THE WAR

431 25 38
                                    

3 bulan berlalu sejak mereka berlima balik ke TEMPUR-A, banyak perkara dah berlaku dalam 3 bulan ini.

Orang atasan TEMPUR-A mendapat tahu mengenai armada yang Borara dan Capatain vargoba tubuhkan. 

Mereka mengambil itu sebagai ancaman baharu dan mula memanggil semua anggota untuk pulang dan bersedia.

.

.

.

.

.

DI TEMPUR-A

TEMPAT PERLEPASAN

.

General Zayd: Baiklah Amato, Maskmana, Kaizo, dan Ramenman. Saya harap kamu selamat sampai ke planet Zosma dan menangkap Borara dan Captain Vargoba itu.

Maskmana: Jangan risau General kami akan lakukan yang terbaik.

Amato: Betul tu, General berjaga-jaga in case diorang ada cuba datang sini.

Kaizo: Kita tak nak pisang berbuah dua kali.

Kapten rey: Korang pon sama hati-hati.

Ramenman: Baiklah semua dah sedia jom bertolak, armada kita sudah berlepas, tinggal kita sahaja yang belum berlepas.

Mereka berempat pun naik ke kapal angkasa, Amato memandang ke luar dan melihat budak topi dino buat kali terakhir.

Budak topi dino itu melambaikan tangannya dengan muka penuh kesucian dan memberi semangat pada ayahnya.

Amato: *dalam hati* kita jumpa nanti anakku...

.

.

.

.

.

TIME SKIP

DI PLANET ZOSMA

.

ARMADA TEMPUR-A

Armada TEMPUR-A telah sampai ke planet Zosma, Bila mereka sampai ada armada sedang menunggu di luar planet Zosma dan armda itu adalah milik captain vargoba.

Amato membuka channel public supaya dapat berhubung dengan musuh yang berada di depannya. Keluar video di skrin menunjukkan Captain vargoba sedang duduk sambil berehat minum kopi.

Amato: *ambik microphone* Nampaknya kau masih tak sedar, kau pasti tak akan menyesal oh Captain vargoba.

Vargoba: *letak cawan kopi* Hhahaha adakah itu kau Mechamato, aku ingat lagi masa aku belasah anak kau dulu.

Amato: Kau memang cari nahas kan! *microphone kena ambik* Hyeee!

Maskmana: *rampas microphone* Dengar sini Vargoba kau diberi masa untuk serah diri, kalau tak jangan salahkan kami.

Vargoba: Cubalah kalau boleh. *smirk**matikan channel*

.

BEEP!

.

Kaizo: Macam ada yang tak kena.

Maskmana: Maksud kamu?

Kaizo: Armada mereka tidak besar mana tapi cara Vargoba cakap macam dia boleh menang perang ni.

Ramenman: Mungkin dia ada plan lain.

Amato: Kalau betul kita kena hati-hati, Baiklah semua ke tempat masing-masing, perang akan bermula kejap lagi.

Mereka semua bersedia segala senjata, alat penyembuh, suit dan lain-lain, harap peperangan ini tamat tanpa sebarang korban.

EXISTENCE *BOBOIBOY*Where stories live. Discover now