TIME SKIP
MARKAS RAHSIA
.
Bila mereka sampai di checkpoint yang dikatakan di situlah Borara dan Captain vargoba berada, Reverse memanggil Solar dan Taufan untuk keluar secara senyap tanpa mereka tahu.
Di luar markas itu penuh dengan lanun-lanun angkasa yang berkawad di sekeliling markas rahsia itu.
Mereka berempat Sai, Shielda, Gopal dan Reverse masuk ke markas rahsia melalui paip pengudaraan (ventilation pipe), untuk mengelak dari lanun-lanun angkasa
Solar teleport keluar jauh dari mereka berempat dan membawa Taufan bersama dia. Solar dan Taufan berada di salah satu bilik di dalam pengkalan itu.
Solar: *telepathy* Tuan panggil kami?
Taufan: *telepathy* Huhu dapat main! *melompat-lompat*
Solar: *telepathy* Senyap laa Taufan.
Taufan: *telepathy* wekkk party boomer... *jelir lidah*
Reverse: *telepathy* Hhaha korang ni, okay dah boleh serius?
Taufan dan Solar mengangguk.
Reverse: *telepathy* Okay aku nak korang masuk menyelinap dan cari dua ekor alien tu pastu update kat aku apa yang korang nampak.
Solar: *telepathy* Tapi macam mana dengan si kembar dan si gemuk tu?
Reverse: *telepathy* jangan risau aku ada plan untuk diorang. *senyum*
Taufan: *telepathy* Heh kalau macam tu dapat main lama sikit.
Solar: *telepathy**geleng kepala* Okay tuan kami gerak dulu, apa-apa roger.
Kedua-dua elemental pun menamatkan conversation mereka.
.
.
.
.
.
TIME SKIP
.
Mereka berempat sudah memasuki satu bilik kosong yang lapang selepas beberapa jam tersesat dalam paip pengudaraan di situ.
Sai: Argh! lain kali jangan suruh budak malang ni tengok peta!
Sheilda: Ni idea kau laa Gopal! tengok kita dah sesat sampai 2 jam!
Gopal: hehe *garu kepala* sorry laa korang jugak yang nak suruh dia kan, mana laa aku tahu sampai kita sesat.
Reverse: Sorry korang aku baca terbalik, aku pening tengok peta tu sebab dah lama tak pergi misi, jadi aku tak biasa *tunduk* maaf sangat-sangat.
Sai: Aaarghh sudah laa jom cepat cari alien tu.
Sheilda yang malas nak layan terus pergi ke pintu tengok keadaan di luar bilik kerana dia mendengar sesuatu dari arah itu.
Shielda: Korang sini!
Sai: Kenapa shielda?
Sai/ Gopal: Apakah?!! *terkejut*
Rupa-rupanya di luar pintu itu adalah bilik yang menyimpan banyak power sfera dan senjata-senjata berbahaya.
Sai: Jackpot! kita berjaya.
Shielda: Kalau Laksamana tau apa yang ada kat sini, memang habis laa diorang kena serang.
Gopal: Ini intel yang bagus, laksamana akan puji kita lagi.
Sai: Mungkin kita semua naik pangkat ke kapten betul tak?
Gopal: Betul laa *tepuk bahu* Boboiboy ni semua berkat kau.
YOU ARE READING
EXISTENCE *BOBOIBOY*
أدب الهواةBOBOIBOY sedar ada kewujudan lain dalam diri nya? tetapi adakah ini akan mengubah siapa diri nya? Dan berjaya kah boboiboy untuk menguasai segalanya? "Hahaha kelakar laa kau ni Ochobot?" "Your not the boss of me!" ♡ Malay language ♡ Siblings relatio...