Élet-halál

3 0 0
                                    

6. Fejezet

Reggel arra ébredtem, hogy egy apró könyök fúródik az oldalamba.
Anna az éjszaka hozzám bújva aludt el, de úgy tűnik államában igencsak szeret forgolódni. Óvatosan fel keltem, hogy nehogy felébresszem.

Visszavetem a ruháimat, - tegnap este kézzel ki mostam és ki teregettem, hogy meg száradjon reggelre- ugyan még egy kicsit nyirkos, de jobb mint ha piszkos lenne, és így legalább egy kicsit éberebb leszek. Nem is vettem észre mennyire fáradt voltam, amíg le nem feküdtünk.

Résnyire nyitva hagyom az ajtót és le megyek a földszintre, ahol már a srácok kávét iszogatnak. Amikor meg érzem az illatát összefut a nyál a számban. Te jó ég de rég ittam már egy jó erős ébresztőt. Úgy láttam a többieket is le nyűgözte Free készlette. Körbe állták a konyha pultot, amin egy térkép volt kitérítve. Töltöttem magamnak is egy csészével és oda álltam melléjük.

-Csak, hogy végre felébredtél. – üdvözölt mogorván Hawke.

A többiektől egy biccentést kaptam amit viszonoztam, a forró ital gyógyír volt minden bajomra, éreztem ahogy átmelegíti és megnyugtatja a testem.
Különös, hogy az ember csak akkor jön rá, hogy a hétköznapi apró dolgok milyen sokat jelentenek, mikor nélkülöznie kel.

Például ott a vécé. El se tudnák képzelni, mennyire hiányzik az a luxus, hogy bezárkózzak egy ideig és tudni, hogy nem fog senki dörömböli az ajtón, és nem kel attól aggódni miféle szutykok és bacik rejtőznek ott. Na meg ott a zene. Borzasztóan hiányzik, pedig sose voltam nagy szakértője. Egyszerűen csak szeretem, ahogy a dallamok olyan érzelmeket váltanak ki belőlem ami a nap végén felgyülemlett bennem.
Ah, de hiányoznak a sütkérezések.
Imádok sütiket és akármilyen desszertet készíteni.

Igyekszem elütni ezeket a gondolatokat és inkább a mai nap feladataira koncentrálni, hogy minél hamarabb újra anyáékal lehessek.

Én is a térkép fölé hajoltam. Pontosabban három térkép fölé. Mind egy-egy várost vagy államrészt mutatta pontosan ábrázolva az utcákat. Mindegyiken látható jelölésekkel. Kis töprengés után észre veszem, hogy a kék körök a menedékhelyeket jelölik és a piros körök az utóbbi nagyobb zombihordák helyei.

-Mit jelöl a sárga kör? – Tom felelt a kérdésemre.

-Azokon a helyeken volt látható a fehér furgon. – ujjával egy pontra mutat a sok közül és egy kacskaringós képzeletbeli vonalat húzott a levegőben. – Nézd a menetirányukat. Egy megszokott rendszer szerint haladnak. Amíg a kamerák látókörén kívül volt, Free-nek csak egy műholdas felvételt sikerült szereznie. De abból nem láthatjuk mit csináltak vagy honnan is jőtek. Viszont mindig egyhuzamban egy órát utaznak majd megállnak és csak várnak. Aztán ahogy átlépték a városunk határvonalát már szabálytalanabb a menetük. Szerintünk itt kezdték el üldözni Annáékat.

-Sikerült megtudni valamit a lánytól? – tette fel a kérdést Viking.

Beszámolók nekik az esti beszélgetésünkről, majd a hallottakat megemésztve egy tervet kezdenek kovácsolni.

El tart egy darabig míg megállapodtunk abban, hogy Annát veszélyes lenne kivinni úgy, hogy nem vagyunk tudatában annak mi is történik itt. De abban megegyeztünk, hogy ezt a Demien fickót meg kel keresnünk és ha rá akadunk a furgonra nagy a valószínűsége, hogy ő is ott lesz a kicsi Annát keresve.

Aztán egy hosszabb vita folyik arról ki maradjon itt vele. Őszintén szólva bármennyire is vágyom arra, hogy itt maradjak ebben az erődítményben a luxust élvezve én is menni szeretnék. Free raktárába még gumikesztyűk is voltak, ami véleménye szerint jól jönnek majd a villámló csaj ellen.
De mielőtt véglegesítenek ki maradna- és eddig Emetnek áll rosszul a szénája- be vonul a konyhában Anna álmos, de annál kíváncsibb szemekkel. Érdeklődve néz körül majd felmászik a mellettem álló székre.

Egy másik világ törvényeiWhere stories live. Discover now