<8>

103 5 1
                                    

"Aahh sakit!"

"Lah kau yang langgar aku."

"Sana banyak ruangkan!"

"Eh si pendek ni ada yang kena."

"Pendek-pendek jangan mainlah! Macamlah kau tu tinggi sangat."

"Bolehlah nak bandingkan dengan kau."

"Hey korang sudahlah. Serious." Asahi membuka suara. Mereka yang mendengarkan itu hanya menggelengkan kepala saja. Selepas pemanasan badan, mereka semua siap di posisi masing-masing.

Mereka menari dengan baik. Mengikut ajaran yang telah diajar. Gerakkan yang baik untuk mereka semua. Kesalahan dalam tarian itu banyak. Jadi mereka terus berlatih.

Selepas beberapa jam berlatih, akhirnya mereka berhenti seketika. Merehatkan dirinya dengan aircond dan air sejuk. Jihoon bangun dari duduknya.

"Last practice lepastu kita buat rakaman okay?"

"Boleh." Semuanya setuju dengan cadangan itu. Hyunsuk dan Jihoon melakukan kerja mereka dengan baik sebagai leader. Mereka mula untuk bersiap latihan terakhir.

BUGH

"Auu!" Latihan terhenti saat pelanggaran Haruto dan Hyunsuk. Dia manusia itu berlanggar dan yang jatuhnya Hyunsuk tentu saja. Dia mengurutkan kakinya dengan perlahan. Mereka semua berkumpul.

"Kau okay tak?" Tanya Mashiho sambil membantu Hyunsuk untuk bangun. Dia memandang Hyunsuk yang menahan perih di kaki.

"Okay cuma-"

"Tak okay lah tu. Apa masalah lah kau ni."

"Eh kau diam ehh, ada yang makan kasut nanti." Marah Hyunsuk. Jihoon hanya mengangkat bahu saja.

"Hyung, nah." Junghwan memberikan ice kepada Hyunsuk. Hyunsuk menerimanya dengan senyuman. Junghwan membantu Hyunsuk mengurut kakinya.

"Sakit ke hyung?"

"Sikit. Thanks Hwan." Junghwan menganggukan kepalanya. Dia kembali membantu Hyunsuk dengan perlahan. Hyunsuk hanya menikmati saja.

<RIVALBOYFRIEND>

Kerja keras mereka sangat terlihat. Terlebih lagi Hyunsuk, Asahi, Yoshi, Yedam yang ulang alik ke latihan bola lalu latihan ini. Begitu juga dengan Jihoon, Mashiho, Haruto, Doyung yang bersama team basketball.

Junkyu juga tidak kalah busy. Dia mempunya 3 kuiz dalam masa satu hari saja. Jadi dia perlukan focus yang tinggi antara latihan dan pembelajaran. Mereka semua sangat busy dengan aktiviti mereka.

"Okay next Jihoon dengan Asahi." Mereka masuk ke dalam bilik rakaman. Merakam lagu yang telah siap bersama lirik. Hyunsuk yang handle rakaman itu berpuas hati dengan rakam itu.

Handphone Hyunsuk berbunyi. Dia mengangkat panggilan itu, wajah yang tadinya tersenyum menjadi serious. Dia cuba untuk menghilangkan wajah itu tetapi tidak dapat.

"Kenapa Suk?"

"Team Kita."

"Kenapa?"

"Katanya ada kecurangan masa kita main." Kata Hyunsuk. Permain yang terlibat dengan bola berkerut dahi. Tidak faham kecurangan apa yang berlaku ini sebenarnya?

"Diorang kata kita main dengan cara yang salah. Membayar pengadil."

"What?!" Yoshi pula bersuara. Hyunsuk mendapat panggilan lagi dan kalini dia terangguk-angguk kepada pemanggil itu.

"Kita kena pergi Uni untuk selesaikan semua masalah ni." Mereka setuju saja.

"Ruto, selesaikan rakaman ni. Bahagian kitorang biarkan je dulu." Kata Hyunsuk. Haruto menganggukan kepala. Mereka berjalan untuk pergi dari studio rakaman itu.

Rival Boyfriend [HoonSuk]✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang