''Vis! vis! verse vis! voor 20 dirham!" word er geschreeuwd van buiten. Ik kijk naar de klok, het is 10:00 ochtend. Ik loop naar de douche, naar het douchen doe ik een Marokkaanse huisjurk aan. Ik loop naar beneden en groet iedereen ''sbah lgair''. Ik zie dat Hamza en en Chahid naar buiten willen gaan ''waar gaan jullie heen?'' "we gaan naar Fouad, wil je mee? je hebt Aicha lang niet gezien'' <aicha ; zusje van fouad> dat is waar ik heb me nicht 1jaar niet gezien! ''oke, wacht ik ga even me kleren aandoen'' ''jaa daggg, ik ga echt niet wachten hoor. ga gewoon zo, iedereen gaat met die marokkaanse huisjurk naar buiten'' ik knik en loop achter hun aan.
We komen aan bij Fouad's huis. ''zeg tegen Fouad dat hij naar auto moet komen'' zegt hamza, ik knik en stap uit de auto, Chahid en Hamza wachten in de auto. Net wanneer ik op de deur wil kloppen doet Fouad de deur open ''hey Salma, kom binnen, Aicha is boven bij sta7'' hij geeft me een knipoog en loopt naar de auto.
Ik loop de trap op naar de sta7. Ik zie Aicha de kleren ophangen om het te laten drogen. Ik tik haar aan op der schouders, ze draait zich om en kijkt me met grote ogen aan. Ze vliegt om me nek, ze blijft me even knuffelen ''ik heb je zo erg gemist he!'' zegt ze blij. Ik geef der een kus op der wang ''ik jou ook!'' ''kom we gaan naar me kamer. We lopen de trap af naar haar kamer.
''waar zijn eigenlijk je broertjes?'' ''Amine is denk ik in zijn kamer en soufiyane is buiten met zijn vrienden'' ''roep eens amine, ik wil hem echt graag zien!'' ''AMINEEE'' schreeuwt Aicha '''JAAAA'' "KOMM'' enkele seconde's later doet Amine de deur open ''wat iss.. ohh Salma'' zegt Amine verbazend. ik loop naar hem toe en geef hem een dikke kus op zijn wang ''so je bent groot geworden!'' ''en jij dan eh giraffe'' hij lacht om zijn eigen grap, ik en Aicha kijken hem droog aan en schieten dan ook beide in de lach.
''ewa salma, heb je al iemand gevonden waar mee je je leven wilt delen ofniet?'' zegt Aicha met een glimlach ''hahaha nee nog niet'' lieg ik. Als ik zeg dat ik een relatie heb dan gaat ze het denk ik tegen fouad zeggen en dan zegt fouad het weer tegen hamza en dan ben ik weer de lul, en daar heb ik dus geen zin in. Ze kijkt me met een enge grijns aan ''waarom kijk je me zo eng aan'' vraag ik nieuwsgierig ''dus je vind ze3ma niemand leuk'' ''nee'' ''jaja''en ze geeft me een knipoog.
Ik hoor getoeter van buiten, ik kijk via het raam naar buiten. Ik zie Hamza en Chahid in de auto. Ik neem afscheid van Hayat en loop naar hun toe. Fouad stapt uit de auto en drukt een briefje in me hand en geeft me een knipoog. Ik kijk naar het briefje en zie zijn telefoonnummer erop staan. Wtf moet ik met zijn telefoonnummer? Hij begint mij nu echt te irriteren, hij moet niet denken dat ik hem leuk vind ofs. Ik stap de auto in "hoe was het met Aicha" vraagt Hamza "leuk" zeg ik kortaf. Ik blijf kijken naar het blaadje. Misschien vind hij me leuk, en denkt Aicha zeker ook dat ik hem leuk vind. Daarom vroeg ze of ik niet iemand leuk vind.. Ik scheur het blaadje en gooi het vanuit de autoraam.
We zijn eindelijk thuis aangekomen. We stappen uit de auto, Hamza loopt voorop ik en Chahid lopen achter hem "wat was dat, wat fouad jou gaf?" Fluistert hij "niks" "dat leek er niet echt op" "hij had me zijn telnummer gegeven, maar ik heb het al weggegooid" "negeer hem zoveel mogelijk alsjeblieft" ik knik "wat zitten jullie daar te fluisteren? Zijn jullie nu al vrienden geworden?" Zegt hij met een glimlach. We kijken hem met een neppe glimlach aan en knikken.
Ik loop naar mijn kamer, ik plof op mijn bed. Mijn moeder komt de kamer binnen zonder te kloppen "Salma, ga alsjeblieft naar die winkeltje hiernaast, ik heb melk nodig" uff ik ben echt kapot "okee" ik sta op, en loop naar beneden "mama ik wil niet alleen gaan, deze straat is echt eng" me moeder knikt en roept Hamza "Hamza!" "Jaa" roept hij vanuit zijn kamer "kan je even met Salma meegaan naar de winkel?" "Wollah mama ik ben echt kapot" me moeder zucht. Ze doet haar hoofddoek aan "Benti je hoeft niet meer te gaan, ik ga wel" "nee gelti, ik ga wel met Salma mee" ik kijk achterom, het is Chahid. "Dankjewel weldi" Chahid knikt en loopt naar de deur, ik loop achter hem aan.
"Salma probeer alsjeblieft fouad zoveel mogelijk te negeren" zegt hij bezorgd "dat zal ik doen, maar het is wel me neef he" "ja klopt, maar hij vind je echt leuk" "huh? Hoe weet je dat?" "Der net toen Hamza, Fouad en ik naar de café gingen. Ging hij de hele tijd over je praten. Hij vroeg of je verloofd was enzo" Tfoe.. " Chahid, weet dat ik alleen jou leuk vind he, en dat ik alleen met jou mijn leven wil delen" hij geeft me een kus op me hand "dat weet ik schat, ik wil ook alleen met jou mijn leven delen".
Aangekomen bij de winkel vragen wij om de melk "en hoeveel kost het?" Vraagt Chahid "15dirham" "hahaha broer, je hoeft mij niet te flashen, ik weet dat het gewoon 8dirham kost" hij overhandigd hem het geld "voor deze een keer dan, want het kost echt 15dirham" zegt de verkoper "jaajaa".
We lopen de winkeltje uit, "Salma!" Roept iemand, ik kijk achterom. Uff nee het is fouad.. Hij loopt naar ons toe, hij geeft Chahid en mij een hand. "Salma kan ik je onder vier ogen spreken?" Chahid trekt me naar zich toe "nee sorry, we moeten echt snel weg, we hebben haast! Beslama!" Zegt Chahid, voor dat fouad kon reageren lopen we al snel weg.
JE LEEST
Je bent van mij.
RomanceHet verhaal gaat over Salma die verliefd is op haar teamleider Chahid. Ze krijgt een moeilijke periode. Salma heeft een broer genaamd Hamza en een beste vriendin genaamd Hayat.