Sebelum jururawat ahli TEMPUR-A berjumpa AMATO dan kawan-kawan BOBOIBOY...
.
.
3 HARI LEPAS
BOBOIBOY membuka matanya selepas telah lama berada dalam keadaan koma, hampir satu bulan jugak dia tidak sedarkan diri.
BOBOIBOY memandang keadaan sekeliling, nampaknya dia telah sedar pada waktu malam. Macam mana BOBOIBOY tahu sebab ada jam menunjukkan 12 malam di sisi BOBOIBOY dan keadaan sangat gelap hanya alat-alat hospital yang menyala lembut tetapi masih tidak dapat menerangkan keadaan gelap bilik unit itu.
BOBOIBOY bagun perlahan-lahan untuk duduk dan mengeluarkan cas elektrik kecil di mana dia hapuskan camera di bilik nya supaya tiada siapa dapat tahu dia sudah sedar. Kemudian BOBOIBOY mengeluarkan bebola cahaya untuk melihat keadaan nya.
BOBOIBOY: nampaknya parut kat badan aku ni... akan kekal buat masa yang lama... uhukk *terbatuk sikit*
......
BOBOIBOY pandang ke tingkap di mana dia nampak bintang-bintang di angkasa lepas itu. Kemudian jam kuasa berkelip-kelip.
......
GEMPA: BOBOIBOY jangan risau kite elemental akan jaga ko.
TAUFAN /BLAZE /THORN: betul-betul!
GEMPA dengan muka risau dan trio trouble maker yang buat muka comel yang teramat sangat nak bagi semangat kat BOBOIBOY. Walaupon tak dapat lihat muka diorang tapi BOBOIBOY dapat bayangkannya.
SOLAR: aku akan cuba cari cara nak hilangkan parut tu hehe serahkan pada aku.
Tolak spek dekat muka dia dengan bergaya buat HALILINTAR geram nak lepuk tapi kene sabar adik kan..
HALILINTAR: ceh showoff!
ICE : ........ *nod*
.
BOBOIBOY hanya tersenyum, BOBOIBOY happy elemental dia semua sayangkan tuan yang tak seberapa ni. Tiba-tiba BOBOIBOY terbatuk kuat menyebabkan dia pejam mata dan memengang mulut dan dada nya. Semua elemental tidak duduk diam risaukan keadaan BOBOIBOY, yang paling risau adalah elemental yang mengawal element petir.
ALL ELEMENTAL: BOBOIBOY!!!
HALILINTAR: BOBOIBOY!!! KENAPA NI!... ko..... okay tak...?
Keadaan dalam jam kuasa kecoh sampai jam tu berkelip-kelip laju.
BOBOIBOY: aku okay ..... jangan... ri..sau.....
BOBOIBOY pandang tapak tangan yang menutup mulut nya tadi penuh dengan darah, semua elemental BOBOIBOY mintak nak keluar dari jam kuasa sebab nampak keadaan BOBOIBOY yang teruk.
.....
BOBOIBOY: aku...... tak... apa-apa..... *dalam hati* tolonglah bertahan...
BOBOIBOY cuba turun dari katil untuk pergi ke bilik air dan membersihkan darah di tangannya, dia memijak ke bawah lantai bilik unit perlindungan khas tu. Tapak kaki dia berase sejuk.... yela bilik berhawa dingin kan.... tiba-tiba badan BOBOIBOY hilang keseimbangan dan jatuh ke lantai.
ALL ELEMENTAL: BOBOIBOY!!!
HALILINTAR: tak boleh jadi ni aku kene keluar!
GEMPA: tunggu HALI (nama panggilan HALILINTAR) aku ikut...
HALILINTAR keluar dulu sambil menganguk kat GEMPA, GEMPA pandang elemental yang lain lagi-lagi element yang selalu ada je energy macam tak pernah penat.
GEMPA: korang duduk diam dulu aku dengan HALI akan check keadaan BOBOIBOY macam mana...
TRIO TROUBLE MAKER: tapi GEMPA...
YOU ARE READING
GONE *Complete*
Fanfiction♡ COMPLETE ♡ Malay language ♡ Siblings relationships ♡ Best friend relationships ♡ Family relationships Selepas Boboiboy mengalahkan retakka Boboiboy merasakan ada yang kurang di dalam dirinya Boboiboy semakin yakin... . Ini menyebabkan Boboiboy ris...