Chapter 1 : Where is starting

307 16 30
                                    

Aut Mirin: Kita masuk ke chapter 1 now!! Hrp korang sediakan tisu ya~ dan sori kalau silap ayat hehe...

Tenn: ...

Gaku: Oi budak! Kau tak mau kejar dia dh ka?

Tenn: Diamlah Sobaman... Aku dah penat... Dia lari laju sngat... Mcm Riku

Aut Mirin: Hehe...

Bbb: Kak Rin jngan lupa story Bbb2 tau~

Aut: Mati aku...🥲🥲🥲

...........

"Tenn nii?", panggil budak lelaki berambut merah tu kat abang kembarnya. Dia pegang tangan abangnya dgn erat.

"Mari ikut aku dan aku akan buat kau jadi superstar dan idol melebihi Zero", ckp seorang lelaki tua berambut hijau ka? Pada budak lelaki berambut pink putih tu.

Budak lelaki berambut merah tu menguatkan lagi gengamannya. Dia beralih melihat abangnya dan berharap abangnya x pergi tapi...

"Maaf Riku... Aku akan ikut kau. Aku akn berada dibawah jagaan kau", ckp Tenn tanpa pandang Riku dan lepas tangan yg dipegang Riku tdi.

Riku berasa tergaman. Dia tak sangka abangnya buat begitu. Dada dia berasa sesak dan sakit. Air mata mengalir melihat abangnya pergi dgn laki itu tanpa beralih belakang.

"Tenn... Tenn nii!!! Tenn nii! Jangan pergi! Ten- Uhk uhk uhk", Riku cuba pergi kejar abangnya tapi asmanya menyerang. Dia terduduk di atas tanah dan melihat abangnya langsung tk beralih tolongnya sebaliknya dia masuk dlm kereta laki tu dan pergi.

Riku yg melihatnya terus bangkit tanpa pedulikan asmanya yg menyerang. Dia berasa sakit di dada dan sukar bernafas namun Riku tetap terus berlari kejar kereta itu.

Hingga dia terjatuh di tengah jalan dan melihat kereta itu bawa pergi abangnya dan hilang di depannya matanya.

"Tenn... Nii... Tolong... Jan..gan.. tinggal..kan... Saya...", Panggil Riku lemah dan cuba capai di mana kereta itu menghilang. Dia terbatuk-batuk dan tak boleh bernafas.

Matanya mula berasa berat dan kegelapan mengambil alih.

Di hospital...
Selepas 2 hari...

Riku dah sedar pagi tu. Sekarang waktu tengah hari. Dia baru sedar yg abangnya betul2 telah pergi meninggalkannya. Riku duduk termenung di situ. Air mata mengalir sebelah pipinya.

Bilik tu terasa sunyi tanpa abangnya hanya kedengaran bunyi mesin perubatan saja. Dia benci tempat ni. Bau ubat dan banyak orang yg berjuang melawan maut membuatnya makin sepi.

Dia takde kawan dan hanya ada abangnya seorang menemaninya. Dan sekarang dah takde. Dia bersendiri. Hanya ada doktor dan nurse yg menemaninya. Mak ayahnya?

Mereka pergi keluar cari kerja selepas diberitahu oleh nurse yg datang biliknya pagi tadi.

Dia masih termenung...

'Tenn nii... Kenapa kau tinggalkan aku? Kau janji kau akan sentiasa menemani aku... Jadi, kenapa kau... Mungkiri janji tu? Adakah sebab aku? Aku yg menyusahkan ni? Adakah Tenn nii... Dah penat jaga aku?', itu soalan sentiasa bermain di fikirannya.

Keesokannya...

Riku sudah sembuh dan boleh balik ke rumahnya. Tak lama lagi musim luruh dan mestilah musim tu sejuk. Jadi, Riku mesti akn ulang-alik ke hospital lagi.

Maknya menjemputnya manakala ayahnya keluar cari kerja. Sebaik saja sampai ke rumah, Riku terus masuk dlm biliknya dan lihat barang2 abangnya tinggal sikit.

Riku baring atas tilam dan mengeluh panjang. Suasana rumah ni jadi sunyi sepi. Sepanjang perjalanan balik tadi dgn maknya takde sape pun buka mulut bercakap.

Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)Where stories live. Discover now