14032023
☆
Hava yeterince soğumuştu.
Yürüdüğü sokaklar yeni yıl için süslenmiş, ışıltılı ağaçlar geceyi aydınlık kılmak istercesine Ay'la rekabete girmişti.Güneş henüz yeni yeni batarken Chanhee anı kulübesine ilerlemeye başlamıştı. Bay Sohn akşam yemeği için davet etmişti genci.
Bir süredir durgunluğa gömülmüştü herkes. Changmin ve Bay Sohn yeni yıl telaşı içerisindeydi. Juyeon hakkında bir fikir yoktu. Kendi varlığı ise.. düşünmek istemediği bir konuydu.
Anı kulübesinin kapısını açıp sıcak havanın yüzüne vurmasına izin vermişti. Bay Sohn için gülümseyen yüzü tezgahın üzerinde gördüğü kamerayla solarken kaşları çatılmış, istemsizce sormuştu.
"Bu neden burada?"
Öylece durmuş olan eski kamerayı parmakları arasına alırken Bay Sohn bir kutu yeni yıl süsüyle çıkmıştı depodan. Chanhee'nin geldiğini henüz farketmişti.
Gözleri mektup arkadaşının değerli fotoğraf makinesini Chanhee'nin parmaklarında gördüğünde ise iç çekerek gülümsemişti.
"Uzun zamandır kullanmadığını söyleyerek getirmişti bana Juyeon. Yeni yıl hediyesi olarak vereceğim bir dostuma."
Chanhee en son tartışmalarından sonra görmemişti onu. Bir süreliğine fazlasıyla görmek bile darmadağın etmişken varlığını, eskiye dönmüşlerdi sanki. Lise yıllarından kalma kamerasını görmeyi beklememişti. Her şeyden çok değer verirdi oysaki. Uzun zamandır satmış mıydı?
"İstersen alabilirsin. Pahalıdır ama."
Gülmüştü Bay Sohn'un cümlesiyle. Yaşlı adam kutudan çıkardığı ışıkları ağacın etrafına sarmakla meşguldü.
Hala parmaklarında olan kamerayı tezgahın üzerine bırakarak yaşlı dostunun yanına adımlamıştı Chanhee."Almak istemez misin?"
☆
F l a s h b a c k
"Chanhee!"
Okul fotoğrafçısının seslenişiyle uyuklayan Chanhee irkilerek kaldırmıştı kafasını. Arkadaşı pekte iyi görünmüyordu. Acelesi varmış gibiydi.
"Ne oldu?"
"Kameran yanında mı?"
Hızla sormuştu boynuna astığı analog kamerayı geriye doğru sarmakla meşgulken Kevin. Chanhee kaşlarını çatarak bakmıştı yüzüne kulüp arkadaşının.
"Yanımda. Seninkinin nesi var?"
Mezuniyet çekimleri yapılıyordu ve Chanhee yalnızca verdiği stresten kaçmak için bu yıl ki çekime dahil olmayacağını söylemişti. Kulüp başkanı kendisine bu nedenle ayrıca bilenmiş olsada şimdilik Chanhee'ye ihtiyacı vardı.
"Aptal kameram bir filmi boş yere yaktı. Sorununu anlayamadık. Çalışmıyor. İyice eskidi. Son çekimler kaldı ve senin mükemmel kamerana ihtiyacımız var."