AGREEMENT

477 28 21
                                    

OCHOBOT: Kau....

REVERSE: Ya Ochobot~ *lirikkan mata penuh teruja*

OCHOBOT: Bukan Boboiboy...

.

.

.

.

.

REVERSE: Haha~ aku dah agak, kau tak boleh dibiarkan...

.

.

.

.

.

OCHOBOT: Mana kawan baik aku!?

REVERSE: Hahahahahaha!!! soalan apa kau tanya ni Ochobot?

OCHOBOT: *pengang hujung baju* Aku cakap mana Boboiboy!? Kau bukan dia! mana dia? kawan baik aku Boboiboy!

REVERSE: Heh... *muka sinis*

Gempa datang sebelah Reverse.

GEMPA: Solar sudah pastikan tiada siapa boleh dengar dari luar tuan.

REVERSE: Iyee.. *pandang Ochobot* kau nak tahu kat mana kawan baik kau kan... *senyum* sini aku tunjuk.

OCHOBOT: Apa kau nak buat! Lepaskan akuuu...

REVERSE: MIND CONTROL! *mata bercahaya*

Reverse memengang badan Ochobot yang meronta untuk dilepaskan dan tiba-tiba seluruh bilik di sinari cahaya kemudian masuk ke dalam badan Ochobot cahaya itu. 

Ochobot terapung dengan keadaan tanpa sedar, Reverse melepaskan Ochobot dan berbisik ke sebelah Ochobot.

REVERSE: Nikmati saat ini Ochobot~ *senyum*

.

.

.

.

.

DI DALAM DIMENSI OCHOBOT (FIKIRAN)

.

OCHOBOT: Oi apa kau dah buat kat aku! Reverseeee!!!

Ochobot yang memanggil Reverse sekuat hatinya, tidak mendapat apa-apa maklum balas dari Reverse. Ochobot mendengus marah dan buat keputusan untuk tengok keadaan sekeliling.

OCHOBOT: Kat mana aku ni?

Keadaan di dalam dimensi Ochobot tiada apa-apa hanya warna putih dan ruang kosong. Ochobot pergi terbang ke seluruh tempat tetapi masih tiada apa yang berubah.

OCHOBOT: Haa.... tolonglah... sesiapa sahaja... *bisik* kalau lah Boboiboy ada...

.

.

.

.

.

SHIIIINNGGG!!!

Tiba-tiba muncul satu bekas KIUB besar terapung di depan Ochobot berwarna hitam. Ochobot terus mendekatinya dan memerhatikan KIUB sebesar satu meter itu.

OCHOBOT: KIUB hitam apa ni?

Ochobot melihat penuh fokus ke dalam KIUB besar itu, kemudian perlahan-lahan ternampak satu bentuk badan manusia di dalamnya.

OCHOBOT: Macam mana kau boleh ada dalam ni *terkejut* Hye! kau dengar aku tak! *ketuk permukaan kotak*

???: Dia tak kan dengar.

EXISTENCE *BOBOIBOY*Where stories live. Discover now