU ARE READING
Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)
FanficBe side with me (Berada di sisi saya) Selepas Tenn tinggalkan Riku. Begitu banyak perkara berlaku padanya hingga membuat Riku hilang harapan dan hampir putus asa dengan hidupnya. Hinggalah Riku jumpa cahaya dan harapan baru dalam hidupnya semula. Di...