1: Mijn laatste dagen in Italie

353 20 1
                                    

Het was een zonnige maandagmorgen. Ik stond vrolijk op uit mijn bed. En trok snel een spijkerbroek aan en een lekker zittende streepjes trui aan. Ik pakte snel enkelsokken uit me kast en trok ze haastig aan. Trok mijn schoenen aan en pakte gauw me rugtas van het bureau. Ik bekeek me snel in de spiegel en rende de trap af. Er kwam een zacht geluid vandaan van de radio in de woonkamer. Mijn vader zat op de bank zijn krant te lezen. Goedemorgen pap! Ik loop naar hem toe en gaf hem een kus op zijn voorhoofd. Waar is mama? Nou vanness ze is vroeg naar haar werk gegaan,vind je dat erg? Nee hoor ik ga gauw eens mijn ontbijt klaarmaken voor school. Is goed hoor lieverd, ik lees rustig me krant door. Ik gooide mijn rugtas op de keukentafel en pakte een flesje water uit de koelkast en deed het flesje water in mijn rugtas. Gisteren had ik al mijn boeken die ik voor vandaag nodig had al in me tas gedaan. Hmm waar heb ik zin. Ik keek rond in de keuken naar wat lekkers. Lieverd?? Jaa pap? Neem je ook wat gezonds mee naar school, want ik wil niet dat je hele tijd ongezonds eet. Jaaa pappp.. Met een grote zucht pakte ik een appel uit de fruitmand en deed hem in me tas.
Tringgg ssss mijn telefoon trilde en maakte een geluidje. Ik pakte snel mijn telefoon uit me zak en zag dat ik een sms ontvangen had van Alicia.

Alicia: hey ik ben er over 10 min bij je huis! En vergeet onze biologie huiswerk niet mee te nemen... Xx

Oh chips die ligt nog boven.. Ik stuur eerst wel een sms terug en dan pak het werkstuk van boven wel.

Ik: hey hoi is goed zal voor me deur staan! Ooh ja was het bijna vergeten.. thanks voor het herineren! Tot strakjes xx

Zo dat is weer gedaan. Ooh nee moet ik alweer naar boven lopen. Met een grote zucht loop ik naar boven en zag het werkstuk meteen liggen. Ik pakte het werkstuk en rende weer naar beneden om mijn brood klaar te maken. Snel sneed ik 4 broodjes met nutella en deed het snel in een boterhamzakje. Ik gooide de werkstuk en het brood in me tas en deed hem dicht. Pap ik ga naar school, zie je vanmiddag weer! Tot vanmiddag lieverd! En deed de voordeur dicht. Alicia stond al te wachten. Ik stapte snel de auto in en bereide me voor een peptalk. Je bent 5 minuten te laat vanness! Ooh sorry was de tijd vergeten.. Smoesjes vanness ik ken je al te goed! Gelukkig is Alicia een snelle vergevingspersoon. Ik was even een poosje stil. Oke oke ik vergeef het je lacht Alicia. Poe dankje dacht al haha.
Nou ben je er klaar voor je laatste schooldag vanness? Nou nee ik snap nog steeds niet waarom ik moet verhuizen en jou alleen moet laten in Italie. Haha we kunnen altijd nog aan skypen. Ja maar ik ga het hier missen. Dat snap ik vanness. Ondertussen reed Alicia al naar school. He let je wel op de weg! Ja ja komt goed hoor, je kent me rijervaring toch.. Kuch helaas wel ja..

Zwarte MaanWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu