DESPINA PART 1

324 23 38
                                    

Yaya, Ying, dan Gopal kembali ke Bumi kerana mereka di berikan cuti, Ochobot pun ikut kerana nak bantu Tok aba di kedai kokotiam.

Fang dan Kaizo berada di unit rawatan markas TEMPUR-A, Sejak Fang sedar dari koma, Fang sentiasa berada di sisi Kaizo, menemani abangnya.

Amato, Ardini, Boboiboy, dan Mechabot sedang menuju ke planet Despina, di mana ada rumah kecil yang Ardini bawak dari tempat lain guna power sfera Spacebot dan letak di planet Despina, kerana Ardini tinggal di situ buat masa yang lama disebabkan kerjanya.

.

DI KAPAL ANGKASA

.

ARDINI: Haaa... maaflah terpaksa bawak korang semua ikut.

AMATO: Alaa tak apa.. lagipun tengok tu..

Kelihatan Boboiboy yang sedang tidur memengang tangan Ardini, Sejak Boboiboy sudah sedar dan bertambah sihat, dia asyik mengikut Ardini ke mana sahaja.

Amato cuba pisahkan mereka berdua kerana Ardini perlu pergi sambung melakukan misi, tapi tak tahu macam mana Boboiboy sudah ikut naik kapal angkasa Ardini.

Mereka berdua pun terpaksa mengalah dan membawa Boboiboy sekali.

MECHABOT: Tak pe laa Boboiboy rindu korang berdua laa tu... kalau tak kenapa dia buat perangai macam ni.

ARDINI: Aku tahu tapi... aku tak nak Boboiboy terluka lagi... *sedih*

AMATO: Itu bukan salah sayang, itu salah saya yang tak dapat lindungi anak kita.

Amato memeluk isterinya dari belakang dan mereka berdua memandang Boboiboy. Muka Boboiboy yang sedang tidur membuatkan mereka teringat saat dia kecik dulu.

Mechabot yang berada di situ terus keluar untuk memberi mereka privasi, Mechabot pergi ke pantri kapal angkasa untuk cari karipap yang dah di goreng Amato sebelum ini.

.

.

.

.

.

DI PLANET DESPINA

KEM TENTERA

.

Kapal angkasa mendarat di kem tentera Laksamana Bellatrix. Mereka berempat keluar dan disambut oleh seluruh anggota di sana.

Boboiboy yang melihat keadaan itu rasa kagum yang ibunya sangat hebat dapat mengetuai tentera ini semua.

Komander dan kapten mendekati mereka berempat.

KOMANDER: *salute* Laksamana Bellatrix selamat kembali dan Laksamana Mechamato.

ARDINI: Hmm.. Macam mana keadaan kat sini?

KOMANDER: Ehemm... boleh cakap ke Laksamana? *pandang Boboiboy*

AMATO: Jangan risau ini anak kami.

TENTERA: Anak laksamana?!!!

Semua tentera yang berada di situ tergamam, mereka semua memandang budak bertopi dino itu yang memberikan senyuman yang sangat comel.

Aaawww... haha pipi pau favourite -author

Mereka semua terus tak percaya yang Laksamana mempunyai seorang anak lelaki yang comel dan hensem. Sesuai laa dengan muka Amato yang hensem dan Ardini yang cantik comel (waktu mood okay je).

.

ARDINI: Ehemm puas tengok? *aura mengancam*

KAPTEN: hehe.. Maafkan kami Laksamana. *garu pipi*

GONE *Complete*Where stories live. Discover now