Semua memandang ke arah empunya suara, rupanya BOBOIBOY dan OCHOBOT telah sampai dan masuk ke dalam bilik itu dan dia mendengar ayah nya berbual dengan seseorang.
BOBOIBOY pon pergi ke meja tempat mereka berbual dan melihat wajah wanita di depan ayahnya. Terkejut dan tak terkata orang yang dia hanya jumpa di video call akhirnya berada di depannya, Air mata nya terus keluar dan mengalir di pipi dia.
.
BOBOIBOY: Ibuuu...
BOBOIBOY terus memeluk ibu dia dan menangis di dalam pelukan nya. AMATO, MECHABOT dan OCHOBOT melihat betapa rindu BOBOIBOY pada ibu kesayangan nya.
ARDINI: Ya anak kesayangan ibu... ibu pon rindu BOBOIBOY jugak...
BOBOIBOY:Hikk...hikk..hikk... *menangis teresak-esak*
ARDINI: *belai kepala anaknya* Humm..humm...humm... *bersenandung*
.
.
.
Elementals di dalam jam kuasa ikut menangis kecuali GEMPA yang sedang menenang kan adik-adiknya. Ya semua elementals pernah jumpa mak BOBOIBOY sebelum ini semasa ayah BOBOIBOY tak jadi datang sambut birthday dia.
Hanya ibu BOBOIBOY datang menyambut birthday nya kerana telah berjanji untuk menyambut hari kelahirannya. Waktu itu BOBOIBOY pecah tujuh sebab nak elementals nya merasakan bagaimana orang di bumi menyambut hari kelahiran mereka.
Gembira sampai tak terkata, semua elementals berasa nyaman bersama ibu BOBOIBOY macam ibu mereka sendiri. Elementals berasa perasaan manusia mempunyai keluarga.
Mereka pon meluangkan masa bersama kemudian ibu BOBOIBOY bercerita mengenai bermacam-macam kisah yang dia jumpa dan alami di galaxy dan mereka jadi rapat sejak dari hari tu.
.
ARDINI: Maafkan ibu dah lama tak jumpa kamu ya...
BOBOIBOY: Tak apa...hikk.. ibu... hikkk... BOBOIBOY faham....
Usap kepala BOBOIBOY perlahan.
ARDINI: Besar dah anak ibu ni... meh sini tengok muka...
ARDINI cuba mengangkat kepala BOBOIBOY tapi BOBOIBOY tidak berganjak dan masih memeluk erat ibu nya. Elementals semua rasa cemburu dengan tuan mereka sendiri.
Huhu kesian sabar ya korang-author
ARDINI: Hmmm anak ibu dah tak nak pandang ibu ke? *muka dan suara sedih*
BOBOIBOY: Eh tak tak! ibu... jangan sedih...
BOBOIBOY terus memandang ibu nya tepat ke muka, ARDINI menunjukkan muka yang rindu dan penuh kasih sayang kepada BOBOIBOY.
ARDINI: Macam ni laa anak kesayangan ibu...*cubit pipi bbb*
ARDINI ni kuat mengusik jugak anak dia macam AMATO.
BOBOIBOY: Ibu... malu laa... BOBOIBOY dah besar... tengok semua pandang.
ARDINI: hehe~ *senyum* alaa sape berani pandang hmmm? *aura menakutkan keluar*
AMATO, MECHABOT dan OCHOBOT terus automatik pandang ke tepi, diorang mana berani nak melawan cakap penguasa senjata terhebat di galaxy.
.
Seperti AMATO yang boleh membuat semua benda menjadi senjata. Isteri nya pula adalah seseorang yang boleh mengeluarkan senjata dari dimensi ruang mengunakan kuasa power sfera spacebot. ARDINI juga mahir mengawal semua jenis senjata dari family dia.
Eh mana pulak muncul spacebot hahaha ni author cipta. Okay spacebot bila dah sync/terikat dengan pemilik baru, selagi pemilik nya tidak mati, selagi itu spacebot kekal terikat, walaupon spacebot berpisah atau berjauhan dengan pemiliknya, tetapi pemiliknya masih boleh mengunakan kuasa dia.
YOU ARE READING
GONE *Complete*
Fanfiction♡ COMPLETE ♡ Malay language ♡ Siblings relationships ♡ Best friend relationships ♡ Family relationships Selepas Boboiboy mengalahkan retakka Boboiboy merasakan ada yang kurang di dalam dirinya Boboiboy semakin yakin... . Ini menyebabkan Boboiboy ris...