GURLATAN PART 1

347 23 36
                                    

SEMINGGU KEMUDIAN

PAGI DI KAPAL ANGKASA

.

FANG: Oi Gopal cepat sikit nanti lagi lambat kita balik!

GOPAL: Haishhh sabar laa banyak cenderahati aku bawak ni! *bag penuh barang*

Boboiboy hanya ketawa melihat Gopal dengan banyak barang yang nak di bawa balik ke Bumi, Tok kasa sedang bersembang dengan Amato sambil berjalan ke arah Boboiboy.

AMATO: Semua dah siap ke?

BOBOIBOY: Dah ayah cuma Gopal je hehe... *sweatdrop*

TOK KASA: Budak tu... bila atok bagi green light untuk bawak semua jenis buah dari sini, laju je dia bawak balik. *geleng kepala*

BOBOIBOY: Hhahaha terbaikk! *thumbs up*

.

.

.

.

.

Beberapa minit kemudian mereka semua selesai masukkan barang mereka, mereka pun mengucapkan selamat tinggal ke Tok kasa.

Mereka semua mula masuk ke dalam, satu persatu masuk hingga Boboiboy menjadi yang terakhir masuk ke dalam kapal angkasa.

Tok kasa tiba-tiba memengang bahu Boboiboy.

BOBOIBOY: Eh Tok kenapa ni?

TOK KASA: Apa saja keputusan yang kamu nak buat Boboiboy.... Atok harap kamu dah fikir sehabis mungkin... *serius*

BOBOIBOY: Baik tok... Boboiboy akan ingat pesan Tok.

Mereka pun berlepas ke angkasa, Boboiboy melihat kelibat Tok kasa di bawah melambai ke arah dia. Boboiboy hanya mengangguk dan senyum kemudian mereka pun memasuki dan keluar dari atmosfera planet Quabaq terus pergi menuju ke Bumi.

.

.

.

.

.

*BUNYI SIREN*

.

Boboiboy yang sedang berehat di biliknya di kapal angkasa tiba-tiba mendengar siren kecemasan dari deck utama. 

Boboiboy keluar dari bilik dan terus pergi ke arah deck utama, bila Boboiboy sampai dia melihat semua orang sudah sampai dulu sebelum dia.

BOBOIBOY: Apa jadi?! Kecemasan apa?

OCHOBOT: Kita ada misi kecemasan dari komander Kokoci!

GOPAL: Alaaaa... time nak balik Bumi laa kecemasan.

YAYA: Gopal jangan cakap macam tu, mungkin ada orang perlu pertolongan kita!

YING: Ya lorrr! apa laa kau ni Gopal!

Ying menumbuk bahu Gopal dan Fang yang malas nak melayan karenah Gopal cepat-cepat ke arah Ochobot dan Amato.

FANG: Kecemasan apa Ochobot?

AMATO: Saya harap kamu tenang Fang... *pengang bahu*

FANG: Tenang? apa maksud Laksamana?

Geng kokotiam memandang satu sama lain.

AMATO: Kaizo telah hilang semasa melakukan misi dia.

GENG KOKOTIAM: Apaaaaa!!! 

MECHABOT: Aku rasa baik korang tengok rakaman suara terakhir Kaizo.

GONE *Complete*Where stories live. Discover now