<15>

92 4 0
                                    

Jihoon baru tahu apa maksud kawanya Hyunsuk itu mengerikan jika berkaitan sahabat mereka. Lihat sekarang, Yoshi dan Yedam sedang berlari mengelilingi padang sekolah.

"Ruto jaga Kyu dengan baikkan?"

"Uhm!" Hyunsuk hanya menjeling saja. Dia memandang ke arah Jihoon yang masih melihat kawanya itu berlari. Hyunsuk mencuit kecil sehingga Jihoon menoleh.

"Bukan kau kena lari juga." Jihoon berkerut dahinya. Hyunsuk mendekat lalu membisikkan pada Jihoon. Lantas lelaki itu bangun dan berlari menyertai Yoshi dan Yedam.

"Lah Jihoon kenapa?" Tany Doyoung. Hyunsuk hanya mengenyitkan matanya saja. Tersenyum puas dengan apa yang dia lakukan itu. Tiba-tiba ada seseorang duduk di mana Jihoon duduk tadi.

"Kau dah buat keputusan." Kata Hyunjin dengan tenang sambil memandang ke depan. Hyunsuk memandang Hyunjin yang duduk di sebelahnya. 

Hyunsuk menganggukan kepalanya dengan perlahan. Dia menghulurkan tanganya. Hyunjin menyambut dengan perlahan sambil memandang Hyunsuk.

"Thanks untuk semua ini." Kata Hyunsuk. Dia menyerahkan semula keychain dengan senyumanya. Hyunjin menggelengkan kepalanya perlahan.

"Simpan saja okay. Anggap perpisahan terakhir." Kata Hyunjin sambil mengelus kepala Hyunsuk dengan senyumannya. Hyunsuk menganggukan kepalanya dengan perlahan.

"Dia akan jaga kau, aku yakin."

"Seseorang sedang tunggu kau untuk kau sedar perasaan dia." Kata Hyunsuk. Hyunjin menganggukan kepalanya dengan perlahan. Dia bangun dari duduknya lalu-

"CHOI HYUNSUK!" Hyunsuk dan yang lain terkejut. Yang sedang berlari juga terkejut dengan jeritan Hyunjin.

"Yak Hyunjin!"

"AKU HWANG HYUNJIN! MULAI SEKARANG! MULAI DETIK INI DAN MASA INI!" Hyunjin memandang Hyunsuk dengan senyuman dia.

"OFFICIALLY SIGN OFF. OUR STORY OFFICIALLY END AND I hope you are happy with your choice." Kata Hyunjin dengan senyuman dia. Hyunjin mengusak rambut Hyunsuk lalu berjalan pergi.

<RIVALBOYFRIEND>

Hyunsuk berhenti dari menulis. Dia memandang kiri dan kanan. Handphone nya di buka untuk melihat waktu. Sekarang waktu belajar sudah tamat, namun Hyunsuk masih belum balik kerana Hyunsuk sedang menunggu Mashiho selesai kelas.

Dia bangun dari duduknya dan berjalan untuk ke kelas Mashiho. Junkyu sudah balik dengan Haruto begitu juga dengan Doyoung dengan Yedam.

"Kau tak balik lagi?"

"Ahh aku tunggu Mashiho."

"Ahh" Kata Jihoon. Jihoon berjalan meninggalkan Hyunsuk begitu saja. Hyunsuk juga hanya diam dan pergi dari sana. Hyunsuk sampai di depan kelas Mashiho.

Hyunsuk hanya diam menunduk bermain dengan kaki kecilnya itu. Diam memandang ke lantai menunggu Mashiho selesai belajar. Seperti adik sedang menunggu abangnya.

"Who you waiting for?" Kepala Hyunsuk di angkat dengan tangan. Ahh ternyata itu Jeongwoo. Hyunsuk menunjukkan seseorang di dalam dan itu tentu saja Mashiho.

"Dah makan?" Hyunsuk menganggukan kepalanya. Jeongwoo mengelurkan roti dari begnya lalu diberikan kepada Hyunsuk. Dia tersenyum kepada Hyunsuk yang nampak okay dengan roti.

"Kau comel tahu tak."

"Shust."

"Sini aku bukakan. Aku teman kau sampai Shiho siap."

"Suka hati kaulah." Kata Hyunsuk dan makan rotinya dengan tenang. Jeongwoo benar-benar sedang menahan diri dari mencubit pipi tembam lelaki itu.

"Suk."

Rival Boyfriend [HoonSuk]✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang