KETIGA

644 36 50
                                    

Selepas seminggu berlalu, BOBOIBOY dah kembali pulih. Doktor bagi tahu keadaan nya semakin baik dan boleh lakukan misi jika dibenarkan oleh komander.

Betul ke dah sihat? ehhe~ author

.

DI BILIK MESYUARAT UTAMA TEMPUR-A

.

BOBOIBOY: komander KOKOCI bila boleh saya pergi misi ni?

GOPAL: betul komander kite orang dah makin susah nak kalahkan alien-alien jahat ni

FANG: ko je rasa susah GOPAL, aku ,YAYA dan YING okay je...

YING: entahnya yang dia buat lari sana sini bukan lakukan misi pon, misi sebelum ni pon jumpa GOPAL dekat kedai makan, bukan nya cari power sfera huh!...

YAYA: dah jangan gaduh...

OCHOBOT hanya meganguk tandanya setuju dengan FANG dan YING, berapa banyak kali dia kene bukak portal teleportasi semata-mata nak selamat kan GOPAL, sampai habis tenaga dia.

.......

Komander KOKOCI berfikir sekejap kemudian dia pakai spek mata hitam dua kali. Author pon pelik dengan spek komander ni, nampak ke tak kalau pakai spek mata hitam double camtu.

KOMANDER KOKOCI: hmmmm saya rasa....

KOKOCI memandang sikit anak matanya kepada  AMATO, AMATO hanya senyum tapi aura dia yang menakutkan keluar sampai MECHABOT bagi signal tangan robotnya silang kan macam X maksudnya tak boleh.

KOMANDER KOKOCI: ehemmm.... masih tak boleh maaf BOBOIBOY, apa kata kamu rehat lagi beberapa hari?

BOBOIBOY memandang ayahnya yang duduk di sebelah nya sambil minum hot chocolate TOK ABA dengan muka tak bersalah, BOBOIBOY tunjukkan muka tak puas hati.

BOBOIBOY: ke ayah ehemmm.. Laksamana MECHAMATO yang tak nak bagi saya misi...?

Semua pandang AMATO, AMATO hanya mengangkat bahu pura-pura tak tahu. BOBOIBOY hanya mengeluh sambil pandang serius ayahnya yang buat perangai budak kecik.

BOBOIBOY: ayah sampai bila nak tahan BOBOIBOY kat sini...

AMATO: sampai ayah rasa kamu betul-betul sembuh.

AMATO tidak memandang anaknya takut tergugat dengan muka comel pipi pau BOBOIBOY, dia teguh dengan pendiriannya.

BOBOIBOY: BOBOIBOY dah okay lah ayah...

Percakapan menjadi perlabahan kalau dibiarkan betul tak guys? -author

.....

Komander KOKOCI, FANG, GOPAL, YAYA, YING dan OCHOBOT hanya memandang dua beranak tu, nak mencelah takut kene tembak dengan general MECHAMATO. Ye laa jangan main-main seorang ayah sanggup buat apa sahaja untuk anak tunggal nya ni. Lama kelamaan percakapan AMATO dan BOBOIBOY semakin teruk sampai BOBOIBOY tertengking ayahnya.

BOBOIBOY: AYAH!!! SUDAH!!!

BOBOIBOY meninggalkan bilik mesyuarat itu dengan keadaan marah, matanya berkelip merah dan coklat, tangannya mengeluarkan cas elektrik kecil. Geng kokotiam mengejar BOBOIBOY dan memberi tabik hormat sebelum meninggalkan bilik mesyuarat. Komander KOKOCI dan MECHABOT memandang AMATO dengan rasa risau mereka tidak mahu hubungan anak beranak ni bertukar menjadi buruk.

MECHABOT: ko tak boleh tahan dia kat sini selamanya... 

AMATO: aku cuma nak tebus silap aku... aku nak melindungi dia...*sedih*

MECHABOT: AMATO....

MECHABOT memengang bahu AMATO

KOMANDER KOKOCI: ehemm... pada pendapat saya laksamana... selama saya tengok dia, BOBOIBOY sudah biasa melakukan misi dan segalanya sendiri atau bersama kawan-kawannya. Jadi apa kata.... kalau Laksamana risau sangat...hmmm saya bagi misi yang boleh Laksamana dan BOBOIBOY lakukan bersama... macam mana?

GONE *Complete*Where stories live. Discover now