30 MINIT SELEPAS REVERSE KELUAR DARI BILIK BRIEFING
SEBELUM SOLAR JUMPA AMATO
.
Kaizo: Boboiboy kat mana sekarang?
Kapten rey: *periksa CCTV* Dia terus balik bilik dia, nampaknya dia memang tidak tahu apa-apa.
Ramenman: Aku rasa memang ada penyamar ni, Laksamana fikir macam mana?
Maskmana: Hmm... kita bincang nanti, aku nak kena baiki senjata aku sebelum meeting petang nanti. *tunjuk senjata*
Kaizo: Macam mana boleh senjata laksamana jadi teruk macam ni?
Maksmana: Ohh ni sebab berlatih dengan Boboiboy tadi.
Kapten rey: Iyee hmm....
Ramenman: Baiklah laksamana, jumpa petang nanti.
Maskmana mengangguk kemudian berlalu pergi ke bilik pembaikian senjata.
Kapten rey: Hebat jugak budak Boboiboy tu dapat buat senjata laksamana rosak teruk macam tu sekali.
Kaizo: Dia memang kuat dari dulu, tapi aku harap kita cepat tangkap penyamar tu.
Ramenman: Jangan risau laa *pengang bahu* siapa yang berani kalau kita semua bergabung bersama kan.
Mereka bertiga pun pergi ke kafeteria untuk makan bersama. Reverse hanya tersenyum mendengar Ramenman cakap macam tu.
.
.
.
.
.
KEMBALI KE REALITI
DI BILIK GENERAL ZAYD
.
THORN: *senyum* hi Sunshine~ *pandang bunga* Okay bunga hypno dapat kan info mengenai Ardini.
Bunga hypno mengangguk dan mula guna skill hypnosis dia. Amato bangun dan duduk menengak dengan pandangan kosong.
.
.
Bunga beri info pada Thorn.
.
.
Thorn: Okay hmm... Huh... Hmm... Oo... Hmm... *angguk*
Semua memandang satu sama lain, melihat Thorn mengangguk seperti faham apa yang pokok bunga dia cakap.
Solar: Emm... Thorn macam mana? *pandang Thorn*
Thorn: Oh okay dah tahu sekarang *pandang reverse* tuan nak dengar sekarang or tunggu Solar balik pastu baru kita bincang?
Reverse: Kita berkumpul dan bincang bersama, okay Solar lepas kau uruskan semua di situ, kembali semula.
Solar: Baik tuan.
Video call pun tamat dan Solar memeriksa Amato buat kali terakhir untuk memastikan nanobot itu kekal tersembunyi dan aktif.
General zayd menutup laptop dan menyimpan pokok bunga selepas Solar habis periksa Amato.
Solar: Pastikan tiada siapa tahu.
General zayd mengangguk dan menundukkan diri nya, Solar terus guna kuasa dia dan teleport ke bilik Reverse.
.
.
.
.
.
Beberap minit kemudian Amato sedar dan melihat dirinya terbaring di sofa.
Mechabot: Bangun pun kau Amato, aku ingat nak tido sampai malam. *main game*
YOU ARE READING
EXISTENCE *BOBOIBOY*
FanficBOBOIBOY sedar ada kewujudan lain dalam diri nya? tetapi adakah ini akan mengubah siapa diri nya? Dan berjaya kah boboiboy untuk menguasai segalanya? "Hahaha kelakar laa kau ni Ochobot?" "Your not the boss of me!" ♡ Malay language ♡ Siblings relatio...