Hoofdstuk 21

2.8K 144 12
                                    

"sta be3da op, en ga douchen" zegt me moeder. Ik sta op en pak mijn handdoek "mama, wie gaat mijn hand komen vragen?" "Fouad" zegt ze snel en verlaat mijn kamer. Dit meen je tog niet? Fouad!? Ik loop snel achter mijn moeder aan "mama, sorry maar ik ga dus echt niet met hem trouwen" zeg ik zacht, ik ben bang dat ze boos gaat reageren. "hoezo? hij is een goeie jongen. Maar ga snel douchen en doe die zalm kleurige maxi jurkje aan, ze zijn hier over 'n uurtje" uff waarom snapt ze het niet? Ik wil niet met hem trouwen! Ik wil haar zo graag vertellen dat ik nu toekomst plannen heb met Chahid. Maar dan weet ze dat ik een relatie met hem heb. En dan ben ik echt dood..


Ik stap de douche in, ik laat mijn tranen vallen. Waarom moet mij dit overkomen? eerst dat gedoe over hamza en zakaria en dan hayat die verliefd is op mijn mannetje en vervolgens gaat mijn allerliefste neef zakaria dood.. en nu? nu Fouad..


Naar het douchen doe ik mijn zalm kleurige jurkje aan. Ik besluit Chahid te bellen met de nummer waarmee hij mij gister had gesmst. "hallo?" "Chahid, kom nu nu naar sta7!" en ik hang op, zonder dat hij nog kon reageren.


"Wat is er??" vraagt hij bezorgt en loopt snel naar me toe, hij pakt mijn hand. ik barst weer in tranen uit, hij trekt me naar zicht toe. Zijn witte t-shirt zit nu vol met mascara "wat is er schatje"vraagt hij dan bezorgd "Chahid, fouad komt straks mijn hand vragen". Hij kijkt me met open mond aan "wa wat?" zegt hij stotterend. We blijven een paar seconden even stil. "je gaat tog geen ja zeggen he?" ik kijk hem met betraande ogen aan "nee Chahid, ik ga geen ja zeggen, ik wil met jou mijn leven delen, wist je nog?" hij kijkt me opgelucht aan.


Er word geklopt op de deur "benti, doe de deur open, het is vast fouad en zijn famillie" schreeuwt mijn moeder vanuit de keuken. Ik loop naar de deur en doe de deur open, het is inderdaad Fouad en zijn familie. Zijn vader voorop hij geeft mij een hand "salamo3alekom benti" "waa3lekomsalam e3mi" daarna komt zijn moeder en aicha, ik geef hun de gebruikelijke 4kusjes. Daarna komt Fouad vol trots naar me toe lopen "salam zina" wtf.. sinds wanner noemt hij mij zina? ik geef hem een hand. Vervolgens komen zijn 2schattige broertjes aan lopen, ik geef ze allebei een kus.


Iedereen kletst met elkaar in de woonkamer, hamza en mijn vader zijn druk in gesprek met mijn oom, mijn moeder praat met aicha en mijn tante. Fouad probeert met mij oogcontact te zoeken, maar ik negeer hem. Chahid kijkt mij zielig aan. Ik kijk naar de grond, ik zit ver in mijn gedachtes..


Het begint langzaam stil te worden in de woonkamer, iedereen kijkt mij aan "Salma? je mag je antwoord nu zeggen, wil je met hem trouwen?"

zegt me vader dan. Ik word steeds zenuwachter. Ik durf het niet te zeggen? ik ben bang, bang voor hun reactie. Ik raap al mijn moed in en antwoord dan op zijn vraag..








Je bent van mij.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu