1.0

1.3K 62 6
                                    

Med tunga steg rör jag mig mot mitt skåp. Skola varje dag. Hatar det gör jag också.
"Hej, dålig dag?" Felix tittar på mig från andra sidan av hans skåp. "Mm" muttrar jag. "Vad har hänt?" Han tittar oroligt på mig. "Inget" mumlar jag trött.
På avstånd kan jag se hur Omar och Fredde är påväg mot oss. Nej!
"Eyy Enestad! Sup?" Omar kommer fram till mig och ger mig en brohug.
"Bara fint mannen!" Svarar jag och slår en hive five med Fredde. "Ska du med å käka sedan eller?" Omar rättar till solbrillorna.
"Omen såklart"
"Men"
Felix tittar sårat på mig.

Jag skulle ju äta med honom idag, det hade jag glömt!
"Vadå?"
Frågar jag och gör ett halvhjärtat försök i att låta ovetande.
"Du sa ju att vi skulle käka idag?"
Omar skrattar högt.
"Varför skulle han vilja äta med dig?" Vrålar han.
"Oscar!" Felix blick skär i mig.
"Asså tönten, jag käkar inte med nördar som du. Ska du inte dra tillbaka till dina tönt kompisar"
Slänger jag ur mig.
Felix tittar först sårat på mig, sedan vrids hans blick till en ilsken min.
"ÄR DU HELT DUM I HUVUDET PÅ RIKTIGT? HUR KAN DU VARA SÅ ELAK? ENA DAGEN KAN DU KNULLA MIG. ANDRA DAGEN BEHANDLAR DU MIG SOM SKIT. FYFAN VILKEN PLAYER DU ÄR! HUR KAN DU VARA SÅ OTROLIGT KÅT ATT DU TRYCKER KUKEN I ALLT DU SER!! DU ÄR SÅ ÄCKLIG. JAG SPYR PÅ DIG OSCAR. SPYR! JÄVLA HORA!"

Alla i korridoren har nu vänt sig mot oss och stirrar chockat på mig.
"Vadå hora är du helt pantad?!" Skriker jag tillbaka. Nu har även Ogge anlänt och tittar roat på vårat lilla bråk.

"HUR MÅNGA ANDRA HAR DU LEGAT MED I DENNA SKOLAN. OCH DESSUTOM ÄR DU FÖR FEG FÖR ATT TALA OM ATT ÄR GAY. FÖR OM OSCAR ENESTAD ÄR BÖG FÖRSTÖR HAN HELA SITT RYKTE. OM OSCAR ENESTAD DESSUTOM ÄR GAY TILLSAMMANS MED FELIX SANDMAN KAN HAN JU LIKA GÄRNA FLYTTA FRÅN STAN FÖR DÅ ÄR HANS LIV FÖRSTÖRD. USCH VA DU ÄR ÄCKLIG. SÅ OTROLIGT ÄCKLIG. DET ÄNDÅ DU BRYR DIG OM ÄR SEX! JAG SPYR SÅ HÅRT PÅ DIG. HOPPAS ATT DU FKN BLIR ÖVERKÖRD AV EN LASTBIL SÅ ATT JAG SLIPPER SE DIG DIN VIDRIGA USCH FAN VA DU ÄR HEMSK"

Felix ser så förbannad ut att jag absolut inte kan förmå mig att säga emot. Hans ögon blixtrar och hela han skakar av ilska. Jag har aldrig sett en annan människa bli så arg förut. Jag blir rädd för honom.
"Eyy Felix lugna dig"
Omar låter också lite nervös.
"Håll käften" morrar Felix mellan tänderna. Genast backar Omar bak.
"Felix lugna ner dig"
Försöker jag och tar hans hand.
"SLÄPP MIG! RÖR MIG ALDRIG IGEN JÄVLA PLAYER" Skriker han och slår bort min hand. Jag tittar bedjande på honom men han vägrar möte min blick. "Aja. Jag behöver inte dig iallafall. Du är ändå bara en liten svag tönt. Du är så jäkla svag och dålig"
Felix knyter näven och kastar sig över mig.
"FYFAN JAG HATAR DIG" Skriker han och mottar ett slag mot min näsa. Förskräckt rycker jag mig undan och försöker trycka honom ifrån mig.
Några lärare komme springande. En av dem tar tag i Felix och håller honom ifrån mig. "SLÄPP MIG DU! JAG HATAR ER SÅ MYCKET! SLÄPP MIG DÅ!. SLÄÄÄÄPP!"
Det sista vrålar han så högt att jag hoppar baklänges av rädsla.
Alla elever stirrar på oss. "Felix förlåt jag är ledsen okej!" Försöker jag.
"PRATA ALDRIG MER MED MIG"
Han sliter sig loss och rusar förbi alla elever, sedan ut ur skolan. Jag står som paralyserad. Vad hände nyss? Felix blev helt galen!
"Eyy Oscar är det sant att du har legat med tönten?"
Omar tittar äcklat på mig.
"Hahahhaha nej va tror du" skrattar jag stelt.
Ogge himlar med ögonen, och något säger mig att han vet, eller börjar ana sanningen.
"Jag måste dra" mumlar jag och börjar gå åt samma håll som Felix.
Varför ska jag alltid såra honom när jag just talat om hur mycket jag älskar honom.

***
Jag lämnar ytterligare ett röst meddelande på Felix telefonsvarare.

Felix svara. Vi måste prata nu! Jag älskar dig och jag måste prata med dig. ring mig!

Oroligt tittar jag ut genom fönstret. Vart kan han vara.

Felix snälla! Jag behöver dig

Felix svara då! Jag älskar dig

Felix. Felix. Felix. Felix.

FELIX RING MIG

Felix jag saknar dig. Ring mig

Förlåt. Jag kan förklara

Jag vill ha dig här. Snälla ring mig

Kan du ringa mig snälla. Jag behöver dig

Snälla kan du bara svara

Förlåt jag är ledsen

Felix svara mig då!

Tillslut ger jag upp. Han kommer inte att svara. Han hatar mig. Nu har jag förstört allt.

Varför är jag så dum!

Felix Sandman

Mamma knackar på dörren för 100 gången på 10 minuter. "Felix hjärtat. Hur mår du?" Frågar hon genom dörren. "Gå sa jag! Jag mår bra"
Jag begraver ansiktet I kudden.
"Är det säkert att du inte vill"
"Ja! Gå" avbryter jag henne.
"Okej, ropa om det är något"

Min mobil vibrerar till igen. Säkert ännu ett sms eller röst meddelande från Oscar. Hur kan han ens tro att jag tänker svara honom nu? Han kan lämna mig ifred för jag kommer aldrig mer prata med idioten!
Jag lägger mig ner och tar upp kortet på Oscar som jag så fint har ställt bredvid min säng. Försiktigt kysser jag det innan jag river det i små små bitar och brister ut i gråt igen. Jag hatar att vara kär!

*ett dygn senare*
Jag har gråter 12 timmar i sträck nu. Felicia kom in med frukost för en timme sedan. Annars har jag varit helt ensam.
"Felix" nu står hon i dörren igen. "Jag älskar dig Felicia men snälla gå" ber jag.
Hon kommer fram till sängen. "Du har bråkat med Oscar ellerhur?"
Jag nickar. "Ena dagen kysser han mig och talar om hur mycket jag betyder för honom. Andra dagen kan han stå och trycka ner mig inför hela skolan och behandla mig som en leksak!"
Tårarna sprutar ur mina ögon.
Det knackar hårt på dörren. Jag piper till och vänder ner huvudet.
-x-
"Vem tror du att du är, han har gråtit 12 timmar i sträck och det är ditt fel Oscar!!"
Felicias arga röst hörs tydligt. "Du! Jag skäms, jag mår piss, jag vill bara försvinna. 12 timmar är ingenting. Jag har gråtit 23/24 timmar och jag kommer snart bryta ihop igen. Jag älskar Felix mest av allt på denna jorden. Och jag vet att jag är feg som inte vågar stå för det! Men kan jag bara få en chans att prata med honom?!"
Jag reser mig upp ur sängen för första gången på 15 timmar.
Jag går ut i hallen och ställer mig framför Felicia. "Oscar jag sa tydligt till dig att jag aldrig mer vill se dig. Vad i den meningen fattade du inte?" Frågar jag.
"Men" börjar han.
"Gå" Skriker jag och knuffar ut honom ur huset och smäller igen dörren bakom honom.
Sedan sjunker jag ihop på golvet skakande av gråt.

Jag hatar honom så mycket att jag älskar honom.

________
Drama is in the house!! Jag älskar drama!!! Hur ska det gå nu? Kommer Felix nånsin förlåta Oscar eller är detta slutet på denna Foscar novellen???
Who knows...

PLAYER {Foscar}Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ