MEETING THE SLAVE

522 35 32
                                    

DI BILIK BOBOIBOY/REVERSE

.

REVERSE: Jadi kau nak berpihak pada siapa sekarang Ochobot?

OCHOBOT: Apa maksud kau?

BLAZE: *ketuk kepala Ochobot* Tuan tanya kau jawab je laa.

OCHOBOT: urgh.. Aku ikut... sebab benda ni terjadi disebabkan....

THORN: *potong* Bagus robot kuning *pegang Ochobot* Solar now your turn~

SOLAR: Okay ianya akan sakit sikit tau *pandang Ochobot* tapi ada aku kesah. *senyum*

Ochobot hanya pasrah, dia tak kesah apa yang terjadi dengan dirinya sekarang. Inilah balasan yang dia perlu terima setelah apa yang dia dah buat pada kawan baiknya.

Solar membuat Ochobot tidak aktif, dan mula melakukan beberapa perubahan di dalam sistem Ochobot.

Reverse pulak baring di katil dan memejamkan matanya, dia serahkan segalanya pada elementals reverse yang lain.

Gempa berada di sisi Reverse dan mengusap kepala dia perlahan kerana dia tahu perasaan Reverse sekarang.

.

.

.

.

.

DI DIMENSI REVERSE (FIKIRAN)

REVERSE: Aku sentiasa ada dengan kau...

Reverse meletakkan dahi nya di permukaan KIUB hitam itu dan menyentuhnya. Reverse dapat merasakan dengupan jantung dari dalam KIUB hitam itu.

REVERSE: Nanti aku datang lagi okay.... *senyum*

Selepas Reverse merasakan dia selamat, Reverse pun mengucapkan selamat tinggal dan pergi.

.

.

.

.

.

TIME SKIP

.

Pagi esoknya, Ochobot telah kembali semula ke bilik pengecasan power sfera. Reverse pula pergi ke kafeteria untuk makan dan melihat keadaan sekeliling.

Semua di kafeteria memandang Reverse dengan perasaan marah, serba salah dan macam-macam lagi. Tetapi semua itu tidak dihiraukan oleh Reverse.

Reverse mengambil makanan dan makan di hujung kafeteria, di tempat yang tiada orang ramai. Gopal, sai dan shielda datang masuk ke kafeteria dan melihat keadaan agak sepi.

GOPAL: Dah kenapa semua senyap je?

SAI: Entah selalunya bising je...

SHIELDA: Korang *tolak bahu* tengok tu..... *tunjuk arah*

Mereka bertiga melihat ke arah hujung kafeteria dan nampak budak memakai vest oren dan topi dino. (korang topi di dunia jam kuasa dan realiti tak sama tau)

Mereka bertiga pun pergi mendekati Reverse dan duduk berhadapan dia.

SAI: Hmm... muka tembok jugak kau ye Boboiboy? *sinis*

REVERSE: Eh.. korang apa khabar? *senyum palsu*

SHIELDA: Ceh.. Khabar baik... kau ni tak malu ke balik sini semula?

REVERSE: Ahh... aku tak patut datang ke kafeteria ke? 

SAI: Alaahhh kau ni dari dulu sampai sekarang masih lembab lagi. *rasa menyampah*

EXISTENCE *BOBOIBOY*Where stories live. Discover now