<4>

121 6 0
                                    

Semua ahli Treasure dan Gen 4 sebaya saja kecuali Junghwan. Sorry Junghwan, Treasure terlalu baby kan kamu sehingga nak besarkan kamu saja tidak sanggup

Jihoon masuk ke dalam kelas. Kelas pertamanya ini sedikit membosankan, jadi dia akan ke kerusi belakang untuk menidurkan dirinya nanti. Tidak lama Haruto datang dengan Junkyu. Mereka memang sekelas.

"Nah Mashi bagi." Junkyu memberikan bekal kepada Jihoon. Jihoon menerimanya dengan senyuman. Dia melihat isi di dalam bekal itu.

"Mashi masak?"

"Mungkin. Mashi kata Hyunsuk tapi tak tahulah." Kata Junkyu. Dia juga tidak pasti apa yang Mashiho katakan itu benar atau tidak. Jihoon melihat bekal yang ada di dalam bekas itu. Dia juga tidak yakin jika ini Hyunsuk yang buat.

Kelas pagi bermula. Seperti jangkaan amat membosankan, jadi dia hanya termenung keluar tingkap untuk melihat sesuatu yang menyegarkan matanya. Jihoon sesekali akan bernyanyi kecil untuk menghilangkn ngantuknya.

Tiba-tiba matanya menjadi agak segar saat melihat Hyunsuk bersama dengan seorang lelaki. Setahunya itu adalah Junghwan. Junior yang tersangat suka dengan Hyunsuk. Apakah lelaki itu sudah berjaya memiliki Hyunsuk?

"Kau tengok apa?"

"Tak, budak tu dengan Hyunsuk ada apa-apa ke?"

"Ouh taklah, Junghwan teman Hyunsuk bersihkan padang. Hyunsuk lambat tadi dia dengan Doyoung. Jadi diorang kena denda. Kenapa kalau diorang ada apa-apa?"

"Ahh kalau diorang ada apa-apa rosak rancangan aku." Kata Jihoon membuatkan Junkyu berkerut. Ada yang tidak kena denga ayat Jihoon.

"Rancangan apa?" Jihoon menggelengkan kepalanya. Dia mengemas bukunya lalu di masukkan ke dalam beg. Dia meminta izin untuk keluar kelas atas urusan sendiri.

"Dia takkan sakitkann Hyunsuk kan?"

"Manalah Ruto tahu. Rancangan dia pun Ruto tak tahu." Pada akhirnya Haruto lah yang dipersalahkan seperti biasa.

Jihoon berhenti di mesin air, membeli air di sana lalu kembali berlari untuk ke padang sekolah. Dia perlu memulakan rancanganya. Dia terus berjalan tanpa menoleh kiri dan kanan.

<RIVALBOYFRIEND>

"Thanks Hwan tolong hyung." Kata Hyunsuk sambil mengelap peluh yang mengalir di dahi. Junghwan baru saja ingin membantu lap dengan tisu yang dia ada, namun pintu yang terbuka mengejutkan mereka berdua.

"Hyunsuk."

"Kau buat apa dekat sini?" Tanya Hyunsuk melihat Jihoon yang tiba-tiba saja ada di sini. Dia tidak faham dengan lelaki ini. Junghwan juga terkejut dengan tindakkan Jihoon itu.

"Aku ada benda nak cakap dengan kau. Berdua." Ayat terakhir itu membuatkan Junghwan faham untuk pergi dari sana. Junghwan pergi meninggalkan mereka berdua.

Hyunsuk memandang Jihoon pelik. Dia mengambil begnya lalu berjalan untuk pergi. Jihoon mengikuti dari belakang, membuatkan Hyunsuk rimas tentu saja. Dia berhenti dan memandang Jihoon.

"Kau kenapa?"

"Nah air."

"Apa kau nak? Aku tak cari pasal dengan kau Jihoon."

"Aku cuma nak bagi air. Ouh and one more thing." Jihoon mengeluarkan sesuatu dari begnya lalu diberikan kepada Hyunsuk. Hyunsuk membaca surat itu lalu berkerut dahinya. Dengan cepat dia mencengkam kolar Jihoon.

"Sebenarnya kau nak apa?"

"Aku dah bersihkan nama kau dan aku nak kau ikut camp ni."

"Hadap muka kau 24 jam? Lebih baik aku tak ikut camp ni." Hyunsuk ingin kembali pergi namun Jihoon menahan.

Rival Boyfriend [HoonSuk]✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang