KELIMA

493 34 34
                                    

Sebelum Geng kokotiam pergi kafeteria OCHOBOT memberi tahu Geng kokotiam yang dia mahu mengecas tenaga nya akibat terlalu banyak guna kuasa teleportasi dalam misi. OCHOBOT pergi meninggalkan mereka dan meminta mereka menemani BOBOIBOY semasa dia mengecas tenaga kerana risau keadaan kawan baik dia.

.

DI BILIK PEMBAIKIAN POWER SFERA

.

Kelihatan AMATO sedang membaiki power sfera dan di sebelah nya adalah MECHABOT. AMATO dengan muka muram sedang memikir kan macam mana nak pujuk BOBOIBOY. MECHABOT pulak dari tadi asyik mengutuk si tomato tu sampai serabut kepala AMATO.

AMATO: MECHABOT!!! boleh diam tak! kau tak membantu langsung.

MECHABOT: Haha salah sape sekarang ni... aku ke kau? Huhu ayah jenis apa kau ni AMATO.

AMATO: Meh sini kauuuu!!

MECHABOT pergi melarikan diri, AMATO mengejar dan baling spana yang dia guna untuk baiki power sfera ke arah MECHABOT. Kejadian kejar megejar pon terjadi dalam bilik pembaikian power sfera.

MECHABOT mengelak tipis spana yang dibaling AMATO dan buat muka menyampah balik kat AMATO. AMATO nak pergi kejar MECHABOT lagi tapi berhenti setelah melihat kelibat seseorang yang muncul memakai baju perisai di belakang MECHABOT.

???: Korang berdua ni tak berubah.

Ketuk kepala MECHABOT guna spana yang AMATO baling tadi.

MECHABOT: Adehhh!!!

Rupanya spana tadi tak jatuh pon tapi ditangkap oleh seorang pahlawan wanita. Wanita itu mengeluarkan aura membunuh kepada AMATO dan MECHABOT.

AMATO: Sayang~ sejak bila sampai? bukan... sayang kate ada hal kat planet Despina? *berpeluh muka*

Terketar-ketar AMATO menjawab, MECHABOT pulak dah lari pergi ke belakang AMATO bersembunyi. Takut kena ketuk lagi sakit wooo.

Kemudian wanita itu menekan satu butang di cincin nya dan suit full armor automatik kembali ke dalam cincin dia. Muncul lah isteri kesayangan AMATO , dia mendekati AMATO dengan muka sakit hati.

ARDINI: Kenapa tak inform saya yang anak kesayangan kita cedera?! kalau saya tahu dah lama saya tinggalkan misi! berita ni pon saya dapat tahu dari ayah tau tak!

AMATO: Sayang saya boleh terangkan.... awak sibuk kan jadi saya....tak... nak...

Tak sempat AMATO nak terang kan isteri kesayangan nya ARDINI dah bersiap sedia nak membelasah AMATO. MECHABOT hanya mendiam kan diri takut dia kena tempias amarah ARDINI.

AMATO: MECHABOT tolong akuuuu!! *muka ketakutan*

Dah kena laa AMATO dengan isteri kesayangan nya tu. MECHABOT hanya menunjukkan tanda menyerah pada AMATO. AMATO yang melihat nya terus tak terkata.

AMATO di dalam kepala dia fikir habislah aku...

ARDINI: Tak payah nak mintak tolong!

AMATO pon telah pergi meninggalkan dunia ini ehhe~

.

DI KAFETERIA TEMPUR-A

.

BOBOIBOY dan kawan-kawan nya telah habis berborak semua muffin dah dimakan sampai licin, air juga sudah habis diminum yang paling banyak makan korang tahu laa sape kan. GOPAL dah terdampar di lantai akibat kenyang sangat mana tak nya dia makan tak ingat dunia bukan muffin je semua makanan kat kafeteria habis di makan.

Chef di kafeterian semua pening dah nak masak apa sebab GOPAL dah habiskan menu yang mereka sedia kan untuk makan malam. Habis staff kat TEMPUR-A kelaparan sebab si GOPAL.

GONE *Complete*Where stories live. Discover now