2 dagen later.
Vandaag komt Chahid inshallah mijn handvragen. Ik ben zo zenuwachtig! Gelukkig zal Hayat, Ouarda en Saloua er ook bij zijn. Mijn moeder die is druk bezig met het eten voor te bereiden. Ik zit in me kamer. Ik weet echt niet wat ik moet aandoen. Ik wacht wel wanneer de meiden komen, zij zullen mij helpen met het make up en kleding.
Ik open de voordeur, en zie Saloua, Ouarda en Hayat blij kijken. Ik groet ze en samen lopen we naar me kamer. Hayat loopt rechtstreeks naar me kledingkast "wat ga je aandoen?" Vraagt ze terwijl ze mijn kledingkast doorzoekt. "Ik weet het echt niet" zeg ik terwijl ik op een stoel zit voor de spiegel. Ouarda pakt mijn stijltang uit de kast en begint met mijn haren te stylen, Saloua die zet wat make up op mijn gezicht.
"Kan je even kijken wie me heeft geappt?" Vraagt Ouarda terwijl ze me haar telefoon overhandigd, ik pak de telefoon aan en kijk wie haar heeft geappt. Het is Yassin, hij vraagt hoe het met haar gaat. Ik heb het haar nog steeds niet verteld over het hele gebeuren. "En, wie is het?" "Yassin, hij vraagt hoe het met je gaat" ik zie vanuit de spiegel dat er een glimlach op haar gezicht verschijnt. "Zeg dat alles goed met me gaat en dat ik bij jou ben" ik knik en begin met typen: 'hey alles gaat goed met me hmdl, Ik ben bij Salma.'
Ik vergrendel haar telefoon en zet het het op de bureau."Klaar!" Roepen Saloua en Ouarda tegelijkertijd. Ik sta op en kijk in de spiegel. "Wauw" zeg ik zacht. Mijn haren komen tot aan mijn heupen, en mijn gezicht is lichtjes opgemaakt alsof ik geen make up op heb. Hayat laat een zwarte rok met een zalmkleurig blouse zien "dit ga je aandoen, het gaat je perfect staan!" Zegt ze trots.
Ik loop met twee borden koekjes trillend de woonkamer in. Ik zie Chahid met een brede glimlach naar mij kijken. Ik leg de borden op de tafel en neem dan plaats naast Hayat. Hamza en Saloua hebben de hele tijd oogcontact, ik vind ze zo schattig samen! Hamza heeft het al aan mijn ouders verteld, hij zei dat hij binnenkort haar hand zou vragen.
Mijn vader is nu druk bezig in gesprek met Chahid, en mijn moeder die kan het denk ik wel vinden met Chahid's moeder en zus, ze lachen en kletsen de hele tijd.
"Benti jij mag het nu zeggen, wil je met hem trouwen?" Zegt met vader terwijl hij mij serieus aankijkt. Iedereen wacht in spanning. "Ja, ik wil" zeg ik met een rood hoofd terwijl ik naar de grond kijk. Ik zie vanuit mijn ooghoeken dat de moeder en zus van Chahid naar mij toe lopen, ze trekken me naar boven en knuffelen me stevig. "Mijn schoondochter" fluistert de moeder van Chahid in mijn oor. Ik zie dat ze een traantje wegveegt.
Bij 40 stemmen ga ik verder x
JE LEEST
Je bent van mij.
RomanceHet verhaal gaat over Salma die verliefd is op haar teamleider Chahid. Ze krijgt een moeilijke periode. Salma heeft een broer genaamd Hamza en een beste vriendin genaamd Hayat.