KELAPAN

375 24 32
                                    

DI HALLWAY TEMPUR-A

.

AMATO: Awak ni ngantuk sangat, esok macam mana nak drive?

ARDINI: Alaa awak ni macam tak ada autopilot mode.

AMATO: Ye laa...

AMATO yang tak boleh lawan cakap isterinya hanya mengalah sahaja, tengok telatah ARDINI sama macam anaknya, AMATO hanya mampu ketawa, kasih sayang nya terhadap ARDINI dan BOBOIBOY sebesar galaxy.

.

.

Aaawww sweet -author

.

.

KEESOKAN HARI

DI DECK PERLEPASAN KAPAL ANGKASA

.

Kapal angkasa ARDINI sedang memanaskan enjin nya. Ada beberapa anggota sedang menyemak log data perisian dan memastikan enjin kapal angkasa bersedia sebelum berlepas.

Kelihatan ada satu keluarga di depan kapal angkasa sedang berdrama, ehemm maksud author hanya AMATO yang berdrama di depan isteri dan anaknya.

.

ARDINI: BOBOIBOY... sayang jaga diri ya...

BOBOIBOY: baik ibu...*peluk*

AMATO: Hikkk...hikkk... *kesat air mata*

AMATO melihat ARDINI dan BOBOIBOY di depan nya merasa sedih kerana isteri nya akan berjauhan dengan nya lagi.

MECHABOT: kau ni AMATO apesal tetiba nangis, semalam bukan main tahan air mata bila ARDINI dan BOBOIBOY menangis.

AMATO: mestilah tahan aku nak bagi diorang ruang, tapi aku pon akan rindu isteri tercinta aku ni
BOBOIBOY dan ARDINI hanya membuat muka berserah.

.

ARDINI: semalam saya ajak nangis bersama tak nak, buat-buat kuat konon tapi dalam hati ada taman.

BOBOIBOY: pffff hehe...* Menahan gelak*

AMATO: BOBOIBOY sampai hati ketawa kan ayah *muka monyok*

BOBOIBOY: okay okay! Boboiboy tak ketawakan ayah dah hehe~

ARDINI: tak payah layan ayah kamu ni

ARDINI menarik BOBOIBOY untuk jauhkan dia dari ayahnya amato.

AMATO: sayang sampai hati... Uhukk ... *jatuh ke lantai*

MECHABOT: Haishhh AMATO ni ... Drama lebih... *Geleng kepala*

Geng kokotiam memerhati keluarga itu dari jauh. Mereka sudah berada si situ sejak dari awal menolong angkat barang yang diperlukan anggota di planet despina.

Tak sangka yang laksamana MECHAMATO boleh buat perangai manja macam tu. Selalu nya laksamana akan sentiasa serius melainkan dengan anaknya BOBOIBOY.

Beberapa minit kemudian laksamana MASKMANA, laksamana TARUNG, komander KOKOCI, RAMENMAN dan kapten KAIZO datang ke deck kapal angkasa.

Laksamana TARUNG: jaga diri ardini, apa-apa inform kami semua.

Komander KOKOCI: betul tu laksamana, kami sentiasa ada untuk membantu

RAMENMAN: laksamana jangan lupa datang lagi

Kapten KAIZO: saya akan berada dekat dengan planet despina untuk misi pengintipan kalau laksamana perlu bantuan panggil sahaja.

MASKAMANA: ARDINI... Saya akan tengokkan tomato dan BOBOIBOY jangan risau, fokus misi kamu dan pulanglah kepada tomato dan BOBOIBOY

AMATO: ehemm! *Terasa*

GONE *Complete*Where stories live. Discover now