Hoofdstuk 1

10.6K 271 14
                                    

Ik werd wakker door de wekker, ik had echt totaal geen zin in werk. Ik nam snel een douche en deed me kleren aan, ik kamde me haren en deed een beetje mascara, ik kijk in de spiegel en keurde mezelf goed. Ik liep de trap af en trefde me moeder in de woonkamer "salam mama" mijn moeder groette vriendelijk terug "wa3aleykomsalem benti". Ik at snel een broodje kaas en vertrok naar me werk. Daar aangekomen zag ik me lieve vriendin hayat al op me zitten te wachten.

Hayat knuffelde me "soo dat werd tijd, weetje hoe lang ik op je zat te wachten?" "Wollah sorry, ik had niet in de gaten dat ik te laat was, kwam pas in auto erachter" "ma3lish kan gebeuren, kom we beginnen snel met dat project, anders zijn we te laat met het inleveren en dat zal Chahid niet leuk vinden" zei hayat snel. Hayat is een hele goeie vriendin van mij, ik vertel haar al me geheimen en zij vertelt mij al haar geheimen, ze is pas verloofd met mouad, waar ze dol verliefd op is, ik ben super blij voor haar.

Chahid komt binnen "salam dames, en zijn jullie al klaar met het project, het moet over een halfuurtje ingeleverd worden he" "bijna Chahid" zeg ik. Hij glimlacht en loopt de kamer uit. Wauw wat is zijn glimlach mooi, ik smolt er gewoon van. Ik bleef de deur maar aanstaren, en hayat bleef naar mij staren. "Je vind hem leuk he" zegt hayat dan, ik keek haar raar aan "ik hahaha nee" zei ik met een neppe glimlach, hayat kniktte en we gingen weer veder met het project.

"Yess eindelijk zijn we klaar met dat stomme project, Salma kan jij die even beneden gaan printten ik moet echt heel erg nodig naar de wc" smeekte ze bijna, ik knikte, en ze rende de deur uit.

Ik pakte de USB stick en ging er mee naar beneden, ik printte de project uit. Terwijl ik de project uitprint voel ik ogen op mij branden, ik kijk achterom en betrap Yasin met het kijken, hij draaide zicht meteen om en ging weg. Wat een engerd die Yassin ik mocht hem al vanaf het begin niet, hij keek me altijd overdreven aan.

Ik liep met de project terug naar de bureau.  De project viel uit mijn handen "Tfoe" roep ik per ongeluk harder dan verwacht, iedereen kijkt me raar aan en gaan dan veder met waar ze mee bezig waren. Ik buk om de blaadjes(project) te pakken. "Moet ik je helpen" hoor ik een zware mannen stem. ik kijk omhoog en zie Yassin staan. Daar heb je hem weer, ik heb echt totaal geen zin in hem. "Nee hoeft niet" zeg ik zo droog mogelijk. Maar hij luistert niet en helpt me toch, nadat we alle blaadjes hebben gepakt, bedankte ik Yassin. "Uhmm Salma, mag ik misschien de telefoonnummer van je vader?" Vroeg hij zenuwachtig. "Hoezo?" Vroeg ik. Wat wilt hij nou met de telefoonnummer van me vader. "Uhm nou ik ik  vind je al heel lang leuk, en ik wil binnen kort je hand vragen" zei hij half stotterend. Ik keek hem verbazend aan. "Nee geen interesse" zei ik. En liep snel naar Chahid. Ik had dit echt niet zien aankomen, maar ik was wel te hard tegen Yassin, ik moest hem wat aardiger behandelen.

Aangekomen bij Chahid gaf ik hem het project "hier het project is af" zei ik. "Eindelijk dat werd tijd zeg" zegt hij. Ik lachte en zo hadden we wat gekletst en gelachen. "Ik ga weer eens terug, aan het werk" zei ik tegen Chahid. Chahid knikte en ik liep terug naar de bureau. "Waar was je? Het duurde heyek(overdreven) lang" zei hayat een beetje boos en nieuwsgierig.  Ik vertelde haar over Yassin, hayat keek me met open mond aan "En nu? Wat ga je nu doen?" Zei hayat. "Niks wat moet ik anders doen?".

"Jullie mogen naar huis dames, genoeg gewerkt voor vandaag, en hayat doe de groetjes aan tante Zineb (hayat's moeder)" riep Chahid, "isgoed zal ik doen!" Riep hayat terug.

Ik stapte de auto in. Onderweg naar huis dacht ik alleen maar aan Yassin, waarom vond hij mij perse leuk waarom? Ik dacht alleen maar aan zijn woorden "ik vind je leuk, ik wil je hand kom vragen" . Thuis aangekomen verrichte ik mijn gebeden. Ik ging weer terug naar de woonkamer. "Benti kom me even helpen met koken" riep me moeder  "isgoed mama" ik liep naar de keuken en hielp haar een beetje, toen we klaar waren met het eten voor te bereiden gingen we aan tafel. "Roep je vader om te eten, en bel Hamza en vraag waar hij is " zei me moeder. Ik liep de trap op "papa kom eten" "isgoed ik kom er nu aan" hoor ik mijn vader. Ik loop naar me kamer en bel hamza. "Hamza waar ben je, mama vraagt of je komt eten" " nee ik kom niet zeg tegen mama dat ik om 10uur thuis ben saffi" "Isgoed beslama" . Ik loop de trap af, en zeg tegen me moeder dat hamza pas om 10uur komt, me moeder knikte en zo gingen we kletsend en lachend de avond door.

Het is inmiddels al 11uur en hamza is nog steeds niet thuis, waar zal hij zijn? Mijn moeder belt hamza maar hij neemt niet op. "Je kent Hamza hij komt altijd laat je hoeft niet zo bezorgt te zijn, ik ga alvast slapen ik ben moe" zegt me vader tegen me moeder. "Isgoed slaaplekker" zegt me moeder.

Ik en me moeder kletsen nog wat bij "Salma iets zegt me dat het niet goed zit met hamza wollah" zegt me moeder bang. Ik stel haar gerust en zeg dat ik Hamza nog een keer zal bellen. Net wanneer ik wou bellen hoor ik de deurbel. Ik doe de deur open, en zie dan de politie.

Je bent van mij.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu