DI TEMPAT RAHSIA BAWAH TANAH
.
DOKTOR: Maafkan saya boleh beri saya ruang untuk periksa dia sepenuhnya?
YANAARI: Sepenuhnya maksud kamu? *muka serius*
DOKTOR: Maksud sepenuhnya adalah saya akan guna teknik rahsia nenek moyang saya iaitu kuasa EVREN di mana saya dapat mengenal pasti penyakit yang susah dijumpai dan mungkin boleh menyembuhkan budak ni, tapi... *risau*
MAS GARDU: Gunakan saja! budak ni perlu sembuh sebab dia kunci peperangan ini untuk ber-hen-ti.....
Yanaari mengangkat tangan dan menghentikan Mas gardu untuk mendengar penjelasan Doktor itu.
YANAARI: Kita dengar dulu apa doktor nak terangkan, teruskan Doktor.
DOKTOR: Ada kesan sampingan di mana.... emm... sesuatu entiti yang lain mungkin masuk ke dalam badan budak ni. *berpeluh muka*
MAS GARDU: Entiti? Saya tak faham? *garu kepala*
YANARI: Adakah... maksud kamu akan ada kewujudan orang lain di dalam diri budak ni?
DOKTOR: Ya betul tu.. tapi saya tak pasti sama ada entiti yang baik atau sebaliknya...
YANAARI: Kalau tidak baik apa akan jadi?
DOKTOR: Itu saya tak pasti... sebab ini adalah kuasa keturunan nenek moyang saya, mereka mengatakan ada kewujudan alam lain selain alam ini.
Yanaari tengah fokus berfikir dengan serius apa yang Doktor baru katakan tadi, tapi suara Mas gardu membuat dia terbangun dari fokusnya.
MAS GARDU: Jangan fikir negatif sangat Yanaari, itu semua hanya mitos keluarga Doktor ni. *tak percaya*
YANAARI: Kalau ianya betul! kamu nak lawan entiti ni?
MAS GARDU: Itu kita fikir nanti, dah doktor sembuhkan budak ni.
DOKTOR: Emm... Baiklah *memandang Yanaari*
Yanaari hanya mengangguk dan setuju dengan Mas gardu, mereka perlu hentikan peperangan yang berlaku sekarang. Masa depan itu kita fikir nanti harap tiada perkara buruk jadi.
Doktor mula menggunakan kuasa EVREN ke atas badan Boboiboy. Badan Boboiboy mula bercahaya dan mata doktor juga turut bercahaya. Yanaari dan Mas gardu melihat dari belakang dan bersedia jika ada apa-apa perkara tidak di inginkan terjadi.
.
.
.
.
.
30 MINIT KEMUDIAN
.
DOKTOR: Okay baiklah sudah selesai.
MAS GARDU: Aikk macam tu saja? *tak percaya*
DOKTOR: Ya sebab kuasa EVREN ni sangat kuat di mana bila saya guna kuasa ini, sesiapa saja akan sembuh. *yakin*
YANAARI: Bagaimana dengan kesan sampingannya?
DOKTOR: Hmmm saya rasa tiada kerana semasa saya sembuhkan budak ni tiada apa-apa yang menghalang saya, jadi ini dikira berjaya! tiada side effect! *bangga*
YANAARI/ MAS GARDU: Hmm...
Semasa mereka sedang sibuk berbincang, Boboiboy membuka matanya dan mendengar perbualan mereka. Adakah itu Boboiboy atau ....
BOBOIBOY: Uurgghh... Panglima. *bangun*
Yanaari yang terdengar suara Boboiboy memanggilnya terus pergi ke sisi Boboiboy. Yanaari memengang tangan Boboiboy dengan lembut.
YOU ARE READING
GONE *Complete*
Fanfic♡ COMPLETE ♡ Malay language ♡ Siblings relationships ♡ Best friend relationships ♡ Family relationships Selepas Boboiboy mengalahkan retakka Boboiboy merasakan ada yang kurang di dalam dirinya Boboiboy semakin yakin... . Ini menyebabkan Boboiboy ris...