Hoofstuk 8

3.7K 166 2
                                    

Ik en me broer kijken me vader geschrokken aan "zeg dan, welke geld?"
"Uhm ik heb van Salma wat geld geleend en ik wil terug geven maar ik heb geen geld" liegt Hamza snel, "hoezo heb je geld van je zusje geleend dan?" "Ik had mooie schoenen gezien, en ik wou ze kopen". "Salma is dit waar wat Hamza zegt" "ja is waar" zeg ik half stotterend, "hoeveel heeft hij geleend?" "200euro" zegt Hamza snel voordat ik kon reageren, "wat? 200euro? Ben je gek ofso, je kan naar de primark gaan en schoenen voor 5euro halen he " "ja maar iedereen heeft die schoenen en ik wou ze ook " "Salma hier die 200euro, als Hamza nog een keer geld aan je vraagt moet je gewoon niet geven" ik knik en hij verlaat de kamer "Wejow bijna betrapt man, anders was ik echt de lul" zeg Hamza zuchtend "hier pak die 200euro, je moet nu nog 1800 euro van iemand lenen" ik gooi het geld naar zijn bed en verlaat het kamer, ik loop naar mijn kamer en plof op mijn bed. Tfoe ik moest nog aan Hamza zeggen dat hij moest eten, ik heb totaal geen zin om op te staan "Hamza , mama zegt dat je naar beneden moet komen om te eten" schreeuw ik vanuit me kamer "isgoed, ik ga al" schreeuwt hij terug.

Ik kan nog steeds niet geloven dat Chahid mij leuk vind, maar ik wil zo graag geen haram relatie, ik wil gewoon dat hij mijn hand komt vragen als hij echt van mij houd.. 'Tringg tringg ' ik pak me telefoon en zie het nummer dat ik niet heb opgeslagen volgens mij is het de nummer van Chahid "hallo?" "Salma, ik ben het Chahid. Kan je morgen naar Maashaven komen om 17.00, ik moet je zien want ik ga overmorgen naar Marokko om me vader te begraven" "uhm..oké, isgoed" zeg ik twijfelend en hang op. Maashaven, dat is eigenlijk niet zo 'n goeie plek om af te spreken, stel je voor dat ik Hamza of een van me neven daar tegenkomen? Ik zal dan gewoon zeggen dat het een collega is en dat hij me wou spreken over werk.. Zal wel goed komen inshallah.

Ik word wakker, ik verricht mijn gebed en doe daarna me kleren aan. Ik loop naar Hamza kamer en doe rustig de deur open, ik zie dat hij nog slaapt en verlaat de kamer. Ik ben zo blij dat Hamza weer thuis is, ik heb hem echt gemist thuis.

Vandaag heb ik afgesproken met Chahid, ik zal denk ik weer super zenuwachtig zijn, want we hebben allebei gezegd dat we van elkaar houden.. Het is de eerste keer in me leven dat ik tegen een jongen heb gezegd, dat ik gevoelens heb voor diegene.. Ik geloofde nooit in echt liefde of houden van, Maar nu.. Nu wel.. Ik hou van hem, ik hou echt van hem.

Je bent van mij.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu