Fresh orange yang diorder hanya dikacau - kacau dengan straw sejak daripada tadi. Fikirannya entah menerawang ke mana saja. Dia kusut memikirkan kehadiran Arya di dalam teamnya. Apa yang patut dia lakukan agar lelaki itu keluar daripada teamnya semula ?
" You kenapa ni ? I bercakap daripada tadi dengan you...you tak dengar langsung kan ? "bebel si Dareena. Iya daripada tadi dia hanya bercakap seorang diri. Langsung tak diendahkan oleh Nufael.
" Hah ? Ermm sorry...you cakap apa ? "soal Nufael lebih menambahkan rasa sakit hati Dareena.
Dareena menjeling tajam.
" Dah lah you ni..."Dareena mula memeluk tubuh sambil mulut dicebiknya.
Nufael menghembus nafas berat melihatkan kelakuan Dareena itu. Hmm mengada lah Dareena ni. Sikit - sikit nak merajuk. Rimas tahu tak kadang - kadang tu. Kalau dulu waktu dengan Ayra, Ayra jarang nak merajuk bagai macam ni. Hmmm...
" Tengok tu...bukannya nak pujuk I ke apa..."kata Dareena lagi setelah Nufael tiada reaksi.
Nufael sedikit tercengang. Eh dia ni !
" Dah lah I got to go..."balas Nufael malas seraya mula bangun daripada duduknya dan beredar pergi begitu saja meninggalkan Dareena sendirian.
Dareena mengetap giginya menahan geram. Hmm bengang dibuatnya apabila Nufael langsung tidak melayannya. Kenapa sikap Nufael acuh tak acuh macam ni setelah dia berpisah dengan Ayra ?
Kaki diatur menuju ke toilet. Hmm toilet atas rosak pula, jadi terpaksa lah Ayra turun pergi toilet bawah. Ikutkan hati malas dah nak turun tapi disebabkan nak buang air kecil juga terpaksa la.
Di toilet, setelah Ayra selesai buang air kecil dia mula bergerak ke singki. Tangan mula dibasuh. Wajahnya juga ditilik di cermin yang tersedia.
Ayra tersenyum sendiri. Cantik juga aku en bila senyum macam ni. Ceh puji diri sendiri.
Namun tiba - tiba senyuman Ayra mati bila seseorang mula keluar daripada toilet di belakangnya.
Ayra sedikit mengerling orang itu di dalam cermin. Setelah itu Ayra buat - buat basuh tangan lagi.
" Hmm happy kau kan sekarang dengan Arya ? " soal Dareena memecahkan kesunyian.
Ayra terdiam seketika. Dia memandang Dareena di dalam cermin.
" Hmm apa kurangnya kau ? Kau pun dah happy kan dengan Nufael ? " balas Ayra sinis pula.
Dareena sedikit tersentak dan terasa. Hmm dia perli aku ke hape ? Happy dengan Nufael ? Nufael lagi buat tak endah ada lah...
Seketika Ayra mula hendak berlalu pergi. Malas dia nak berdebat lama - lama dengan Dareena dekat toilet yang banyak syaiton ni.
Namun Dareena lebih pantas menyeka kaki Ayra yang sedang melangkah itu.
Buk ! Ayra jatuh tersembam jadinya ke lantai.
" Aduh..."
Dareena tersenyum puas.
" Kau jangan nak berlagak sangat dengan aku eh Ayra.."kata Dareena seraya mula bergerak meninggalkan Ayra di situ.
Ayra berdecit geram. Tak guna kau Dareena.
✿✿✿
Loceng balik sekolah mula berkumandang. Ayra mengemas barang - barangnya. Begitu juga pelajar - pelajar lain. Kelihatan Dareena sudah beransur balik terlebih dahulu.
Tak sampai berapa saat, hanya tinggal Ayra dan Arya saja berdua di kelas. Ayra mula bangun hendak bergerak balik namun tiba - tiba dia terduduk kembali.
YOU ARE READING
My Sweet Mr. Short !
RomanceARYA | AYRA Dia seorang yang hampir sempurna. Namun seperti yang digambar hanya lah ' HAMPIR ' sempurna. Kenapa ? 155 cm. Itu ketinggiannya. Itu biasa bagi perempuan tapi tidak pada dia yang lelaki. Namun itu kenyataan yang harus diterima. " Walau...