Hoofdtuk 11

3.5K 158 5
                                    

Ik ga zo als ik klaar ben met me werk naar mijn nichtje Ouarda (zakaria's zusje) ik heb haar lang niet meer gezien.

Ik klop aan bij de deur, zakaria doet open "hey Salma alles goed?" "Ja goed elhamdoulilah, is Ouarda thuis?" "Ja ze is in haar kamer, kom binnen" ik loop achter zakaria aan naar de kamer van Ouarda "Ouarda, Salma is hier" zegt zakaria, en loopt weg. Ik loop de kamer binnen van ouarda, ze kijkt me vrolijk aan en knuffelt me "soo dat is lang geleden! Ik heb je echt gemist"
We hebben gekletst en gelachen maar het was nu echt tijd om naar huis te gaan. "Ouarda ik moet nu echt naar huis" "waarom?, bel je moeder pleas en vraag of je mag logeren, het is morgen toch zaterdag" zegt ze smekend, ze heeft gelijk ik heb morgen toch vrij "isgoed ik ga haar even bellen" ze kijkt me blij aan.

"Mama mag ik vandaag bij gelti smahane logeren? Ik heb Ouarda echt lang niet gezien.." "Isgoed, maar morgen kom je wel terug he!" "Isgoed mama, beslama"

"Salma ik moet je wat vertellen maar je moet me beloven dat je het echt tegen niemand doorverteld" "tuurlijk vertel ik het niet door, ik ben je nicht!" "Uhm oké, ik heb al een tijdje een relatie met een jongen en hij komt volgende week mijn hand vragen" zegt ze zacht, ik kijk haar blij aan "joejoejoejoe" roep ik dan "shhhtttt mijn ouders weten het nog niet!" "0 sorry, Wanneer wil je ze het vertellen dan?" "Ik wil het ze morgen vertellen maar ik weet niet hoe" "zeg het gewoon tegen je moeder, en je moeder vertelt het wel aan je vader, maar heb je geen foto van die jongen?" "yeh nieuwsgieregerd" zegt ze lachend. Ze loopt naar haar telefoon, Ze laat zijn profielfoto van whatsapp zien. WAT? Is dat niet Yassin?? "Kijk dit is mijn aanstaande! Hij heet Yassin! Ik hou echt van hem, hij is mijn perfect man!" Zegt ze trots "hoe..hoelang hebben jullie al een relatie?" "3maandan ongeveer, hoezo?" "O gewoon een vraagje hoor". yassin wou 2weken terug nog mijn hand komen vragen? Moet ik dit nu tegen Ouarda zeggen of niet? Ze houd van hem. als ik het aan haar vertel gaat ze echt kapot..

Ik open langzaam mijn ogen, ik zie op mijn telefoon dat het 7:00 is. Het is dood stil. Ik kijk of Ouarda wakker is maar ze slaapt nog. Ik loop de trap af en loop rustig naar de keuken om wat water te drinken. Ik hoor zacht gefluister vanuit de woonkamer. Ik wil kijken wie het is "rustig asahbi je hoeft niet te schreeuwen ik breng samen met Hamza het geld over een maand naar je ....... Wat?? 5000,- extra? Ben je gek ofs? We hebben van jou 5000 geleend he, en nu wil je dat we je 15000,- gaan betalen?" Het is zakaria's stem. Ik loop rustig naar de woonkamer, hij gooit zijn telefoon op de bank en gaat vervolgens naast zijn telefoon op de bank zitten met zijn handen voor zijn gezicht "Zakaria?" Zeg ik zacht, hij kijkt me met betraande ogen aan. Het blijft even stil "heb je alles gehoord?" Verbreekt zakaria de stilte "Ja ... sorry"
Ik heb nog nooit zakaria zien huilen, ik krijg een brok in me keel. "waarom hebben jullie geld geleend? Waarom?" Hij blijft me even aankijken en loopt daarna weg zonder antwoord op mijn vraag te geven.

"Ouarda ik moet nu echt gaan" "isgoed schat" we nemen afscheid en Ik vertek naar mijn auto. Ik loop maar mijn gedachtes zijn bij Hamza en Zakaria, wat hebben ze toch gedaan.. Ik steek de weg over zonder te kijken BAMMM..
Ik val bewusteloos op de grond..

Je bent van mij.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu