Ik open de deur en hang mijn jas op de kapstok. Het is stil. "Hallo?" Roep ik. Niemand die antwoord. Ik loop de trap op. Ik hoor iemand douchen. "Wie is dat?" Zeg ik terwijl ik op de badkamerdeur klop. "Jaa laat mij douchen" ik herken Hamza de stem. "Waar is mama en papa?" Vraag ik "ze zijn even boodschappen gaan doen".
Ik loop naar me kamer, ik kleed me uit en trek me Marokkaanse huisjurk aan. Ik hoor de huistelefoon afgaan. Ik ren naar beneden om het op te nemen. Ik kijk op het beeldscherm. Huh? Het is niet het huistelefoon. Ik kijk rond en zie Hamza de telefoon afgaan. Ik pak Hamza's telefoon. "Vrouwtje❤️" staat er op zijn beeldscherm. Hmm dus hij heeft een vriendin? Ik besluit om niet op te nemen. Ik loop met zijn telefoon in mijn hand naar mijn kamer.
Na een momentje hoor ik de badkamerdeur open gaan. Ik loop naar hem toe en overhandig hem zijn telefoon. Hij kijkt me verbaasd aan. "Je vrouwtje heeft je gebeld" zeg ik terwijl ik me omdraai om naar me kamer te lopen. "Ik wou het je wel vertellen, alleen ik wachtte op het juiste moment" hoor ik hem zacht zeggen. Ik draai me om en kijk hem met een glimlach aan. "Ewa vertel me alles over haar" zeg ik met een knipoog. "Laat me be3da eerste omkleden" zegt hij lachend.
"Ben je al klaar?" Zeg ik terwijl ik op hamza's deur klop. "Jaa kom maar binnen" ik open de deur en ga naast hem zitten. "Begin maar" zeg ik met een enge glimlach, "nieuwsgierigerd" zegt hij terwijl hij zijn telefoon pakt. "Ze heet maroua, ze woonde in Utrecht en nu is ze naar hier verhuist" vervolgt hij met een glimlach van oor tot oor. "Meen je niet?" Hij kijkt me vragend aan. "Wacht, laat een foto van haar zien" zeg ik terwijl ik naar zijn telefoon wijs. Hij zoekt in zijn galerij naar haar foto, na een paar seconde laat hij mij een foto zien van maroua. "Zij werkt met mij!" Zeg ik lachend. "Echt?" "Ja wollah! O mijn god, jullie passen echt bij elkaar hahaha"
'Tringg tringg' ik kijk naar me telefoon. Chahid heeft me een appje gestuurd. "Hey schat, heb je het al verteld?" Ik begin meteen met typen "nee schat nog niet, mijn ouders zijn niet thuis. Als ze thuis zijn zal ik ze het gelijk vertellen"
Ik help mijn moeder met het eten voor te bereiden. Nadat we alles klaar hebben gemaakt, zit ik aan tafel. Mijn vader komt naast me zitten, mijn broer zit tegenover mijn vader en mijn moeder zit tegenover mij. Nadat we heerlijk hebben gegeten is dit het juiste moment om te vertellen dat Chahid mijn hand overmorgen komt vragen. "Uhm ik moet jullie wat vertellen" zeg ik zenuwachtig. Ze kijken me afwachtend aan "Chahid komt mijn hand overmorgen vragen" zeg ik zacht. "Joejoejoejoe" "mama rustig hahahaha, heel de buurt hoort je" "maak niet uit benti, mijn dochter gaat trouwen!" Zegt ze blij. Mijn vader geeft me een schouderklopje "mijn kleine meisje word groot" zeg hij met een glimlach.
JE LEEST
Je bent van mij.
RomanceHet verhaal gaat over Salma die verliefd is op haar teamleider Chahid. Ze krijgt een moeilijke periode. Salma heeft een broer genaamd Hamza en een beste vriendin genaamd Hayat.