1.5

1.1K 60 2
                                    

*ej redigerat*

"Kan du göra mig en tjänst?"
Frågar jag. "Kanske" Flinar han.
"Lova att du aldrig mer slickar dig runt munnen samtidigt som du biter dig i läppen sådär! Jag flippar ur snart" säger jag och låter mina händer glida upp för hans rygg.
"Om du lovar att aldrig mer slicka min hals" flinar han tillbaka.
"Kan inte lova något" säger jag och trycker honom mot mig.
Han suckar, "hopplös" muttrar han men hinner knappt avsluta innan han piper till av min tungas beröring.
"Oscar Enestad. Du gör mig"
"Kåt" fyller jag i innan han hinner svara.
Han fnissar lite och lutar sig fram emot mig.
När han inte gör något utan bara stannar precis framför mitt ansikte blir jag irriterad. "Ska du göra något eller?" Muttrar jag. Han skrattar och skakar på huvudet.
"Då gör jag något då" flinar jag och kysser honom hårt. Något jag gillar att göra. Dock verkar Felix inte lika glad över mina hårda rörelser för han puttar mig ifrån sig. "Vad är det nudå?" Suckar jag.
"Måste du vara så jäkla hårdhänt?" Frågar han. "Låt mig tänka, ja" svarar jag och drar honom emot mig igen. Han himlar med ögonen och suckar.
"Jaja tjura då" Fräser jag och reser mig upp. "Men Oscar. Lägg av" säger han och tar tag I min hand. "Nej men du vill ju inte!"
"Du behöver ju inte bli sur för det" säger han och ställer sig framför mig.
Jag spänner käkarna och försöker tränga mig förbi honom. "Oscar! Du sa att du inte skulle såra mig igen"
Jag spärrar upp ögonen. Skämtar han eller? Hur kan han vara så dryg att han kör det kortet? "Är du seriös? Hur fan kan du kalla detta att såra dig?! Helt jävla vrickad!"
Skriker jag och knuffar undan honom.
"Skärp dig!" Svarar han surt.
"Men Felix när ska du fatta att det inte bara är jag som gör fel?!" Skriker jag sårat.
"Det är ju du som gör fel!" Skriker han tillbaka. Jag ska precis svara när dörren går upp. Johanna står i dörröppningen.
Jag tystnar och stirrar på henne. "Vad gör du?" Frågar jag chockat.
"Undrar Vafan ni två håller på med, det ekar i hela huset Oscar!" Svarar hon. Jag höjer ögonbrynet och tittar in i väggen innan jag vänder tillbaka blicken mot henne.
"Inget, kan du gå nu?" Suckar jag.
Johanna himlar med ögonen och ger mig en. Passa dig innan du förstör allt blick.
Jag suckar igen och sätter mig på sängen.
"Förlåt" muttrar jag men vägrar möta Felix blick. "Det var mitt fel" svarar han tyst. "Jag vet, men" börjar jag. "Vafan" Felix skrattar och boxar mig på armen.
Jag skrattar högt.
"Vi måste faktiskt sluta bråka som ett gift gammalt par" Suckar jag. "Jag vet" Felix skakar på huvudet. Jag vänder mig mot honom och kryper upp i hans famn.
Han virar sina armar runt mig och kysser mitt huvud.
Försiktigt tar jag hans hand och håller hans fingrar hårt. "Hur mår du?" Frågar han.
"Bra, kanske" mumlar jag.
Han stryker försiktigt med fingrarna över min kalla kind. "Gubben, vad har hänt?"
Hans mjuka röst gör mig lugn. "Inget" Piper jag. "Jag vet att något har hänt" mumlar han.
"Jag blir bara så trött på att jag alltid ska fucka upp hela vårat förhållande. Du förtjänar någon bättre än mig" Piper jag med tårarna rinnande ner för kinderna. "Men du förstör inte alls vårat förhållande. Jag älskar dig. Och jag förtjänar ingen annan än dig. Du är det bästa jag har gubben"
"Nej, det är jag inte. Jag har förstört exakt allt! Jag älskar dig men jag är inte bra för dig" tårarna strömmar ner för mina kinder och jag får svårt att andas. "Du är perfekt för mig Oscar. Och jag skiter blanka fan i om du inte är bra för mig för jag älskar dig så jävla mycket att jag kommer vara med dig oavsett om du är bra för mig eller inte"
Han tittar rakt in i mina ögon.
Felix
"Felix" Piper han med tårar i ögonen. Jag böjer mig fram och kysser honom. Våra läppar rör sig i takt och för en sekund verkar han glömma av att han är ledsen. "Jag älskar dig Oscar" mumlar jag. "Jag älskar dig också Felix" svarar han.
Jag kysser hans panna och reser mig upp. "Måste du gå nu?" Piper han. "Jag tror det" mumlar jag. "Men kan du inte stanna?" Tårarna börjar rinna ner för hans kinder igen. "Gubben. Du är inte dålig för mig jag lovar" säger jag tröstande och stryker hans fluffiga hår.
-x-
Oscar är fortfarande ledsen och jag vet inte hur jag ska få honom på bättre humör.
Försiktigt drar jag handen över hans mage. Ett tyst stön lämnar hans mun men han biter ihop. "Kåt som fan" flinar jag. "Drömmer du om så jävla snuskig" svarar han och drar av sin tröja ."så otroligt jävla tänd på mig" flinar jag och kysser hans mage. "Nej nuttis i dina drömmer" stönar han fram. Jag drar löst tungan över hans bröst.

"Johanna är hemma" Suckar Oscar plötsligt.
"Och?" Frågar jag och lutar mig mot honom med ett flörtiga leende på läpparna. "Hon kan höra oss?" Det skulle nog ha kommit ut lite mer kaxigt men det lät mest som en fråga.
"Aja...då tar vi det ikväll då" flinar jag och kysser honom hårt en sista gång.
"Vem är det som är hårdhänt nu" muttrar han.
Jag tittar snabbt på klockan och sedan ursäktande på Oscar. "Jag måste gå nu" säger jag. "Jag vet...hejdå" mumlar han.
Jag går med långsamma steg mot dörren.
"Hejdå Oscar" ropar jag och smäller igen dörren bakom mig. Jag tittar på klockan som jag har runt handen och ser att jag är sen hem. Snabbt rusar jag ut på vägen. Klantigt nog ser jag mig inte för utan snubblar på mina egna fötter. Jag landar på marken med en duns. Jag ska precis resa mig upp när något stort kommer i en väldig fart och träffar mig hårt. Jag hör ett högt skrik och sedan tystnar allt.
......
_____________
Felix?!? Vad hände nu.....

PLAYER {Foscar}Where stories live. Discover now