BECOME ONE

375 23 86
                                    

Sejak dari kejadian itu, Boboiboy sudah jarang mengawal badan dia. Elementals pula hanya berdiam diri kerana tak nak Boboiboy disakiti oleh Reverse. 

Elementals bertambah marah kepada ibu ayah Boboiboy kerana mereka berdua tidak sedar perubahan diri anaknya.

Setiap kali Ardini dan Amato mengajak anaknya bermain dan meluangkan masa bersama, Boboiboy hanya mampu melihat mereka dari dalam badan dia.

.

Sakit di hatinya semakin bertambah, akibat cemburu melihat ibu dan ayahnya gembira bersama orang lain. Boboiboy tertanya-tanya adakan ibu ayahnya sudah tidak dapat bezakan anak dia sendiri.

Pada masa yang sama Boboiboy gembira ibu ayahnya meluangkan masa dengan dia.. lebih banyak dari sebelum ini. Walaupun dia tidak dapat rasakannya sendiri.

Tetapi kadang-kadang Boboiboy tak sedar apa yang berlaku bila Reverse ambik alih badan dia.

.

.

.

.

.

TIME SKIP

.

Beberapa minggu kemudian, malam itu di bilik Boboiboy, kelihatan Boboiboy sudah boleh mengawal badannya setelah Reverse puas meluangkan masa dengan Ardini dan Amato.

Boboiboy mengambil jam kuasa dia yang berada di dalam laci dan memakainya. Elementals merasakan Boboiboy dah kembali ke badan dia, Elementals terus keluar dari jam kuasa dan memeluk Boboiboy.

ALL ELEMENTALS: Boboiboyy!!!

BOBOIBOY: Korang lama tak jumpa. *peluk**senyum*

THORN: Tuan jangan tinggalkan kami lagi.

ICE: Hmm.. *peluk erat*

BLAZE: Tuan kami takut sesuatu terjadi pada tuan.

TAUFAN: Tuannnn kenapa cabut jam kuasa.. kalau tuan dalam bahaya macam mana kami nak tolong.

GEMPA: Korang... *usap kepala TTM* tuan okay jangan risau...

.

CLANG!

.

HALILINTAR: Aaarghhh! sampai bila nak macam ni *tolak barang atas meja*

Halilintar yang tak dapat mengawal marah nya terus melepaskan geram terhadap barang di atas meja. Elementals yang lain faham perasaan Halilintar tetapi mereka hanya diamkan diri.

SOLAR: Kau jangan macam ni Hali...

HALILINTAR: Kau diam lightbulb ni semua salah kau! *marah* Kalau lah kau jumpa cara untuk hantar dia semula, benda ni takkan jadi laa!

.

PANGG!!

.

GEMPA: *lempang* Cukup Hali!

Halilintar memengang pipi nya yang ditampar, tidak percaya yang Gempa baru sahaja menampar dia dan memandang muka Gempa yang juga terkejut, tangan Gempa bergetar-getar kerana telah menampar dia.

GEMPA: Hali aku... *pandang Hali*

Halilintar kembali semula ke dalam jam kuasa. Elementals yang lain semakin kuat memeluk Boboiboy. Solar matanya mula berkaca tetapi dia sorokkan muka di belakang Boboiboy.

.

Solar yang sentiasa berjaga malam, mencari jalan tetapi tiada penyelesaian yang dia jumpa, membuat kan dia rasa dirinya tidak berguna, walaupun dia elementals yang paling bijak di antara mereka.

GONE *Complete*Where stories live. Discover now