"Jom makan."
"Kejap aku nak bagitahu Shiho."
"Aku pun." Haruto dan Yoshi sibuk dengan handphone mereka. Jihoon berkerut dahi. Dia tahu Junkyu dan Mashiho bukan jenis pasangan yang suka control, hanya saja kawannya itu yang suka melaporkan apa yang mereka buat.
"Kenapa korang suka bagitahu apa yang korang buat. Kau pun sama Dam."
"Dah sayang Hoon. Kau tahukan ramai yang rebutkan Shiho tu. Bukan itu saja, nak dapat kepercayaan parents dia dengan Hyunsuk pun susah. Mashiho tu macam berlian untuk aku jaga."
"Betul. Hyunsuk pernah suruh aku tidur luar sebab aku buat Junkyu nangis. Nak dapatkan dia susah Hoon, jadi takkan senang-senang nak lepaskan kepercayaan."
"Tapikan diorang percayakan korang."
"Tapi aku tak percaya dekat diri aku." Kata Yoshi. Selepas perbualan itu mereka berjalan untuk ke kedai berdekatan sana. Yoshi dan Haruto akan memilih makanan terlebih dulu sebelum Jihoon dan Yedam.
Jihoon sebenarnya sudah lama perasan. Sebelum mereka bergerak ke kedai ini lagi. Jihoon hanya diam memerhatikan itu. Namun kalini dia tidak boleh berdiam lagi.
"Kalau kau nak call dia, call jerlah."
"Kitorang dah putus."
"WHAT?" Wah bagaimana Haruto yang masih jauh itu boleh mendengarkanya? Yoshi dan Haruto tidak sabar untuk mendengarkan berita yang mengejutkan itu.
"Apa yang jadi sebenarnya korang ni? Takkan sampai putus?" Tanya Yoshi. Mereka yang lain juga memerlukan jawapan untuk itu. Yedam sebenarnya belum sedia untuk mencerita tapi takpelah.
<RIVALBOYFRIEND>
"Tapi nak dapatkan Doyoung susah Dam. Bahkan dia tu lebih susah dari Shiho dengan Junkyu." Haruto mengangguk mengiyakan itu. Yedam juga menganggukan kepalanya. Dia tidak lupa akan hal itu.
Dia perlu menunggu 3 bulan hanya untuk satu soalan 'jadi kekasih dia' dari Doyoung. 3 bulan dia perlu menunggu jawapan itu. Namun kini sepertinya sia-sia.
"Aku bukan putuskan dia secara sengaja."
"Jadi kenapa?" Yedam memandang Jihoon.
"Kau ingat pasal surat yang aku dapat?" Tanya Yedam. Mereka ber3 menganggukkan kepala.
"Aku dapat tawaran ke UK. Peluang tak datang 2 kali." Kata Yedam. Ini sebabnya dia memutuskan Doyoung. Dia tahu ke UK itu bukan keputusan yang mudah.
Kesemuanya mengeluh. Keputusan yang berat diberikan lelaki ini. Benar, jika dia memilih untuk stay di sini dengan hubungan Doyoung dia akan terlepas peluang besar. Namun ke UK dalam keadaan buruk tidak baik juga.
"Kenapa kau tak terus terang je?"
"Aku pernah daftar tawaran ini dengan Doyoung. Dia ada cakap kalau aku terpilih, dia takkan hentikan aku tapi dia juga tak nak ada hubungan jauh." Yedam menceritakan semuanya.
"Mungkin dia main-main."
"Doyoung tak pernah main-main dengan kata dia." Kata Yedam. Mereka semua tidak tahu apa yang harus mereka lakukan untuk Yedam dan Doyoung. Sangat di sayangkan hubungan mereka begini.
"Tapi kau kena cakap dengan Doyoung juga." Kata Jihoon. Yedam meganggukan kepalanya dengan perlahan . Dia menghela nafas dalam.
"Yoshi!" Yoshi menoleh ke belakang. Kekasihnya bersama Hyunsuk datang ke meja mereka, nadmun yang pelik mereka nampak panik.
"Kenapa Shiho?"
"Nampak Doyoung? Dia kata tadi dia nak makan, tapi kitorang tunggu dia tak datang sampai sekarang."
KAMU SEDANG MEMBACA
Rival Boyfriend [HoonSuk]✔️
Random"Diorang? Couple?" "Mr. Choi dengan Mr. Park? Kau tak guraukan?" "Ini satu petanda nak habis sem!!" "Korang salah dengar kot. Bukan Choi dengan Park yang tu." "Mustahil diorang bersama!" "Aku tak percaya langsung!" "Tapi diorang rival!" "Petanda gaj...