KEMBALI KE HOSPITAL BILIK SAKIT BOBOIBOY
.
Kelihatan mereka semua risau jika mereka dituduh telah membuat Tok aba meninggal dunia. Walaupun itu bukan niat mereka tetapi benda itu telah terjadi, mereka berbincang antara satu sama lain dan hanya membiarkan Boboiboy di situ meratapi pemergian Tok aba.
.
.
.
SYINNGGG!
Reverse telah kembali ke badan nya semula, melihat Tok aba masih di pangkuannya. Reverse dengan muka tiada perasaan menolak mayat Tok aba ke tepi dan bangun membersihkan bajunya.
REVERSE: Habis kotor baju aku.
Mereka semua yang berbincang tadi terkejut mendengar suara Boboiboy. Mereka memandang Boboiboy dan mula memberi isyarat satu sama lain.
Ya mereka sudah buat keputusan untuk menyalahkan Boboiboy, mereka tahu Boboiboy pasti akan mengaku kerana dia seorang yang baik dan pemaaf.
Tau pon dia baik tapi korang tu hati busuk aaargghhh-author
DOKTOR: Boboiboy ini semua salah kamu.
JURURAWAT 1: Betul tu kalau kamu dengar cakap kami.
JURURAWAT 2: Benda ni semua tak akan terjadi.
Reverse yang mendengar apa mereka kata hanya buat tak layan, Reverse pergi ke meja yang ada botol air dan cawan kemudian menuangkan air botol ke dalam cawan dan meminumnya dengan santai seperti tiada apa yang berlaku.
Doktor dan jururawat melihat Boboiboy seperti tiada perasaan dan merasakan sesuatu yang lain pada dirinya.
Semua perusuh yang tidak perasan dengan perubahan Boboiboy, rasa tak puas hati melihat dia minum air dengan santai, mereka bukan main risau pasal Tok aba tapi cucunya sekarang ni tidak melayan mereka.
PERUSUH 1: Oi Boboiboy kite orang cakap dengan kau laa!
PERUSUH 2: Betul tu kau pekak ke hah!
PERUSUH 3: Aaahhh kau ni!
Perusuh 3 pergi ke arah Reverse ingin menariknya tetapi sesuatu muncul di antara mereka. Mereka semua terkejut yang Halilintar telah keluar dan memotong tangan perusuh 3 itu dari menyentuh tuannya.
PERUSUH 3: Aarrrghhhh!!! tangan akuuu!
HALILINTAR: Huh!
Mereka semua terus berganjak kebelakang dan berlari menyorok belakang Doktor.
DOKTOR: Tapi macam mana bukan dia perlu guna jam kuasa dia. *cari jam kuasa dalam poket*
THORN: Cari ni ke?
Thorn yang tiba-tiba muncul di sebelah doktor, Thorn memberi senyuman yang menakutkan membuat kan dia menelan air liur dan terus bulu roma doktor naik ke atas. Thorn kembali ke sisi tuannya dan berdiri sambil memusingkan jam kuasa guna jari dia.
Sebenarnya Reverse dah tak perlu jam kuasa lagi kerana dia sudah ada kuasa elemental tapi dia perlu merahsiakan yang dia boleh mengawal element tanpa jam kuasa kerana lebih senang bila orang percaya itu kelemahannya.
Tapi di depan musuhnya sekarang rahsia itu tidak perlu disimpan kerana mereka semua akan kembali kepada pencipta.
Wow... -author tenganga
.
DOKTOR: Macam mana kau... urghh...
ZUUURRDD!!!
YOU ARE READING
EXISTENCE *BOBOIBOY*
FanfictionBOBOIBOY sedar ada kewujudan lain dalam diri nya? tetapi adakah ini akan mengubah siapa diri nya? Dan berjaya kah boboiboy untuk menguasai segalanya? "Hahaha kelakar laa kau ni Ochobot?" "Your not the boss of me!" ♡ Malay language ♡ Siblings relatio...