QUABAQ

339 25 54
                                    

DI PLANET QUABAQ

DUA MINGGU KEMUDIAN

.

Pagi-pagi lagi dah boleh dengar orang berlatih di padang yang tiba-tiba boleh datang angin sejuk yang membeku sampai ke tulang. Hhahaha sejuk doo kena pakai baju sejuk macam Boboiboy Ice.

Kelihatan Fang, Yaya dan Ying sedang berlatih kuda-kuda bersama dengan Gopal. (Boboiboy movie2)

Boboiboy ketawa melihat Gopal yang sedang mengusik kawan-kawannya, Gopal yang asyik cari kesalahan mereka bertiga, rasa gembira bila dapat mengusik Fang, Yaya dan Ying.

Tok kasa yang melihat telatah anak muridnya hanya boleh mengeleng kepala, kemudian Tok kasa datang ke arah Boboiboy dan duduk si sebelahnya.

.

BOBOIBOY: Oohh Tok kasa selamat pagi. *senyum*

TOK KASA: Selamat pagi... *senyum* Nampaknya Gopal tu tengah seronok mengusik kawan kamu semua.

BOBOIBOY: Hahaha biasa laa tu Tok... dia bangga laa tu, yang dia jadi anak murid Tok kasa dulu dari diorang.

Tok kasa memandang riak wajah Boboiboy yang gembira melihat telatah kawan-kawannya. Tok kasa tersenyum sedikit dan rasa lega yang budak-budak ni masih boleh senyum walaupun beban seluruh galaksi ada pada bahu mereka semua. 

Mereka semua sangat kuat... lagi kuat dari aku balas kata hati Tok kasa.

TOK KASA: Hmmm Boboiboy?

BOBOIBOY: Ye Tok?

Boboiboy memandang muka Tok kasa yang seperti menunggu Boboiboy untuk memberitahu dia sesuatu. Tok kasa menarik nafas sebelum bertanya semula kepada Boboiboy.

.

TOK KASA: Kenapa kamu datang sini Boboiboy.. tak mungkin kamu nak berlatih dan luangkan masa dengan tok je... *risau*

BOBOIBOY: Ehhhh.... kenapa Tok kasa cakap macam ni...?

TOK KASA: Ayah kamu dah cerita kat Tok, yang kamu ada diculik sebelum ni.. tapi tiba-tiba kamu balik sendiri...

BOBOIBOY: Ohh itu.. tak ada apa-apa laa Boboiboy okay je. *soft smile*

TOK KASA: Hmm muka kamu kata tidak okay Boboiboy... Ingat kamu boleh tipu tok. *ketuk kepala guna tongkat*

BOBOIBOY: Aduhh... Tok kasa bukan Boboiboy nak tipu tapi memang tak ada apa-apa. *urut kepala kena ketuk*

TOK KASA: Hmm... Tok tidak ada masalah cuma... *pandang belakang* ada org yang tengah perhatikan kamu dari awal kamu datang.

BOBOIBOY: Maksud tok... ayah saya ke? (-_-)

TOK KASA: Ye laa sapa lagi tuuuu...*tunjuk guna tongkat* lagipun ayah kamu tu masih risau kan keadaan kamu. *tepuk bahu*

BOBOIBOY: Hmmm... Boboiboy dah cakap tidak ada apa-apa, tapi maybe ayah masih tak boleh terima.. haa..... *mengeluh*

.

TOK KASA: Ayah mana yang tak risaukan anaknya... Kalau ada cuba bagi tau tok.

BOBOIBOY: Ahahaha... Tok ni bukan pasal tu laa, cuma Boboiboy ada sebab sendiri. *senyum rasa bersalah*

TOK KASA: Harap kamu cepatlah selesaikan, atok dah bosan tengok ayah kamu perhatikan kamu macam penjenayah pun ada. 

BOBOIBOY: Ahahahaa... *garu pipi* Emm.. Tok...?

Tok kasa memandang Boboiboy, nampaknya budak topi dino ni nak minta tolong sesuatu.

BOBOIBOY: Boleh Tok.. buat ayah busy sekejap tak?

GONE *Complete*Where stories live. Discover now