<13>

92 4 0
                                    

"Kau ride semula?" Hyunsuk memandang Doyoung. Dia menutup lockernya dengan wajah yang agak terkejut. Doyoung boleh tahu?

"Itu bukannya Hyunjin punya?" Tanya Doyoung. Hyunsuk melihat keychain yang tergantu di begnya. Hyunsuk menganggukan kepalanya. Patutlah dia boleh tahu.

"Hyunsuk!" Hyunsuk menoleh. Ternyata Minho dan Hyunjin yang memanggilnya. Hyunjin memberikan bungkusan makanan pada Hyunsuk.

"Nice ride." Hyunsuk menganggukan kepala. Tidak lama itu yang lain turut sampai dan memandang Hyunsuk dengan pelik.

"Kau berhubung dengan dia balik?" Tanya Junkyu dan Hyunsuk dengan perlahan mengangguk.

"Ride?" Hyunsuk mengangguk pada soalah Mashiho pula. Jujur sebenarnya mereka pelik dan terkejut dengan interaksi Hyunsuk pada mereka berdua.

Pernah heboh pada waktu itu, hubungan Hyunsuk dan Hyunjin ingin ke arah lebih serious seperti Yoshi dan Mashiho. Namun semuanya lenyap setelah kemalangan eomma Hyunsuk berlaku dan Hyunsuk memutuskan semua kekasihnya.

Namun harini percakapan singkat itu cukup membingungkan mereka semua. Terlebih lagi 3 sahabatnya yang masih confuse dengan keadaan.

"Mana Jihoon?" Tanay Yedam saat tidak terlihat Jihoon berama Haruto atau Yoshi. Merekakan serumah, pasti akan gerak bersama.

"Ouh Jihoon sakit. So dia tak datang harini." Kata Yoshi. Mereka semua terus berjalan pergi ke kelas masing-masing kecuali Hyunsuk. Dia hanya diam sambil bersandar.

Matanya memandang dua keychain yang tergantung di begnya. Satu berbentuk landak dan satu lagi berbentuk motor. Dia membuang nafas dalam.

"Benda dah lama tapi perasaan masih sama. Masih ada nama kau dalam hati aku. Kita boleh mulakan semula."

Hyunsuk memasukkan bekal itu ke dalam locker nya. Dia berjalan untuk ke kelas. Fikiranya bercampur ketika ini.

<RIVALBOYFRIEND>

BUGH!

BUGH!

BUGH!

"SUDAHLAH CHOI HYUNSUK!" Kalini Doyoung tidak dapat menahan amarah Hyunsuk. Bahkan mereka saling berbalas tumbukkan. Entah setan apa yang rasuk lelaki ini sehingga melakukan ini.

Sebenarnya Hyunsuk sudah tahu siapa yang menyebarkan berita sehingga dia digantung dari permainan. Dan siapa yang melakukan kecurangan dalam team sehingga dia yang dipertanggungjawabkan. Tentu saja dia marah.

"APA MASALAH KAU SEBENARNYA SIAL?!"

"KAU DAPAT SEMUA YANG KAU NAK! KAU TU TAK LAYAK CHOI HYUNSUK!"

"SIAL! AKU PERCAYAKAN KAU! AKU ANGGAP KAU MACAM KAWAN AKU TAPI KAU TIKAM AKU! KAU TIKAM TEAM SIAL!" Hyunsuk kembali ingin menumbuk wajah lelaki itu. 

Tentu saja perkara itu di balas sehinggalah tubuh kecil itu ditarik dengan kasar. Disebabkan Doyoung tidak dapat menahan tubuh Hyunsuk maka dia memanggil orang lain.

"LEPAS!"

"Tenangkan diri kau dulu Hyunsuk."

"Aku tak boleh nak bertenang lagi Hyunjin! Lepas." Hyunsuk memberontak dengan kasar sehingga terlepas. Baru saja dia ingin kembali menyerang tubuhnya tiba-tiba terangkat dengan mudah.

Mereka semua agak terkejut dengan itu namun sedikit tenang kerana pergaduhan itu sudah selesai. Junkyu dan Mashiho mengemas semua barangan Hyunsuk yang tertinggal.

Semua pelajar di sana bersuarai dengan berita dan mulut bising mereka. Hanya Hyunjin saja yang berdiri di sana sendiri. Dia bahkan sedang melihat pendirian terakhir Hyunsuk.

"Sudahlah bro. Mungkin kau je yang masih menunggu, dia dah tak. Move on, buka mata kau yang banyak lagi yang kau boleh pilih." Kata Minho lalu menarik Hyunjin untuk pergi dari kawasan itu.

<RIVALBOYFRIEND>

"Nak pergi mana?"

"Jumpa Hyunsuk. Dia terluka." Kata Jaehyuk sambil mengemas. Asahi yang tadinya sedang focus dengan laptop menjadi terdiam. Dia berdehem kecil.

"Ouh...Hyunsuk." Jaehyuk merasakan ada aura yang tidak menyenangkan. Dia memandang Asahi yang sepertinya tidak focus dengan kerjanya. Jaehyuk kembali duduk sambil mencuit Asahi.

"Kenapa?"

"Hum?"

"Kenapa muka macam tu?"

"Takde apa-apa. Kata nak jumpa Hyunsuk."

"Bagi ke tak?" Asahi memandang Jaehyuk dengan wajah datarnya. Jaehyuk tidak tahu kenapa namun itu nampak comel. Dia tersenyum kecil.

"Jealous?"

"Hah jealous? Mana ada." Tolak Asahi. Jaehyuk semakin ingin mengenakan Asahi yang nampaknya sudah tertangkap tidak tenang.

"Hyunsuk kan kawan kita."

"Kawan?"

"Hubungan dia dengan Jae dah lama berhenti. Jae pun dah takde hati dengan dia." Asahi memandang Jaehyuk seperti tidak percaya. Jaehyuk mengusak rambut Asahi perlahan.

"Nak tahu satu rahsia?" Asahi mengangkat keningnya sepertinya dia tertarik. Dia memandang Jaehyuk yang nampak bersungguh ingin bagitahu.

"Hyunsuk dah ada kekasih sebenarnya." Mata Asahi jadi besar. Dia memandang ke arah Jaehyuk yang memang tidak tipu. Dia bahkan tersenyum sambil mengatakan itu.

"Cuma Jae tak tahu dia couple dengan siapa. Jae cuma nampak handphone dia saja." Kata Jaehyuk. Dia mengemas baranganya dengan cepat.

"Nak ikut tak?" Asahi menganggukan kepalanya.

"Kemas dulu. Jae pergi bayar." Asahi menganggukan kepalanya. Jaehyuk pergi terus ke kaunter untuk membayarkannya. Dia memandang ke arah Asahi yang sedang mengemas.

Entah kenapa lelaki itu selalu memasangkan wajah dingin namun ketagih untuk dipandang.

<RIVALBOYFRIEND>

"Aku dah cakapkan jangan gaduh dengan orang lain selain aku." Jihoon merawat luka Hyunsuk yang agak teruk. Dia memandang ke wajah Hyunsuk yang menahan sakit.

"Kau dah tahukan siapa?" Tanya Hyunsuk. Jihoon menganggukan kepalanya namun matanya tidak lepas dari luka Hyunsuk.

"Kenapa kau tak bagitahu aku?"

"Cuba kau ingat balik berapa kali aku cuba nak bagitahu, berapa kali juga kau elakkan diri?" Tanya Jihoon. Hyunsuk hanya diam saja. Okay kalini memang salahnya. Dia tidak dapat menjawab.

Jihoon merawat semua luka yang ada di tubuh Hyunsuk. Lelaki yang mengangkat Hyunsuk itu adalah dia. Dia dari jauh hanya memerhatikan saja sehinggalah Doyoung memanggilnya.

Namun Hyunjin sudah menahan membuatkan dia berhenti melangkah. Dia fikir Hyunsuk akan berhenti bergaduh namun lelaki itu seperti biasa. Degil dan suka memaksa.

Jadinya dia pergi untuk menghentikan lelaki itu. Dia memandang ke arah Hyunsuk. Wajah kecil itu kini penuh dengan luka.

"Maaf." Hyunsuk memandang Jihoon. Dia berkerut dahinya memandang Jihoon. Kenapa dia meminta maaf pula tiba-tiba ni. Salah apa dia buat?

"Untuk?" Jihoon hanya diam memandang Hyunsuk. Dia menampalkan plaster untuk menutup luka Hyunsuk. Setelah selesai dia mengemas semuanya dan menyusun kembali.

Hyunsuk hanya diam memerhatikan saja. Dia melihat Jihoon yang kesana ke sini untuk mengemas semua barangan yang dia gunakan. Baru saja Jihoon nak ke tempat lain Hyunsuk lebih dulu menahan.

"Kau bukan sakit?"

"Benda dah 4 hari lepas baru harini kau tanya?" Hyunsuk hanya tersenyum saja saat Jihoon seperti ingin memukulnya. Jihoon duduk di depan Hyunsuk sambil menggelengkan kepala.

"Jangan gaduh Hyunsuk." Katanya sambil mengusak perlahan rambut Hyusnuk.

<RIVALBOYFRIEND>

Rival Boyfriend [HoonSuk]✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang