Setelah menerima panggilan oleh Mahzeera tadi. Arya dan Ayra masing - masing bergegas balik ke rumah mereka terlebih dahulu. Setelah bersiap mandi, tukar baju apa semua baru lah mereka bergerak ke rumah Mahzeera. Ayra juga agak tertanya - tanya kenapa begitu tiba - tiba sangat Mahzeera menyuruh Arya dan dirinya balik.
Bila ditanyakan pada Arya juga dia menjawab tidak tahu. Hmm tetiba Ayra rasa tak sedap hati pulak. Macam ada benda yang tak kena. Kenapa eh ?
Dilihat Arya yang hanya termenung melihat ke luar tingkap kereta. Ayra mula menyentuh perlahan tangan Arya yang terletak di sebelahnya.
Arya sedikit tersedar lantas memandang Ayra.
" Arya okay ?"
Arya tayang senyuman hambar. Dia mengangguk kecil.
" Ermm...apa yang Arya nak cakap tadi dekat sekolah ? " soal Ayra lagi masih menantikannya.
Arya baru tersedar yang dia tak sempat lagi nak confess tadi.
" Ermm nanti ya. Masa kita balik rumah kita nanti..."
Ayra mengalah dan mengangguk juga.
Tak lama lepas tu mereka akhirnya sampai juga dekat rumah Mahzeera. Mereka berdua mula terpacak di hadapan pintu utama rumah. Hmm entah kenapa aura kali ni rasa lain sangat.
Baru saja Arya ingin melangkah, sepantas kilat Ayra mengenggam tangan Arya erat. Arya sedikit tersentak. Dia mula menoleh memandang Ayra.
" Kenapa ? " soal Ayra.
" Errr nothing..ermm jom la kita masuk..."
Ayra mengangguk seraya mula melangkah beriringan dengan Arya. Pegangan tangan dieratkan lagi oleh Ayra.Hmm entah la dia rasa berdebar - debar sangat.
Suasana rumah kelihatan agak sunyi ketika itu. Mereka mula memasuki ke ruang tamu. Di situ terlihat Mahzeera sedang duduk sambil menyemak beberapa kertas penting.
" Mama..." panggil Ayra teruja menyapa. Dia mula ingin mendekat.
" Stay there... "arah Mahzeera dingin.
Mati langkah Ayra saat itu. Arya pula hanya mendiamkan diri. Ayra sedikit tidak mengerti akan perubahan Mahzeera ketika itu.
" Tengku Arya. Come here..."panggil Mahzeera.
Arya masih diam dan utuh berdiri sambil mengenggam erat tangan Ayra saat itu. Langsung tidak ada tanda hendak mendekati mamanya.
" I said come here Tengku Arya Tashfeen ! " bentak Mahzeera.
Bahu Ayra sedikit terhinjut mendengarkan bentakkan Mahzeera itu. Suasana hati mak mentua Ayra saat ini tidak lah begitu baik.
Lama kelamaan pegangan tangan Ayra dan Arya terlerai akhirnya. Berat bagi Arya sebenarnya nak lepaskan namun dia terpaksa.Perlahan - perlahan dia mendekati Mahzeera.
Berdiri saja Arya betul - betul di sisi mamanya, Mahzeera mula menepuk tangan.Tak sampai beberapa saat, datang beberapa bodyguard di belakang Ayra.
Arya sedikit tersentak. Apa yang mamanya cuba buat ni ?
" Apa ni mama ? " bisik Arya.
" Plan kita dah tamat. Mama dah tak boleh nak tunggu lama - lama lagi. Arya terlalu lama ambik masa untuk selesaikan apa yang kita rancang..."kata Mahzeera.
" Plan ? A..pa..yang mama dengan Arya plan ni ? " soal Ayra gugup.
Arya hanya memandang sayu ke arah Ayra yang terpinga - pinga saat ini.
" Listen here girl....still ingat dengan surat yang mama suruh Ayra sign waktu hari perkebumian arwah mama dan papa Ayra ? "
Arya tersentak hebat buat kesekian kalinya. Apa ? Mama dah bertindak terlebih dahulu ?
YOU ARE READING
My Sweet Mr. Short !
RomanceARYA | AYRA Dia seorang yang hampir sempurna. Namun seperti yang digambar hanya lah ' HAMPIR ' sempurna. Kenapa ? 155 cm. Itu ketinggiannya. Itu biasa bagi perempuan tapi tidak pada dia yang lelaki. Namun itu kenyataan yang harus diterima. " Walau...