Chapter 8 : solve it

146 10 23
                                    

Aut mirin: Enjoy... Aut kena larikan diri dulu... Tenn chan akan bunuh aku sekarang~

Tenn: Jangan harap aut san~ *sambil senyum dgn auranya*

Aut Mirin: Eekk!!!

Gaku: Kali ni apa masalahnya?

lori: Aut san cuba nak buat Riku disakiti dlm chapter ni

Semua kecuali Riku: APA!!!?

Aut Mirin: Relax semua... Dan Rinrin readers jangan marah ya😅

Tenn: Masa dah tamat~

Aut Mirin:I died...

...............................................................................................

"Aku takkan benarkan korang sentuh dia", ckp Sora dgn suara yg dingin dan muka yg serius.

Di Tenn dan lain2...

Mereka semua terus berlari masuk ke bilik terakhir iaitu bilik Anesagi. Sebaik saja mereka masuk mereka terkejut melihat berapa sepahnya bilik ini dgn kertas2 kerja milik Anesagi.

Mereka semua pandang Anesagi dgn riak muka aneh dan tak percaya.

"Ehem! Aku sedang buat kerja waktu tu dan keluar kelam kabut sbb dengar bunyi bising kt luar dan jatuhkan semua kertas kerja aku sbb tu bilik ni bersepah", jelas Anesagi tanpa pandang mereka semua.

Mereka semua hanya mengeluh. Tenn membawa Riku dan letaknya atas katil Anesagi.

"Anesagi san... Tak mengapakah aku guna katil kau?", tanya Tenn sbb dia rasa dia patut minta izin dulu.

"Tak pa Tenn yg penting keselamatan riku... Aku betul2 tak percaya ada 3 hantu tadi... Nasib satu hantu tu baik", ckp Anesagi merinding ketakutan.

"Hantu baik itu Sora... Dia telah bantu kita semua dan Riku. Aku harap dia baik2 saja", ckp Mitsuki berasa risau.

Mereka semua terdiam dan suasana bilik tu jadi sunyi sepi. Tenn hanya terus mengusap rambut adiknya dgn lembut memastikan Riku tidur dgn lena.

Tiba2 pintu di ketuk. Semua orang yg sedang duduk di bawah dan setengah dri mereka masih berdiri terus bangun dan pasang muka waspada.

"Biar aku yg buka", ckp Yuki. Momo pun mengikutinya dri belakang. "Tak pa ka?", tanya Ryu risau.

"Jangan risau... Lagipun, kami senpai dan ini tangguhjawab kami lindungi kouhai2 kami", ckp Momo sambil senyum menyakinkan mereka semua.

Mereka semua memasang muka risau. Sbb tu hantu dan mereka tak tau bagaimana nak lawan dgn roh2 tu. Malah Tenn pun tak tau.

Yuki pun buka dan kelihatan Sora terus masuk dan tutup pintu tu dan menguncinya. Dia menghembus nafas lega.

Semua orang kecuali Riku melihat Sora dgn riak muka hairan dan terkejut. Sora kebil mata seketika.

Otak dia sedang memproses apa sedang berlaku sekarang. "Ahh!", Sora baru teringat dan petik jari.

"Gome... Aku kepenatan tadi sbb cuba halau mereka dri dekati korang tadi. Sbb tu fikiran aku melayang seketika... Hehe gome",jelas Sora.

Mereka semua kebil mata dan angguk kepala. Sora pun jalan mendekati Riku. Tenn yg melihatnya segera lindungi Riku. Sora hanya tersenyum lembut.

"Jangan risau... Aku cuma mahu pastikan mereka tak lakukan apa2 pada Riku", ckp Sora cuba yakinkan Tenn.

Tenn pandang members dia dan mereka angguk kepala setuju.

Idolish7 : Be Side With Me (Rewrite)Where stories live. Discover now