Ik wil net de auto uitstappen, Hamza houdt mij tegen. "Zeg tegen mama dat ik deze auto terug ga brengen naar die huurder, en dat ook even naar zakaria ga" ik knik en doe de autodeur dan dicht. Ik klop aan bij de deur, mijn moeder doet open "salam benti" zegt ze en loopt weg. Ik loop naar binnen en doe achter me de deur dicht. "Waar is Hamza eigenlijk" hoor ik mijn moeder roepen "hij is die auto terug gaan brengen naar de huurder, en dan gaat hij naar zakaria toe" "isgoed".
Ik kijk naar de klok, het is 16.00, over een kwartiertje vertrekken we. Hamza inmiddels thuis. Ik pak mijn koffer en loop naar de woonkamer. Iedereen is al benenden. Hamza is druk bezig met zijn telefoon, papa is aan het bellen en mama die is ver in haar gedachtes.
"Toettt toettt" ik kijk uit het raam van wie dat getoeter komt. Het is Ouarda en haar famillie in een taxi bus.Ik stap de taxibus in en groet iedereen. Ik neem plaats naast Maysae. "Gaat alles goed met je schat?" "Wat beter hamdoullilah, met jou" "met mij gaat het ook wat beter" ze geeft me een glimlach, ik weet dat ze van binnen kapot gaat van de pijn, het was haar verloofde..
Ik doe snel een dua, en stap dan de vliegtuig in. Ouarda, Maysae en ik gaan naast elkaar zitten. Het is druk, iedereen praat. Ik kijk vanuit het raam naar Marokko, vaarwel Marokko.. Vaarwel zakaria..
We hebben nog een uur gegaan voordat we in Nederland zijn aangekomen. Ik kijk Maysae aan, die is in slaap gevallen meskiena. Ik kijk dan naar Ouarda, zij is nog wakker. Zal ik haar het gedoe van fouad vertellen? "Ouarda?" "Ja schat" "je weet toch fouad?" Ze knikt "hij wou mijn hand vragen.. Maar ik zei nee" "o echt, hoezo zei je nee?" Ik zie aan haar dat ze geen zin heeft om te praten, haar ogen die vallen ook bijna dicht "ik vind hem niet echt leuk" zeg ik kort, ze knikt. Ik doe mijn oordoppen op, en luister wat muziek.
Eindelijk zijn we thuis, in Nederland. Het regent volop. Ik mis het hier. Ik mis het huis, ik mis de regen. Ook al ben ik maar voor minder dan een week weg geweest, ik mis het gewoon.
Het is 00.30 ik kruip in mijn bed. Het is koud. Ik hou van dat gevoel. Ik val langzaam in een diepe slaap.
Ik voel dat iemand mij wakker schud "Salma word wakker, het is al half 1" wauw heb ik echt tot half 1 geslapen? Me moeder merkt al dat ik wakker ben. "Kom ontbijten" zegt ze en verlaat dan me kamer. Ik verricht mijn dagelijkse ochtend routine, en loop dan naar de woonkamer.
Ik zie dat mijn vader geconcentreerd naar al yazeera kijkt op tv. Ik neem naast hem plaats op de bank. "Ga je niet ontbijten?" Vraagt hij met een nieuwsgierig blik "straks" hij knikt en draait zich weer om naar de tv. Naar een paar minuten loop ik naar keuken. Ik zie dat mijn moeder druk bezig is met het schoonmaken van de keuken. "Moet ik je helpen mama?" "Nee benti, hoeft niet. Ga jij maar ontbijten" ik smeer een broodje met smeerkaas en loop dan naar me kamer.
Ik pak mijn telefoon. 6 gemiste oproepen. Het is Chahid. Ik besluit hem terug te gaan bellen "heyy schat" zegt hij vrolijk "heyy" "kan je naar het parkje komen waar we altijd afspreken? Ik moet je namelijk wat vertellen" "en dat is?" "Hahaha nieuwsgierigerd, dat hoor je zo wel, ik zie je kwart voor 2" en hij hangt al op. Ik ben best wel nieuwsgierig naar wat hij mij wilt vertellen. Ik kijk naar de klok. Ohh shit, het is kwart over 2! Ik doe snel me kleren aan, en me haren doe ik in een staartje.
"Mamaa ik ga" roep ik terwijl ik de voordeur open doe "waar ga je naar toe?" "Ik ga even naar buiten, ik wil wat frisse lucht inademen" "isgoed bent, maar let je wel op" "jaa, beslamaa!"
Ik kijk om me heen, Chahid is er nog niet. Ik loop naar het dichtstbijzijnde bankje en neem daar plaats. Naar enkele minuten voel ik 2 handen op mijn ogen. "RaRa wie is dit?" Zegt hij met een piepstem "hahaha Chahid ik weet dat jij het bent!" Hij laag me los en geeft me een kus op me wang "alles goed schoonheid?" Zegt hij met een brede glimlach "goed elhamdoulilah" zeg ik terwijl ik kijk naar wat hij achter zich verstopt. Hij haalt een roos tevoorschijn "voor jouu" wat een lieverd! Ik neem het roosje aan "dankjewel lieverd!" Hij komt naast me zitten. "Salma ik moet je wat vertellen" ik kijk hem vragend aan "uhm ik wil je hand komen vragen over 2weken, als jij het goed vind" ik kijk hem met wijde ogen aan "jaa tuurlijk!" Ik geef hem een knuffel, hij geeft me een kus op me voorhoofd. Ik kan het nog steeds niet geloven! Hij komt me hand over 2 weken vragen! De telefoon van Chahid gaat op dat moment af. Chahid kijkt naar zijn beeldscherm "het is je broer" zegt hij "o echt? Neem op dan, misschien is het iets belangrijks" hij knikt en neemt dan op "ewa Hamza ... Zeg wollah? ... Isgoed, ik kom er nu aan" ik kijk hem nieuwsgierig aan "schatje ik moet nu naar je broer" hij geeft me een kus op me wang "wat is er gebeurd?" "Vertel ik je later" zegt hij terwijl hij al begint te rennen.
JE LEEST
Je bent van mij.
RomansaHet verhaal gaat over Salma die verliefd is op haar teamleider Chahid. Ze krijgt een moeilijke periode. Salma heeft een broer genaamd Hamza en een beste vriendin genaamd Hayat.