Hoofdstuk 15

3.3K 150 5
                                    

Ik wil even naar buiten, even de frisse lucht inademen.

Ik loop naar het park dicht bij mijn huis. Ik zie een bekende iemand met een meisje achter de boom. Ik loop wat dichterbij. Huh? Is dat niet zakaria? Ik zie aan het gezicht van het meisje dat ze teleurgesteld is , ze heeft tranen in haar ogen. Ze knuffelen, En gaan dan ieder zijn eigen weg op. Dus zakaria heeft een vriendin. Dat betekent dus binnenkort trouwfeest, als hij tenminste niet met haar speelt.

"Salma waar was je?" Vraagt me moeder bezorgd "mama, ik was gewoon even in de park, ik had frisse lucht nodig" me moeder knikte. Ik liep de trap op naar me kamer, verricht mijn gebed, en lig dan op bed. Ik val langzaam in slaap.

Ik word wakker, ik kijk op de klok en zie dat het 6uur ochtend is. Iedereen slaapt nog. Ik loop stilletjes naar de badkamer en doe de woeddoe, daarna verricht ik mijn gebed. Naar mijn gebed loop ik rustig naar de woonkamer. Hmm wat zal ik vandaag doen.. Ik moet 3uur bij Zuiderpark zijn voor Chahid. Maar wat moet ik aandoen? Ik besluit Ouarda te appen "hey Ouarda, als je dit leest, zullen we zo dan even naar de stad gaan, ik wil een jurkje kopen".
Ik hoor iemand van de trap komen, het is Hamza "waarom ben je zo vroeg wakker?" "Gewoon, ik had geen slaap" zegt hij moe. "Ga je?" Vraag ik zacht "naar waar?" ... "Marokko?" "Nee, niet meer" en loopt dan naar boven. Gelukkig! Ik ben blij dat hij niet meer gaat, maar toch voelt het niet goed.. ik ben bang dat ze hem of zakaria gaan pakken..

Het is inmiddels al half10 en mijn ouders slapen nog steeds ik kijk wat filmpjes op YouTube. 'Trrr trrr' ik krijg een melding op me telefoon, Ouarda heeft me terug geappt "isgoed schat, is het goed als ik een meisje meeneem?" Ik app haar terug "tuurlijk, ik haal je dan om 11uur op" "oké, zie je zo!"
Ik loop naar me kamer en doe me kleren aan. Een blauwe zomerrok met een witte blouse, perfect! Ik styl snel me haren. Ik loop naar beneden en schrijf op een briefje "ik ga met Ouarda even naar de stad, ik ben zo terug. Gr Salma" ik leg het op de eettafel en vertrek.

Ik druk op de deurbel, ik hoor iemand aanlopen. De deur vliegt open. Het is Ouarda ze knuffelt me stevig "elhamdoulilah je bent beter!" "Elhamdoulilah" zeg ik zacht. Ik zie een meisje achter Ouarda staan, het is dezelfde meisje van gister die met zakaria was. "Dit is Maysae, de verloofde van zakaria" ik kijk Ouarda blij aan, ik loop naar Maysae en groet haar met de gebruikelijke 4kusjes op der wang. "Salam Maysae, ik ben salma, de nichtje van zakaria" ze knikt "zullen we gaan" zegt Ouarda dan "naar waar?" Zakaria komt tevoorschijn, "we gaan even naar de stad" "o wacht ik breng jullie wel even met de auto" we knikken en lopen dan naar buiten. Aangekomen bij zakaria's auto, hoor ik zakaria zacht "Tfoe" zeggen, "wat is er?" Vraag ik met een nieuwsschierig blik "ik ben me autosleutels vergeten thuis, jullie moeten eventjes wachten ik ga de autosleutels even snel halen" uff nu moeten we dus in deze warmte nog wachten.. "TAKKTAKKTAKK" we horen knallen. Er is geschoten! We rennen om te kijken wie het is.. "WATTT??!!" Mijn ogen vullen zich met tranen..

Je bent van mij.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu