S260

186 18 15
                                    

China

Pipi Heejin dicium oleh Taehyung ketika wanita itu selamat pulang dari Russia. Heejin tersenyum nipis.

"Macam mana dengan trip with your friends? Best tak?"

Soal Taehyung. Heejin mengangguk.

"Boleh tak, i nak tanya you something?"

Soal Heejin sebaik sahaja mereka melabuhkan punggung di sofa rumah mereka. Taehyung mengangkat sebelah keningnya.

"Boleh je, kenapa ni?"

"You kenal Song Jihyo?"

"Yeah i kenal. But, macam mana you boleh tahu nama dia? I mean tak pelik la kalau i kenal dia sebab she's my friend. Yang peliknya how do you know her?"

Kata Taehyung.

"I jumpa dia dekat hospital Russia. Dia di sana buat rawatan"

Jujur Heejin. Taehyung diam.

"Jadi, apa yang buat you runsing sangat?"

Tanya Taehyung.

"You sayang dia?"

"Yeah sayangla of course"

Jujur Taehyung kali ini. Heejin menahan sebak dan sabar.

"Sayang as a lover?"

Sayu Heejin bertanya. Dia menunduk wajahnya kebawah. Air matanya cuba ditahan. Taehyung memegang dagu Heejin untuk mendongak melihatnya. Mata mereka tepat saling berpandangan.

"Sayang as a lover, you. Sayang as a friend, her. I dah ada isteri, ada anak. Untuk apa i cari orang lain. I treat her nicely because she deserves it. Dia selalu kena buli dulu. Sebab tu i layan dia macam princess. But the only queen in my heart is you Heejin. Jangan pernah mendustakannya. Shusshh, jangan la nangis. I'm sorry if you terasa dengan perangai i"

Kata Taehyung. Heejin yang mula menangis dibawa kedakapannya.

"I takut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"I takut. I takut kalau you rasa perkahwinan kita ni sebenarnya satu beban buat you. Kita kahwin pun sebab family kita. I tahu mesti tak ada rasa cinta dari you untuk i. I minta maaf kalau you terikat dengan perkahwinan kita"

Kata Heejin pula sambil mengesat air matanya.

"No, i tak pernah terfikir pun perkahwinan kita ni satu perkara yang sia-sia atau bebanan. Semua orang ada jalan cerita cinta mereka tersendiri. Dah, sekarang ni jangan fikirkan hal ni lagi"

Taehyung mencium dahi Heejin. Sisa air mata Heejin di lap dengan jari kasarnya.

..

Argentina

Jihyo, Taeyong, Lisa, Mark, Nana, Puan Lee Yumi dan omma appa Jihyo pulang dari kubur. Jelas terlihat wajah mereka yang sayu selepas balik dari kubur.

"Saya minta diri dulu ye. Ada hal nak kena buat"

Kata Puan Lee Yumi. Mereka disitu mengangguk.

"Hati-hati omma. Nanti Lisa dan Taeyong balik sana petang ni. Jaga diri"

Kata Lisa sambil menghantar Puan Lee Yumi di muka pintu. Puan Lee Yumi hanya mengangguk perlahan.

"Jihyo, kau okay tak?"

Soal Taeyong yang sedar bahawa Jihyo banyak mengelamun dari tadi. Jihyo tidak membalas. Sebaliknya di naik ke bilik.

Semua di situ memandang Jihyo dengan pandangan kosong. Langkah yang lemah diatur sehingga sampai di biliknya.

Jihyo baring di atas katilnya. Tangisan kecilnya menjadi semakin kuat. Teresak-esak dia menangis.

"Ah, Mark dengan Nana nak keluar kejap"

Kata Mark sebelum menarik tangan Nana keluar dari rumah.

Nana dan Mark berjalan di sekitar tasik yang berada di kawasan perumahan mereka. Mereka duduk di rumput-rumput yang masih lembab dek kerana hujan tadi.

"Kesiannya Jihyo unnie"

"Kesiannya Jihyo unnie"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kata Nana. Air matanya mengalir di seka menggunakan hujung bajunya. Mark hanya tersenyum nipis.

"Hidup ni kalau ada perasaan hasad dengki, berdendam macam ini la jadinya. Semua benda yang gila pasti akan berlaku. Terlalu sayang, bahaya. Tidak sayang, salah"

Kata Mark. Batu-batu kecil yang berada disekelilingnya diambil lalu di lemparkan ke dalam tasik.

"Dunia ini terlalu tidak adil. Kenapa selalu orang yang tak bersalah jadi mangsa? Kenapa mesti libatkan orang yang tak ada kena mengena? Tak boleh ke dorang selesaikan sesama sendiri tanpa libatkan orang lain. Buka table and then bincang"

Omel Nana lagi.

"Kalau buka table dan berbincang itu bukan orang sakit mental. Tu dia nak buat meeting. Orang kalau dah tak waras dia tak dapat fikir dah. Dia akan jadikan sesuatu yang disayangi oleh orang tu sebagai umpan. Sebab dia tahu, itu la titik kelemahan mereka. If you really truly love someone learn to let them go kalau kau bukanla sebab mereka happy. Biar mereka cari sumber kebahagiaan mereka sendiri. And you need to learn how to move on. Kau akan dapat lebih baik kalau kau lepaskan dan move on. Cinta ni bukan senang dipercayai, once cinta tu dihancurkan susah nak gain semula cinta dari orang lain. Sebab itu kalau ada yang betul ikhlas mencintai kau, hargai lah dia."

Mark memandang Nana disebelahnya. Wanita ini sekasar-kasarnya masih merasa sedih dengan tragedi di gudang itu.





















Tbc.

Pregnant By My Bully | Song Jihyo & Park Jimin [C]Where stories live. Discover now